Autoškola a jak na ni

Od: Datum: 13.05.14 16:45 odpovědí: 6 změna: 14.05.14 08:15
Zdravím všechny,
na začátek chci podotknout, že nejsem z těch kluků, kterým se při pohledu na otevřenou kapotu auta rozzáří oči radostí. Přesto jsem se ale (jak to dneštní uspěchaná doba vyžaduje) přihlásil do autoškoly. První dvě "dvouhodinovky" byly fajn. Pan instruktor mi vše trpělivě vystětlil a já si jízdu fakt užíval. Jenže třetí lekci se něco zlomilo. Dostal jsem jiného instruktora, který byl z mých začátečnických chyb dost nervózní, zvyšoval hlas a já kupil omyl za omylem. Jak jste to měli v autoškole vy? Jak dlouho vám trvalo, než jste se cítili v kramflecích a svoje zautomatizované dovednosti bez problému převáděli v praxi?

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 13.05.14 16:53

Čeká mě teď v létě a právě se bojím toho, právě z důvodu, že jsem nikdy ani za volantem neseděla. A taky toho, že mi to budou roztahovat na kdo ví jak dlouho, dávat jízdy daleko od sebe. Znám takto pár lidí, co dělali AŠ 8 měsíců, což mi přijde hrozný.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 13.05.14 16:54
avatar

Ahoj, instruktor by měl být profesionál a k omylům se stavět s klidem, musí vědět, že svou negativní náladu pak přenáší na Tebe. Pokud se takto zachoval opakovaně, máš-li tu možnost, zkus si požádat o jízdy s tím původním. Vyplatí se počkat si a mít třeba jízdy s větším rozestupem, ale v klidu. :)

Já jsem jezdila v jízdách všeobecně solidně, ale krize přišla tak 2-3 hodiny před zkouškou, to jsem dělala chyby, co ani na první jízdě ne. Naštěstí u zkoušky jsem si je zase odpustila. *smich* A taky záleží, co bereš za chyby. Projíždět na červenou, to se nesmí stát ani při první jízdě. Ale jestli Ti chcípne motor, tak za to se nevyhazuje ani u zkoušky.

Držím ti palce a neboj se toho. :) Je důležité mít před silničním provozem respekt, ale přehnané "bobky" jsou problém stejně jako machrování. Takže přiměřeně, žádný učený z nebe nespadl - a jsi klient, tak máš nárok na profesionální přístup ze strany učitele. S chybami musí počítat, však od čeho má pedály? :)

Ohodnoceno: 2x
 
Od: quo
Datum: 13.05.14 18:50

Děkuji za konejšivá slova :D ...

No na červenou zas nejezdim, ale je pravda, že věci co občas dělám by se asi v provozu stávat neměly (při zastavování před křižovatkou málo zmáčká spojka, jízda příliš daleko od pravého okraje, zmatkování na křižovatkách...) .No asi požádám o to, abych mohl jezdit s tím druhým instruktorem ...

Datum: 13.05.14 19:20
avatar

Přesně tohoto jsem se bála taky. Věděla jsem, že jakmile instruktor zvýší hlas, tak půjdu do háje a nikdy se to nenaučím. Takže jsem obvolala známé a sehnala si instruktorku takhle. Byla skvělá - nikdy neztrácela trpělivost a na druhou stranu mi nikdy nedávala plané naděje a nepěla ódy na to, jak dobře jezdím, když jsem dobře viděla, že to není pravda. Takže ani se Vám nedivím, že to najednou nejde; já být ve Vaší kůži, tak jdu jinam, protože vím, že s takovým instruktorem bych to nedokázala.

Že instruktor MÁ BÝT profesionál a chovat se citlivě, je jedna věc, realita je ale neuvěřitelně daleko. Vypadá to, že v Liberci jsou tři instruktoři, s nimiž se dá jezdit. Od někoho, kdo nejezdil s nimi, neznám kladné reference. Co mě zaráží ještě víc, je to, že ty stížnosti jsou pořád stejné: je netrpělivý, zvyšuje hlas, arogantní a nelibě komentuje moje chyby, popř. chová se ke mně, jako kdybych už měl dávno umět jezdit.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.05.14 01:54
avatar

Nejlepší je jít do autoškoly až v momentě, kdy umíš auto slušně ovládat a nemusíš na všechno pořád myslet. To znamená sehnat nějaké starší auto a naučit se jezdit na nějakých polňačkách nebo prakticky nepoužívaných cestách. Pokud chceš dobře řídit, musíš dělat vše automaticky. Když poprvé sedíš za volantem, nemáš šanci stihnout sledování provozu a děláš blbosti. Pozná se to potom i u zkoušky - jízda není plynulá, zmatkuješ kvůli nervozitě a potom to nedáš. Komisař neomylně pozná kdo už má řízení trochu v ruce a kdo odjezdil jen pár hodin v autoškole. Takovým tu autoškolu potom s chutí natáhne. Co nejdřív se nauč teorii, když budeš mít od začátku jistotu v řešení dopravních situací, bude se ti řídít mnohem líp, nebudeš vyjevenej z každé neznámé křižovatky.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.05.14 08:15
avatar

Tohle nikomu nepomůže, spíš jenom vzpomínám.

Autoškolu jsem dělala ve školním roce 1972/73 jako součást studia - byl to nepovinný předmět. Takže skoro celý školní rok. Jezdila jsem se Š 100. V té době platila vyhláška č. 80, řidičák byl z růžového plastu, skládací, s kupónem.

Co bylo zajímavé - tehdy ještě nebyly trenažéry. Takže něco teorie a hned šup do auta a na silnici. Zpočátku po vesnicích, tam, kde byl jen řídký provoz. Někteří spolužáci se už učili jezdit někde po hřišti, třeba s otcem. My doma auto nikdy neměli, neměla jsem se tudíž otrkat kde.

Přesto mi jízdy nedělaly problémy. Jezdila jsem ve dvojici se spolužačkou, měly jsme bezvadného instruktora, dneska už není mezi živými. A ten řidičák mě stál 450 korun. Jaga

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.