Co je to montessori?

Od: Datum: 21.07.14 12:52 odpovědí: 2 změna: 21.07.14 13:03

Ahoj, můžete mi prosím někdo vysvětlit, co to znamená montessori výuka? Žena o tom začala doma mluvit, že dáme malého do montessori školky a pak školy a bůj ví, o ještě... v čem je ta výuka jiná?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 21.07.14 12:55
avatar

http://www.montessoricr.cz/pr…incipy-montessori-pedagogiky/

Podivejte se sem. Sam na to nemam vyhraneny nazor, snad jen ten, ze nic se nema prehanet. Mam v rodine ucielku v Montesorri skolce.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.07.14 13:03
avatar

Je to u nás asi nejrozšířenější alternativní způsob vzdělávání. Obecně se netěší velkému odporu většinové společnosti a existují i spádové Montessori školy.

Výuka v nich je jiná hlavně tím, že je opravdu hodně individualizovaná. Děti jsou vedeny k velké samostatnosti, převážně pracují samy na jedné aktivitě, bez jakéhokoliv porovnávání s vrstevníky, porovnávají se pouze samy se sebou a se svými dřívějšími úspěchy a neúspěchy, měřítkem úspěchu je udělat pokrok - zvládnout něco lépe, než jak jsem to zvládl včera. Školy bývají vybaveny spoustou různých šikovných pomůcek, o kterých si my běžné učitelé můžeme pouze nechat zdát; na druhou stranu jsem se nedávno dozvěděla, že spoustu z nich vytvářejí učitelé sami. Výuka v Montessori škole je na první pohled mnohem klidnější - využívá se tzv. elipsa, která děti výrazně zklidňuje a navozuje náladu sebereflexe, což je důležitý prvek ve vzdělávání dítěte a jeho získávání na samostatnosti. Právě ale přílišná individualizace je to, co je na Montessori vzdělávání kritizováno. Oproti tomu, co se říká, není pravda, že děti mívají po příchodu na běžnou školu (je velmi málo druhostupňových Montessori škol a myslím, že žádná střední - tam už tento způsob ztrácí smysl) problémy.

Ze všech alternativních způsobů vzdělávání považuji Montessori za ten, ze kterého by si mělo mainstreamové školství brát. Samozřejmě je třeba vybírat, ale já sama jsem přebrala plno jejich metod a technik. Např. vedení k samostatnosti považuji v dnešní době za klíčové. Už nemůžeme děti vést k činnostem hrozbou trestu, přirozená autorita je někde taktéž nížká - děti potřebují pocítit, že to, co dělají, dělají z vlastního rozhodnutí a ony samy si ponesou následky svých rozhodnutí. Nucením k činnostem nebo způsobům jejich vykonání jim bereme pocit zodpovědnosti za výsledek.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.