Jak poznat druhy vedlejších vět

Od: Datum: 08.06.14 17:24 odpovědí: 5 změna: 08.06.14 20:22

Potřebovala bych pomoct. Zitra píšeme závěrečný test a ja jsem uz po pravdu bezradná. Vím jak se na co ptáme ( např. Na podmětnou - kdo,co? Jaká věc? ), ale vůbec nevím jak to mám použit. Děkuju za odpovědi


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 08.06.14 17:34
avatar

K otázkám se nauč i spojovací výrazy a pak už je to jen o tréninku. http://pravopisne.cz/2014/04/…vani-druhu-vedlejsich-vet-10/ U kterých vět nevíš, tak se tu zeptej.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 08.06.14 17:37
avatar

Přečti si nejprve větu hlavní a na ni navazující větu vedlejší, ať víš, co sděluješ. A potom jenom tu hlavní a zkusit navázat otázku, na kterou Vv obsahuje odpověď - chce to trochu cviku a většinou to pak už samo naskočí. ;)

Důležité je znát možnosti - tedy že může být podmětná, přísudková, doplňková, p. určení (těch je, pravda, hodně), přívlastková, předmětná. No a přínejhorším použít vylučovací metodu. ;)

Ohodnoceno: 3x
 
Od: nejaka
Datum: 08.06.14 17:58

Moc děkuju. A to neni 1 veta co bych nechápala, spise jsem nepochopila cele to učivo

Datum: 08.06.14 19:05
avatar

Umíš poznávat ve větě větné členy? Pokud ano, nebude pro tebe složité ani toto. Ta vedlejší věta je vlastně jen velmi rozvitý větný člen. Zbytečně se nedívej na spojovací výrazy (to někdy žáky mate), spíš se zamysli nad obsahem dané vedlejší věty.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nejaka
Datum: 08.06.14 20:22

Větné členy mi celkem jdou. Moc Vám všem děkuju za pomoct, snad to zitra zvládnu.

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.