Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, nemá někdo tušení jak nějak jednodušše zvýšit otáčky ventilátoru skříně? Standardně se mi drží kolem hodnoty 1800 RPM (nejvyšší hodnota,které jsem dosáhl byla kolem 3000 RPM), ale při těchto otáčkách mi ventilátor nesnesitelně hučí, kolem 2100 RPM už je potichu a vše je v pořádku. Samozřejmě půjde do servisu, ale teď potřebuju mít ještě měsíc PC k dispozici a to hučení je strašný. Někdy se sám přehoupne přes 2100 RPM, třeba i na pár hodin, zdá se mi, že to dělá jak se mu zachce, někdy se i stane, že po zapnutí PC se drží na 2500 RPM bez důvodu. Otáčky měřeny programem EVEREST. Pomůže někdo?
Mám na mysli větrák skříně, nevím jak bych to jinak řekl, v této oblasti jsem v podstatě laik, vím o ventilátoru CPU a ten druhý by měl být v. skříně. Tak mi to aspoň píše EVEREST. Ano, pravděpodobně je regulovaný, ale zdá se mi, že nepracuje správně. Ono když po zapnutí PC se jednou otáčky drží kolem 1800 RPM celý den a jednou zase se po 5 minutách od zapnutí zvýší na 2400 RPM v podstatě bez důvodu, tak mi nepřijde, že je vše v pořádku. Proto bych chtěl otáčky nějak navýšit.
Většinou se otáčky snaží všichni snížit, aby počítač tolik nehlučel. Pokud se ti nic nezasekává a PC je stabilní, nechal bych ho tak. Je-li i ventilátor v pořádku tak bych to už dál neřešil.
Může se jednat i o mezizávitový zkrat na některé z cívek, či vadná jiná součástka. To se stává třeba po delším čase až po zahřátí prostoru cívek. Ze začátku je studený a jede na 2100 ot. Po zahřátí nastane mezizávitový minizkrat, který zvýši otáčky na 3000. Následkem nevyvážeností el. obvodu v důsledku zkratu je i hučení. Max. otáčky udané výrobcem jsou 2100 nebo 3000? Otáčky motorku jsou přímo úměrné napájecímu napětí. Jde o motorek CPU, SYS, POWER či přídavný?
Nejlepší by bylo ten větráček zapojit přes multimetr na regulovatelný stabilizovaný zdroj 12V, a nechat ho běžet 24 hodin nonstop v horkém prostředí (fén či infrazářič). Říká se tomu zahořování.