Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Učitelství na ped. fakultě/ na fil. fakultě

Od: zita2 odpovědí: 2 změna:

Dobrý den,
zajímalo by mě, jaký je rozdíl mezi studiem učitelství na pedagogické fakultě a na fakultě filozofické (náročnost, množství praxe, následné uplatnění apod.) Jaké jsou výhody/ nevýhody studia tohoto oboru na daných fakultách? Abych řekla pravdu, původně jsem si myslela, že učitelství je možné studovat pouze na pedagogické fakultě.

Moc díky za odpovědi.

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

tlapka*
hodnocení

0x

Studuju učitelství na FF a rozdíl je v tom, že na FF (přírodovědecké, pokud jde o zeměpis, fyziku...) jde o učitelství pro SŠ, zatímco na pajdáku se učí mateřinky, 1. a 2. stupeň a specializované pedagogické obory. :)

Náročnost - PdF má více předmětů zaměřených na psychologii a pedagogiku jako takovou na úkor odborných věcí z oboru. Z mé zkušenosti - když jsem dělala zkoušku z fonetiky, dostala jsem "dobře vypracované materiály" od známé z PdF, pro moje potřeby byly naprosto nepostačující. Takže my z FF máme hodně detailně probrané oborové věci, ale z toho "učitelství" mám ta celý bakalariát jen 1 semestr psychologie + 1 pedagogiky (pokud si nebudu dobrovolně zapisovat předměty z PdF - náročné kvůli krytí předmětů a dojíždění). Je to i proto, že bc studium máme stejné s lingvisty a na pedagogickou/lingvistickou větev se štěpíme až na magisterském studiu.

Praxe - FF má praxi až na magisterském, PdF myslím ve větší míře taky, ale studenti PdF mají u nás možnost chodit na praktické aktivity, za které dostanou i nějakou tu korunu jako stipendium. Dělají třeba doprovod a výpomoc, když jede nějaká třída na výlet nebo na plavání, chodí zdobit třidy při speciálních příležitostech, doučují.

Snad jsem trochu pomohla. :)

zita2
hodnocení