Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Je možno reklamovat oděr?

Od: peppe odpovědí: 16 změna:

Mám notebook se střibrným vnitřkem, a používáním se povrchová úprava "stříbrem" odírá. Je to ještě v záruce, je to možné reklamovat? Vypadá to otřesně, jak z bazaru.

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

3x

Brání to používání? Zlobí kvůli tomu něco?

Lidi, to už by se mohlo reklamovat úplně všechno a pro cokoliv. Zkusit to můžeš, ale rovnou ti říkám že to je blbost a pokud půjde jen o nějakou odřeninu tak ti to na reklamaci nikdo nevezme

peppe
hodnocení

no když máš k tomu takovýto přístup, tak se nedivím, že nám prodejci mohou prodávat jakýkoliv hnůj, ať se to týká spotřebičů či potravin. A když ten počítač má tak nekvalitní povrchovou úpravu, která nevydrží ani záruku, měla by tomu hlavně odpovídat cena! Ale když to spotřebitelům nevadí, tak proč né...

Laskavě tady nedávej všechno dohromady a už vůbec ne potraviny. Bavila ses o notebooku, takže se drž tématu a nedělej tu ze mě netvora kvůli kterému si kupuješ všechen ten "hnůj" jak jsi už řekla. Netušim co máš za ntb, ale asi nic moc když si tak stěžuješ a nebo ti na něj kape řekněme odlakovaš na nehty ;) První věcí je že netušim jak moc, i když podle tebe hodně je ošoupaný, ale ntb neni věc na okrasu a u levnějších se opravdu ta malá cena projevit někde musí a pochybuji že by jsi měla nějaký drahý, věc druhá je že tu motáš výrobce a prodejce. Já to vidim zcela reálně tak že prodejce ten tvuj ntb vezme na reklamaci a bude mít klid, výrobce to zamítne páč nejde o poruchu, ale o opotřebení používáním. Pokud ji uzná tak to bude velká náhoda a benevolence.

Vlastně ani nevim na co se tu ptáš. Když ti řeknu na záruku to neni tak tu div nezačneš nadávat, takže ty chceš vyvovat buď hádku a nebo chceš jen slyšet jaké se prodávají šmejdy a šup s tím na záruku ;)

peppe
hodnocení

stál přes 20.000,- takže taková šuna to zase nebyla. a jinak nechty si nelakuji, ty snad jo?

Já ne, ale tebe jsem doteď identifikoval jako holku...

pearmonik*

nejjednodussi si bude koupit stribrnou barvu ve spreji a fleky zastrikat, hned je po problemu, reklamace je neprijemna vec, skoda se do ni poustet kvuli takove blbosti a byt tyden nebo dyl bez notasu, kdyz je jen mala sance na uspech. Neni nad stare dobre cinske plasty, porad je mam stribrne jako od novoty a za par kacek, dneska ty mongolske notasy uz nejsou co to byvalo

pearmonik*

cenu si vyrobci davaji jakoukoliv,hlavni ze to od nich nekdo koupi, je to bordel ale taky si myslim ze s tim nemas sanci uspet. Zakaznici to nemaji vzdy lehke, v tomhle pripade pomuze jedine navstivit pred nakupem par for a optat se lidi na zkusenosti, tohle by si vsimli. Kdyz si koupis pozlacene hodinky a zlato se z nich pri beznem uzivani v zaruce sloupe,tak to je na reklamaci, ale notebook neni delany kvuli vzhledu, u nej jde reklamovat to co vyrobce uvadi v jeho parametech, treba hlucnost, prehrivani. Pokud to nemas primo nejaky ozdobny kus, treba ferrari notebook, kde za tu barvu s logem platis 5000kc, a barva by se sloupala, tak bych to reklamoval. Zkusit se to urcite da, jsem na to zvedavy jak bude prodejce ochotny

mkat*

Myslim si že treba skusit reklamovat aj povrchovu upravu.Ved aj to je sučast vyrobku.

petr123*

Záruka nemá nic společného s opotřebením vzniklým běžným používáním. Musel bys prokázat že je opotřebování nějak nadměrné a způsobené výrobní vadou. Ale jak už tady bylo napsáno - ošoupání u "stříbrných" notebooků je celkem normální.

Já k tomu ale dodávám že je to normální hlavně u nejlevnějších strojů, mám asi 3 roky starý "stříbrný" stroj od Siemens střední třídy a opotřebení je na něm nulové. Stříbrná barva v místech největšího používání je trošku vyhlazená, ale stále ani omylem ošoupaná na podklad. Přitom byl používán téměř denně. Prostě za kvalitu si musí člověk připlatit.

 

perda*
hodnocení

2x

Z pohledu Obč.Zák.:

§ 622

(3) Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci nebo může od smlouvy odstoupit.

Tedy:

základní předpoklady důvodnosti uplatnění práva na slevu z ceny podle tohoto zákonného ustanovení spočívají v tom, že:

1) jde o neodstranitelnou vadu, která nebrání řádnému užívání věci a

2) kupující nepožaduje výměnu věci.

V případě, že charakter neodstranitelné vady nebrání řádnému užívání věci jako věci bez vady (např. vady estetické), má kupující právo na přiměřenou slevu z kupní ceny. Při poskytování slevy se přihlíží k charakteru vady, stupni a způsobu opotřebení výrobku, délce jeho užívání a k možnostem dalšího použití.

Nicméně tímto není dotčeno právo na "klasickou" reklamaci:

§ 622

(1)Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna, a prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti. Není-li takový postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit.

petr123*

Popisuješ VADY. Zde nejde o vadu, zde jde o OPOTŘEBENÍ. Může se maximálně řešit jestli jde o běžné opotřebení odpovídající způsobu používání zboží (pak není nárok na nic) nebo o nějaké nadměrné opotřebení způsobené výrobní vadou (a pak by byl mohl být nárok na nějakou formu reklamace nebo slevy).

Vezmi to třeba takhle - když si koupíš boty tak na ně máš samozřejmě dva roky záruku. To se ale nevylučuje s tím, že už za rok můžeš používáním natolik obrousit vzorek podrážky že budou boty prakticky nepoužitelné. A taky to samozřejmě není na reklamaci. Na reklamaci by to bylo pokud by se podrážka u normálních bot obrousila za týden.

peppe
hodnocení

Domnívám se, že nemáš pravdu. Kolegyně z práce reklamovala korkáče, neboť ji praskly a reklamaci vyřídili kladně a vrátili peníze. Také ji neřekli, že se to stalo nošením, nekoupila si je do skříně, ale právě k nošení .

 

No jo, ale té praskly. Když už jsi v tom srovnávání tak to je jako kdyby ti ten plast praskl, ale on je jen ošoupaný, tedy ve tvém případě jako ošoupané korkáče, boty nebo co je libo

 

kytka*
hodnocení

0x

to určitě- máte nárok. Ale co nejdříve nenechte to ,ať je vidět,že se závada projevila hned na začátku používání

pearmonik*

vzhled je u takove veci jako zavada? To me docela zajima, jsem takove veci nechaval vzdycky byt, ze se to bude blbe dokazovat, ze jsem to sam odrel nebo ze pocitac neni dekorativni predmet tak vzhled se u nej neresi. Jestli to projde tak zacnu taky vice reklamovat. To vidim na noteboocich velmi casto ze maji sedrenou barvu i pri pomerne kratkem pouzivani a taky se mi to nelibi, otazka jak to vidi zakon

 

petr123*
hodnocení

0x

Zkusit to můžeš, nicméně nejde o výrobní závadu ale o opotřebení vlivem provozu. Takže bych moc s úspěchem reklamace nepočítal. Prostě u jakéhokoliv nabarveného plastu se musí počítat, že se časem ošoupe.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]