Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
zajímalo by mě, jaký je rozdíl mezi studiem učitelství na pedagogické fakultě a na fakultě filozofické (náročnost, množství praxe, následné uplatnění apod.) Jaké jsou výhody/ nevýhody studia tohoto oboru na daných fakultách? Abych řekla pravdu, původně jsem si myslela, že učitelství je možné studovat pouze na pedagogické fakultě.
Moc díky za odpovědi.
Studuju učitelství na FF a rozdíl je v tom, že na FF (přírodovědecké, pokud jde o zeměpis, fyziku...) jde o učitelství pro SŠ, zatímco na pajdáku se učí mateřinky, 1. a 2. stupeň a specializované pedagogické obory.
Náročnost - PdF má více předmětů zaměřených na psychologii a pedagogiku jako takovou na úkor odborných věcí z oboru. Z mé zkušenosti - když jsem dělala zkoušku z fonetiky, dostala jsem "dobře vypracované materiály" od známé z PdF, pro moje potřeby byly naprosto nepostačující. Takže my z FF máme hodně detailně probrané oborové věci, ale z toho "učitelství" mám ta celý bakalariát jen 1 semestr psychologie + 1 pedagogiky (pokud si nebudu dobrovolně zapisovat předměty z PdF - náročné kvůli krytí předmětů a dojíždění). Je to i proto, že bc studium máme stejné s lingvisty a na pedagogickou/lingvistickou větev se štěpíme až na magisterském studiu.
Praxe - FF má praxi až na magisterském, PdF myslím ve větší míře taky, ale studenti PdF mají u nás možnost chodit na praktické aktivity, za které dostanou i nějakou tu korunu jako stipendium. Dělají třeba doprovod a výpomoc, když jede nějaká třída na výlet nebo na plavání, chodí zdobit třidy při speciálních příležitostech, doučují.
Snad jsem trochu pomohla.
Já jsem právě studovala na PedF ; zatím mám jen Bc. Materiály jsme měli většinou společné se studenty stejného lingvistického (ale nepedagogického) oboru na FF. Teď jsem se zapsala na FF, na magisterské studium (na nepedagogický obor) a zjistila jsem, že se zde dá studovat i učitelství.
Ale díky za zkušenost.