Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Problémy s učitelkou - nesmyslně zaujatá

Od: atid odpovědí: 23 změna:

Můj syn nastoupil do prvního ročníku na sociální škole,není student,kterému jde učení samo,ale musí se dost učit,aby výsledky byly dobré.V pololetí dostal nedostatečnou a tak jsme usoudili,že sám z toho nevyleze a proto jsme mu sehnali doučování,byl rád,protože mu vadilo,že je nejslabší ve třídě.Na doučování docházel celé druhé pololetí pravidelně 2x týdně a pomalu se začaly dostavovat výsledky,paní učitelka sice pořád něco namítala,jednou byl úkol moc složitý,dostal pětku,potom byl úkol zase moc snadný a necelý,dostal 4-5.I tak ho chválila,že mu to jde,nic méně 10 dní před konferencí mi oznámila,že chce,aby dělal reparát.Byli jsme z toho překvapení,protože ani známky,ani výsledky tomu neodpovídaly ,ale paní učitelka trvala na svém.Syn byl v té době velmi nemocný,měl hodně silnou angínu,ale uprosil si u paní učitelky ještě šanci.Šel s antibiotiky do školy,paní učitelka ho vyvolala celkem 3x a dostal známku 2,3,4.Mysleli jsme si,že je to v pohodě,ale nebylo,když jsme chtěli vědět,co mu teda dá,tak se vykrucovala,nebrala nám telefony,neodpovídala na zprávy,ani na e-maily a po konferenci mu oznámila,že ten reparát dělat bude.Celé prázdniny strávil více méně tím,že docházel na doučování,byl i na anglickém táboře,kde obdržel certifikát o úspěšném absolvování a možném zařazení do kategorie pokročilý.Nastal den D,kdy synovi dala na zpracování testu 15 minut a hned poté si ho vzala na slovní zkoušení,když ostatní ještě psali,museli šeptat,aby je nerušili,špatně bylo rozumět,potom šli všichni ven a ostatní tam potom chodili po jednom na slovní zkoušení.Potom nám řekla,že ho projít nenechá a ať odejde ze školy,protože na to nemá.Byla tam s námi i jeho lektorka na doučování,která se snažila podle té písemky paní učitelce vysvětlit,její špatné hodnocení,taky jsme jí řekli svůj názor na ní,čímž jsme to možná "pohnojili",ale emoce byly velké,kdyby někdo věděl, co se s tím dá dělat,byla bych ráda.

 

 

23 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

antynka*
hodnocení

2x

A co se obrátit na nadřízenou paní učitelky a požádat o nezávazné přezkoušení za přítomnosti nestranné osoby? Pokud neuspějete, tak bych zkusila zkontaktovat zřizovatele školy, případně školní isnpekci (tedy jestli něco takového ještě existuje), toto opravdu není strandardní postup od paní učitelky... Nejsem ze školství, tak nevím jak to funguje, ale rozhdoně bych se zkusila bránit.

 

cybermagefroll*
hodnocení

2x

Na jedné straně tu může být špatné rozhodnutí učitelky, ale na druhé straně, aniž bych teda tvrdil že tomu tak je , může mít i pravdu a skutečně na to přes veškerou snahu prostě nemá (názor lektorky doučování není podstatný, protože ta vás samozřejmě z pochopitelných důvodů podpoří). Já vím že je to vždycky těžký když se jedná o vlastní dítě, ale zkuste se na to podívat taky trochu nestranně. Zkusil bych to bez emocí probrat přímo s učitelkou co jí konkrétně vadí a proč se domnívá že na školu nestačí a co by se dalo zlepšit nebo změnit. A ještě jednu věc. Trochu mi připadá, že jste na učitelku podnikla tak trochu frontální útok (telefony, e-maily atp) a tyhle intervence, abych tak řekl zanícených rodičů, se většinou nesetkávají s příliš kladnou odezvou.

 

dusatka*
hodnocení

2x

Přijměte mé upřímné politování - zas jedna učitelka, která se hrubě podepisuje na psychice dítěte (a jeho rodičů). Bojujte, co to dá, ale zároveň počítejte s tím, že učitelé mohou v tomto státě šikanovat děti zcela legálně a nic jim za to nehrozí.

 

atid
hodnocení

děkuji za odpověď,s paní ředitelkou jsem již mluvila a ta mi poradila,abychom si dali odvolání a požádali ještě o jedno přezkoušení,nic méně tam bude tato učitelka a pokud by opět neuspěl,tak ještě jednou si podat žádost o nestranného učitele a potom by přizvali někoho,kdo na tu škoku vůbec nepatří a pak by se teprve vidělo,nebo nevím,jestli ho nemám rovnou přeřadit jinam,co myslíte?Zase bych nechtěla,aby to vzdal bez boje a aby jí takovéto praktiky prošly.

antynka*

Asi bych bojovala, jestli si učitelka jenom vylévá vztek, tak to pak odnese jiný chudák... Po světě chodí hodně zlých lidí a nemůžeme dopustit, aby jim takovéto praktiky procházely. Pokud máte na ten boj sílu a žaludek, tak to nevzdávejte. Přeji hodně štěstí :)

Pokud máte možnost a jste opravdu přesvědčena, že podstata problému není výhradně ve vašem děcku, s přeložením neváhejte, ale pro jistotu celý problém projednejte s vedením eventuální nové školy. Jednejte ale rychle, stěhování v průběhu ŠR je pro děcka dost stresující... Držím palce! :)

 

atid
hodnocení

děkuji všem za odpovědi,určitě jsem zvažovala i to,že na to nemá,ale v jiných předmětech problémy nemá,je normální, průměrný student,nemá ani kázeňské přestupky,žádné stížnosti během roku na něj nebyly,naopak zapojoval se v různých aktivitách ve škole a byl i chválen.Zprávy a e-maily jsem paní učitelce psala po domluvě s ní a s jejím dovolením,sama mi říkala,jak si toho váží,že se staráme,že mnozí rodiče takový nejsou a ať zavolám kdykoliv,že mi rádá podá informace.Nikdy bych si nedovolila obtěžovat někoho v jeho volnu,kdybychom na tom nebyli předem domluvený.Ale je docela možné,že jsem ji přišla moc vlezlá a to by potom vysvětlovalo,proč nám neodpovídala a vůbec.Možná jsem byla moc horlivá,ale prostě jak bylo napsáno,jde o moje vlastní dítě a o jeho budoucnost,tak jsme se prostě snažili.Zkusíme se odvolat a pak uvidíme,ale určitě to nevzdáme,díky všem

 

lisa*
hodnocení

0x

Mám bohužel podobný problém.Syn neudělal reparát ve druhém ročníku.Nemůže opakovat ročník,protože jeho třída je poslední v oboru,který studuje.Už jsme se smířili s tím,že nastoupí na stejné škole do prvního ročníku na jiný obor. Paní ředitelka nám to ale bohužel neumožnila.Dnes v pátek 28.8. nám sdělila,že je ukončené přijímací řízení a další nebude.Zkoušela jsem to přes krajský úřad a v pondělí se dozvím,co dál.Moc šancí tomu nedávám.Je nespravedlivé, že student, který jeden rok neprospěje, nemá šanci opakovat ročník, protože jeho obor byl zrušený. Hlavně mě zaráží přístup ředitelky, která nemá snahu pomoct. Její návrh, aby šel pracovat a přihlásil se do prvního ročníku příští rok, by mě rozesmál, kdyby to nebylo tak zoufalé. Jaké máme ještě možnosti?Je to všechno hrozně narychlo a já vůbec nevím,co dělat.

 

atid
hodnocení

Ahoj Liso,

je to na nic,hlavně je málo času na to,aby se sháněla jiná škola.My jsme ji vybírali od ukončení 8.třídy a teď máme něco sehnat během týdne?Je to k smíchu,že nejsou jiné možnosti a když to dětem v prváku nevyjde,musí jít někam kam ani nechcou a co je nebude bavit,jenom proto,aby měli výuční list a něčím byly.Na jednu stranu jsem ráda,že i někdo jiný má podobný problém a vidím,že se to špatné neděje jen u nás,ale jinak mě to mrzí,tady každá rada drahá,když čas tlačí.Já jsem aspoň dostala nabídku,že může opakovat,ale taky není jisté,že ještě bude místo,protože opravný reparát dělá až když nastoupí do školy a pak se uvidí,jestli zůstane v druháku,nebo půjde do prváku,anebo úplně na jinou školu,no prostě hrůza a nervy a beznaděj.Přeji hodně štěstí,snad to všechno jak u nás,tak i u vás dobře dopadne.

 

petrina
hodnocení

0x

Myslím, že tenhle problém nás řeší hodně. Včera mě zrovna zaujala zkušenost jedné m/.... Také trable s učitelkou, skončily s dcerou u psycholožky.

 

xcertx
hodnocení

0x

Dobrý den.

Časová tíseň do niž jste se dostali jasně potvrzuje, že vaše naléhání na oznámení klasifikace nebylo nijak přehnané. Student by měl znát co nejdříve svoje ohodnocení a návrh klasifikace již před takzvanou "konferencí". Učitelčino zatajování mi přijde podivné a nekorektní. Bohužel věci zašly dost daleko.

Možná tím učitelku popudíte, ale měli byste slušně, ale důrazně požadovat při každém dalším přezkoušení nezávislého přísedícího. Pokud paní učitelka vašeho syna ohodnotila zámě nespravedlivě, nikdy svoje původní rozhodnutí při osobním zkoušení neopraví. Má pocit, že by tím přiznala svoji předchozí chybu.

Nemohu posuzovat věcnou stránku problému, tj, zda je váš syn opravdu nedostatečný či ne, ale pokud je opravdu dostatečně naučen a připraven na to aby předmět zdárně absolvoval, nepůjde to zřejmě bez nějaké formy komisionálního přezkoušení s alespoň jedním (s učitelkou nezpřízněným) člověkem z oboru. Toto zařídit by mělo být v kompetencích ředitele a je to asi i jediné co pro vás může v této situaci udělat. Hlavně se prosím při jednáních s lidmi ze školy snažte držet nervy a emoce na uzdě, protože rozčílený a spílající člověk bývá v těchto sporech zpravidla předem podvědomě označován za toho "hysterického" co nemá pravdu.

Vzhledem k závažnosti situace bych vám rovněž radil už v této fázi připravovat náhradní řešení pro případ, že neuspějete. Promluvte si se synem co jiného by jej bavilo, proberte jeho koníčky atd. a kontaktujte co nejrychleji ředitele jiných škol. Nemusíte přitom přímo zmiňovat, že jste aktuálně ve sporu s nějakou učitelkou, stačí když řeknete, že jste nabyli pochybnosti, zda se váš syn na obor a školu na které současně bojuje hodí, že to sice nechce vzdát, ale v případě neúspěchu, že chcete zkusit změnu a poproste oslovené ředitele o případnou pomoc s touto změnou. Pokud jste šikovní v jednání s lidmi, doporučuji osobní návštěvu po předchozí domluvě.

Závěrem bych vás chtěl trošku uklidnit. Ačkoliv vás celé martyrium již určitě stálo mnoho nervů, nebojte se více, než je nutné. V nejhorším chlapci hrozí ztráta jednoho dvou let času. To je jistě velmi nepříjemné, ale ne fatální a věřte, že si nakonec svoje uplatnění a místo na světě určitě najde i přest tento drobný zádrhel. ;)

Přeji vám brzké vyřešení problému a vybřednutí z nejistoty.

I.K.

 

amlim*
hodnocení

0x

Ano, jednání některých učitelů se podepíše na psychice dítětě.Jednání školy se také podepsalo na psychice mé dcery.Teprve přestěhování a docházka do jiné školy ukončila naše trápení. Ta původní byla za totality experimentální a doporučila dceři zvláštní školu. Nebudu popisovat čím jsme si prošli,ale ředitel zvláštní školy mě zavolal a řekl "maminko co tady to dítě dělá" odpověděla jsem-škola navrhla a už nemáme sílu bojovat. Doporučil mi abych dceru přeřadila do jiné školy, V 10letech už dojížděla do jiného obvodu.To trápení trvalo od první do páté třídy,na nové škole mě řekli,maminko co chcete ,vždyť je to normální průměrné děvče a navíc velmi šikovné,nemůže být každý student. Dnes je matkou dvou dospělých dětí-vyučená prodavačka,která se umí otáčet. Jen na tu školu nemá dobré vzpomínky a ani já ne.*mala*

 

ala*
hodnocení

0x

Bohužel zažíváme něco podobného a bránit se prostě nedá. Učitelka řekla synovi přímo,že by byla nejradši,kdyby odešel.A chová se k němu tak nemožně,že ho možná zlomí.Z jejího hlasu slyším na třídních schůzkách i já tu strašnou nenávist.

amlim*

To je tím,že sami kantoři mají své povolání ne jako poslání,ale jako výdělečnou činnost. Pro chlapa nedostačující,tak zbývají ženy-učitelky,které samy většinou nezvládají samy sebe. Nemyslím to špatně,ale dnes není lehká doba,ekonomická situace,potažmo rozvody,zdravotní problémy,stress a potom jak mají vychovávat cizí děti.Učitelky by měly pracovat více na sobě ,mezilidských vztazích,na rozvoji svojí osobnosti*hej*,ne jen pro svoji profesi.

tyna*

Souhlasím s Vámi.

xcertx

To si nemyslím. Jednak je to naprosto neprijatelne hazeni vsech do jednoho pytle, pricemz jsem presvedcen, ze dobrych ucitelu, kterym na jejich zacich zalezi je vice, nez tech spatnych. A i u tech spatnych byvaji priciny ruzne. To, ze si nejaky ucitel dela ze skolstvi zlaty dul bych videl az jako jednu z poslednich, prave vzhledem k mizernemu ohodnoceni ucitelu v CR. Jednou z pricin muze byt i takzvane "vyhoreni", dale se muze stat, ze se k ucitelskemu povolani dostane clovek, ktery pro nej nema vlohy a pritom si to vubec nemusi uvedomovat. Takovito "ucitele" byvaji dokonce velice casto presvedceni o spravnosti sveho postupu a pristupu. Zajimavy je rovnez dalsi fenomen: na zakladni skole jsme meli na prvni stupni ucitelku, ktera nesla pro facku daleko. Co bylo ale horsi, meli jsme ve tride kluka s vadou reci. Tato pani "ucitelka" si pak z tohoto zacka pri spolecne recitaci basne delala pred celou tridou legraci a jeho vadu zesmesnovala. Kdyz na to dnes vzpominam, zveda se mi zaludek. Ale to nejzvlastnejsi je, ze ostatni deti se tomu zrejme kvuli snizene schopnosti empatie u deti smaly a rada z nich (samozrejme tech, kteri nemeli s touto ucitelkou problem) ji hodnotila jako prisnou, ale FEROVOU. Coz naprosto neodpovidalo skutecnosti. Prave pro tyto pripady by mel kazdou skolu vest zkuseny, rozumny a cestny clovek - reditel. Ten by mel mit moznost sestavit kvalitni ucitelsky sbor. Jenze... a jsme zpatky u penez. Brat stejny plat a byt stejne ohodnoceny, jako popisovani "ucitele" je pro kvalitniho cloveka a pedagoga ponizenim a verte, ze sehnat jednodussi praci za stejne penize jako jsou ve skolstvi neni zas tak tezke.

dusatka*

No, já bych tu příčinu neviděla ani tak ve vyhoření. Podle mě je častou motivací k výběru tohoto povolání touha až posedlost buzerovat. Stačí vystudovat nikterak těžkou VŠ a rázem se před vámi každou hodinu třese 30 bezbranných... Je to jednodušší, než se stát ředitelem firmy a prestižnější, než se stát bachařem. Taky znám skvělé učitele a dokonce i učitelky ;) ale rozhodně jich není většina.

janas*

Musím se přiznat, že svým názorem jste mi na chvíli úplně vyrazila dech. Tedy samozřejmě v případě, že byl myšlen vážně, ne jako vtip. Přijde mi naprosto nesmyslné, aby někdo chodil na pedagogickou fakultu pouze kvůli touze po moci. Už jen ta představa je absurdní. Já sama na tuto fakultu chodím, pohnutky ke studiu jsou u ostatních různorodé (to nepopírám), ale zatím jsem u nikoho ještě neslyšela jako argument touhu po moci. Tento Váš argument by se dal snadno aplikovat na jakékoliv povolání. Úřednice chtěla být úřednicí jen kvůli tomu, že chce křičet na lidi za špatně vyplněnou žádost, prodavačka chce prodávat jen kvůli tomu, že má tu moc prodat mi připálený rohlík...

Jinak nevím, kdy naposledy jste byla ve škole, že máte před očima obraz 30 bezbranných dětí, které se při pohledu na učitele třesou. Mně se takový pohled už dlouho nenaskytl, takže bych Vám byla případně velmi vděčná za kontakt na školu, kde se takové "příšerné" scény odehrávají. Jinak pokud jde o to, jestli je lehčí být ředitelem firmy nebo učitelem... všehno záleží na lidech. Věřte, že když se člověk snaží se na svou práci připravovat opravdu poctivě není to zrovna lehké. A to myslím i profesi učitele. Neříkám, že každý učitele je dobrý, vadí mi ale názor, že skoro každý učitel je špatný. Vždy totiž záleží na konkrténím člověku, stejně jako je někdy špatný učitel, je špatný instalatér, ředitel firmy nebo prodavač.

Jinak pokud jde o syndrom vyhoření, víte vůbec, o co u pedagogů jde? Četla jste na toto téma nějakou knihu nebo alespoň článek? Podle Vašeho názoru, tipuji, že nejspíše ne. Ale omlouvám se, pokud se mýlím.

A ještě jeden dodatek na závěr. Kolik učitelů znáte, s kolika jste mluvila i z jiné pozice, než jen jako rodič nebo prarodič? Zajímala jste se někdy o to, co přesně při své práci dělají, co je trápí a co by chtěli změnit?

tyna*

Samozřejmě nemůžeme všechny učitele házet do jednoho pytle, tak jako ostatní a to i děti. Taky znám několik skvělých kantorů, ale bohužel více těch, kteří se na dětech opravdu vyřizují své osobní účty. Byla jsem svědkem, kdy jsem zaslechla rozhovor dvou učitelek. Na první pohled sympatické mladé dámy až do chvíle, než se začly bavit o dětech s vyloženou radostí, která dnes dala více pětek a poznámek (a to ve druhé třídě!). Některé učitelky mají velké potěšení z toho, kolika dětem se zase mohly pomstít!

 

xcertx

Nezlobte se na mě, ale posedlost čiší spíše z vašeho textu. Nevím jakou VŠ jste vystudovala vy, ale věřte mi, že taková kombinace matematiky s chemií, nebo fyzikou nejsou zrovna procházkou růžovým sadem a co se náročnosti týče zaručeně si nezadá s náročnějšími techickými obory. Každopádně pak je o několik "levelů" těžší, než vychodit VŠ ekonomického směru z níž se právě rekrutují vaši prestižní ředitelé firem.

Nicméně to už je opravdu velký úkrok od tématu. Já hovořím ze své zkušenosti s učiteli mých dětí a nakonec i své vlastní. Učitelů znám díky své profesi poměrně hodně. Nicméně statistiky si nevedu a předpokládám, že vy taky nechodíte na hospitace, abyste posoudila stav učitelstva v Čechách. Takže vaše hození bláta beru spíš jako projekci vašich vlastních představ vytvořených na základě nějaké negativní zkušenosti. Máte na svůj názor právo a já vám jej nemám pochopitelně jak vyvrátit.

Nejlépe jste se ovšem odkopala srovnáním s bachaři, zjevně asi podle vás nejde o to jak člověk svou práci vykonává, ale o to, jak je podle vás prestižní. Já tenhle pro mě povrchní pohled nesdílím. Vážím si i prodavačky, která se na mě dokáže mile usmát, když si přijdu koupit rohlík minutu před zavírací dobou.

S pozdravem I.K.

burcak

mno ... opakování matematiky úrovně základní nebo střední školy je rozhodně něco jiného než vysokoškolská matematika i třeba na ekonomických školách. Krom toho chtěl bych vidět jak nějaký učitel dokáže řídit úspěšnou firmu. Moc jich asi nebude. Studentů třeba na VŠE je možná hodně ale manažerem se stane jen málokdo. Krom toho srovnání prestižnosti jednotlivých profesí jsem si v předchozím článku nevšiml. Možná vám to vadí tolik že to vidíte všude kolem sebe

janas*

Já bych naopak chtěla vidět, jak nějaký manažer učí děti třeba na základní škole.

Každé povolání má svou hodnotu, kvůli které bychom si měli vykonavatele této profese vážit. Možná by bylo dobré si uvědomit, že manažerem by se asi nikdo nestal, kdyby neprošel předešlými stupni vzdělání. Bez čtení a psaní se holt ani ten manažer neobejde.

xcertx

Pokud si myslíte, že při studiu učitelství matematiky se učíte pouze středoškolskou matematiku, nebo dokonce matematiku pro ZŠ, pak váš pohled omlouvá vaše nevědomost. Tak tomu opravdu není a standardně toto studium zahrnuje 4 - 5 semestrů algebry, 4-5 semestrů matematické analýzy a zhruba stejnou porci geometrií, dále přidejte minimálně dva semestry statistiky, teorii množin, teorii grafů, numerickou matematiku a případně další. Wikipedie vám případně pomůže se v těch názvech orientovat. ;) Pokud jste si ovšem v předchozím článku nevšiml srovnávání prestiže profesí, pak byste měl možná ze všeho nejdřív potrénovat porozumění textu, které obecně dělá českým žákům a studentům potíže. Potom si i všimnete, že porovnávání prestiže profesí mi spíše přijde hloupé, protože neexistuje jediný důvod, abych si více vážil lempla lékaře, než svědomité pošťačky.

Tímto bych toto vysoce "plodné" téma ze své strany uzavřel. Kdo chtěl pochopit, pochopil, kdo nechtěl, ten se stejně bude vždy držet svých myšlenkových stereotypů. *zed*

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]