Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Dále se editovat cizí model pro 3D tisk?

Od: g68® odpovědí: 12 změna:

Zdravím,

jsem začátečník v 3D tisku. Vše, co jsem dosud tisknul, byly hotové modely, nikdy jsem netvořil svůj vlastní. Ptám se - je možné jakýkoliv model (příloha .stl) vzít a změnit si ho k obrazu svému? Jedná se mi o drobnost - pořebuji upravit malou krabičku na jeden elektronický sensor. V jednom směru zvětšit rozměr a vyplnit jeden otvor. Googlil jsem, ale vždy jsem našel jen návody, jak stavět model od začátku. Zkoušel sjem otevřít .stl ve FreeCADu, tam mám ale problém objekt jen vycentrovat na obrazovku, natož ho nějak editovat. Strašně neintuitivní, ale samozřejmě díky mé neznalosti. Třeba to nejde, třeba se dá model nějak zamknout. Proto se ptám. Případně mi prosím doporučte nějaký návod pro pitomce případné jiný program než FreeCAD. Díky.

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x
Jsem prakticky taky začátečník, ale v tom FreeCadu se nějaké úpravy zvládat dají. S stl objektem pracujete jako s mesh, dá se pak různě řezat, doplňovat i otvory, nebo zaslepovat otvory, nebo doplňovat o vlastní objekty. Možná to jde nějak lépe, ale já to dělám logickými operacemi, tedy sčítáním a odečítáním objektů. Intuitivní to opravdu není, zvlášť pokud člověk v takových provramech není zvyklý pracovat. A občas to bohužel provede něco neočekácaného, nebo vyheneruje spoustu řádků chyb, proto se vše musí zálohovat. Také mám problém s tím, že když s nějakým primárním objektem provedu nějaké následné operace, tak už zpravidla nemohu upravit třeba rozněry, nebo polohu toho primárního objektu, protože to často opět vede k rozpadu a chybám. Postupuji podle návodů na YT, ale ani to není ono, protože každý má jinou verzi a jinak customizované menu, takže většinou nejde se jednoduše "opičit".
Výsledek se před exportem musí sloučit do jediného objektu, protože jinak se z nějakého záhadného důvodu ve sliceru jednotlivé části polohově rozpadnou.