Nejste přihlášen/a.
Pěkný večer,
prosím o informaci z vlastní iniciativy jsem se přihlásila ke studiu prezenční formou. Jedná se o tři semestry na bázi VŠ, s týdenním soustředěním v každém semestru.
Otázka zní, měla bych možnost nárokovat studijní volno v zaměstnání, v případě, že studium zvýší mou kvalifikaci v souvislosti s povoláním. Případně jak jej docílit.
Děkuji
Souhlasím s Dusatkou. Studijní volno poskytne zaměstnavatel jenom pokud chce, žádný zákonný nárok na to není. A pokud Vám volno bude poskytovat, většinou bude chtít, aby jste se mu upsala, že po určitou dobu ve firmě zůstanete. Také studuji a to dálkovou formou při zaměstnání, proto vím, jak to funguje. Jinak Vám přeji hodně studijních úspěchů a pevné nervy, budete je potřebovat Já tedy studuji klasickou státní vysokou školu a je to docela náročné. Ale rozhodně toho nelituji!
Dobrý večer,
děkuji moc oběma za odpověď. A budu doufat ve velkorysost zaměstnavatele, neboť je v souladu s jeho zájmy.
Náhodou jsem zjistila §232 Odst.1 pís. C zákon 4 262/2006 Sb. ZP ve znění pozdějších předpisů. Pokud je výsledkem dohody obou stran kvalifikační dohoda, vznikl by zaměstnanci nárok na 5 pracovních dnů za kalendářní rok, za které by mu příslušela náhrada mzdy. Tedy pokud jsem správně pochopila. Ostatní je na dohodě případným řešením by se nabízela možnost neplaceného volna.
Ještě jednou moc děkuji a antynce nápodobně.
Je to na vůli zaměstnavatele.já měla před mnoha lety takový kompromis ,když jsem si dálkově dělala nástavbu při zaměstnání.zmeškanou dobu v práci jsem měla sice neplacenou,ale omluvenou.Zkuste mu to navrhnout,uvivíte.Hodně štěstí.Lenka
Dobrý den,