Jak zjistit funkci

Od: Datum: 31.03.14 16:51 odpovědí: 8 změna: 31.03.14 20:45
avatar

Zdravím, zaprvé bych podotknul, že můj dotaz nesouvisí se školou a rozhodné to není domácí úkol, ale jiná rubrika s podrubrikou matematika tu není, takže jsem to dal do "Školy".

Mám nějaké hodnoty x a y, a potřeboval bych funkci, která dává přibližně ty hodnoty. Stačí když to bude přibližné a ani nepotřebuji znát jak se k tomu dojde, ale za postup bych byl také vděčný. Díky.

Hodnoty:

y=0,5 pro x=2

y=0,75 pro x=5

y=1 pro x=9

y=2 pro x=19

y=3 pro x=57


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 31.03.14 17:00
avatar

asi nerozumim zadani :)

doplněno 31.03.14 17:46:

hhh asi se porad nechytam kam to patri :) asi uz jsem dlouho ze skoly jestli je to ze skoly... ja bych to napsal takto haha :)
if(x=2) y=0,5;
if(x=2) y=x/4;

doplněno 31.03.14 17:52:

:-D ale vsadim se ze nejde o programovani
function Zmencislo ($x)
{
if ($x == 2) $y = 0,5;
elseif ($x == 5) $y = 0,75;
elseif ($x == 9) $y = 1;
echo $y;
}

doplněno 31.03.14 17:56:

a zapis potom vrati hodnotu 0,5

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.03.14 17:19
avatar

Potřeboval bych znát funkci do které když za x dosadím například 2ku, aby y vyšlo 0,5. A aby to stejně platilo pro všechny hodnoty, které jsem vypsal výše.

doplněno 31.03.14 17:51:

No, ale 9/4 není 1.

Datum: 31.03.14 17:57
avatar

zmizlo to :(

Zmencislo(2);

doplněno 31.03.14 17:59:

pokud to je nejaka rada ktera se porad opakuje po nejakych krocich urco by slo vymyslet nejaky vypocet ktery by sedel priblizne na vsechno podle hodnoty $x

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.03.14 18:06
avatar

Áno, jde o programování. *smich* Dělám v Javě plugin do jedné hry, kde píst vystřeluje určité těleso do vzduchu (kolmo vzhůru) a síla, kterou je to prováděno je určena vektorem. Právě ty hodnoty co jsem vypsal jsem od oka naměřil, že při takové síle to doletí tak vysoko. A hlavně bych potřeboval nějakou dynamickou funkci, ne pomocí podmínek, to než bych zjistil a zapsal všechny možnosti, tak by snad nastal konec Světa. *haha*

Jinak řečeno při síle 1 (hodnota zapsaná do vektoru), to vyletělo do výšky přibližně 9 metrů. A já prostě potřebuji funkci, do které když dosadím ten počet metrů, tak mi to "vyplivne" hodnotu co dám do vektoru. Snad jsem to popsal srozumitelně. Předtím to vyznělo spíš jako funkce v programování, ale mě jen šlo o funkci matematickou, kterou už bych ti tam pak zapsal.

doplněno 31.03.14 18:07:

*už bych si tam zapsal

Datum: 31.03.14 18:15
avatar

no pokud to neni linearni, tak tam bude muset figurovat jeste nejaky koeficient zrychleni :) a to nevim jestli jsem az takovy matematik haha, ale zkousim to

doplněno 31.03.14 18:22:

tak uz to asi mam

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.03.14 18:35
avatar

No, to je právě to co potřebuji. A dle nových zjištění, ten vektor udává počáteční rychlost, ne sílu, protože na té při vrhu svislém vzhůru nezáleží.

Datum: 31.03.14 19:04
avatar

noo takze to nakonec neni zadna sranda cele se mi to rozsypalo hhh, ted jsem zatim tady http://www.nabla.cz/obsah/fyz…zrychleny-primocary-pohyb.php

doplněno 31.03.14 19:06:

ono je nekdy rychlejsi vypsat do funkce hotove pole odkrokovane po kouscich, nez hodiny dumat nad slozitym vzorcem :)

doplněno 31.03.14 19:16:

kolik metru a jaky vektor ma maximalni vystrel

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.03.14 20:45
avatar

To nevím přesně, ale už na 5 to lítá až až. Jenže to se dá zapisovat v desetinných číslech, takže možností je hodně.

doplněno 31.03.14 23:06:

Tak jsem zjistil, že gravitační zrychlení v té hře je údajně 18 m/s2 a vzorec na výpočet počáteční rychlosti při vrhu svislém vzhůru je v0 = (2hg)1/2 , tak uvidím jestli z toho dám něco dohromady.

doplněno 31.03.14 23:44:

Dořešeno, vyřešeno, přibližně to funguje +- 1 m.

Použil jsem: velocity = (Math.sqrt(2*18*height))/17;

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.