Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Mazání e-mailů ze složky Odeslané (email.cz)

Od: orkfojogjaop odpovědí: 8 změna:

Dobrý den, potřebovala bych prosím poradit. Z ničeho nic jsem zjistila, že se mi v mém e-mailu smazaly úplně všechny mé odeslané zprávy. Už se mi to stalo jednou, to jsem psala na podporu seznamu a to mi bylo poraděno, že si mám změnit heslo. Což jsem udělala a od té doby si heslo měním pravidelně.

Dnes jsem zjistila, že se mi opět smazaly všechny odeslané zprávy. Psala jsem opět na podporu a tam mi odepsali toto:

Dle provozních záznamů vidím, že ke smazání zpráv dochází pomocí protokolu IMAP, to odkazuje na mazání zpráv pomocí poštovního klienta jako je například Microsoft Outlook, Mozilla Thunderbird či pošta v mobilu, doporučím tedy účet z poštovního klienta odhlásit a překontrolovat jeho nastavení. Případně se obrátit přímo na podporu Vašeho poštovního klienta. Bohužel však zálohu zpráv neprovádíme a obnova zpráv z naši strany nebude možná.

Upřímně tomu vůbec nerozumím (může mi to někdo laicky vysvětlit?). Proč se mi pořád mažou všechny e-maily z "Odeslané"? A co s tím tedy udělat, aby se to nedělo? Moc děkuji.

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
Máte v mobilu emailovou aplikaci, kterou používáte? Nebo v počítači? Tabletu?
IMAP jednoduše znamená, že když se odstraní email v mobilu (aplikaci), tak se odstraní i v emailové schránce. Přímo ovládáte svůj účet z mobilu (aplikace). Můžete tam mít nastaveno např. mazat emaily starší než týden/měsíc atd... aplikace je pak sama smaže.
orkfojogjaop
hodnocení

Děkuji za odpověď. Na e-mail se přihlašuji klasicky na počítači přes prohlížeč Google Chrome nebo Opera. Na telefonu (mám iphone) se dívám na svůj e-mail přes apple aplikaci Mail, nebo prohlížeč Safari - může toto tedy být ten důvod?

Mohl byste prosím poradit, kde bych to nastavení mohla najít, upravit a změnit? Děkuji.

Nastavení (zubaté kolečko na ploše) -> Mail -> Účty
vybrat konkrétní účet, otevřít ho
Pak zase otevřít položku Účet.
Tím otevřete nastavení účtu.
Tam je položka Ostatní s tam je nastavení chování jednotlivých složek.
Zkuste nastavit Smazané zprávy na nikdy.
vibe2*

S mazáním zpráv protokolem IMAP nemá předřečník pravdu.

Ve skutečnosti při použití IMAP vše zůstává na serveru a mažou se jen zprávy v aplikaci - viz zde:

IMAP

Protokol IMAP vyžaduje trvalé (tzv. on-line) připojení k e-mailové schránce. Díky tomu je možné s celou poštovní schránkou plně pracovat z libovolného místa. Všechny zprávy a složky jsou uloženy na poštovním serveru a na počítač se stahují jen nezbytné informace. Takže při zobrazení složky se stáhnou jen záhlaví zpráv a jejich obsah až v případě, že zprávu chce uživatel přečíst. U jednotlivých zpráv se uchovává jejich stav (nepřečtená, odpovězená, důležitá), uživatel může zprávy přesouvat mezi složkami, složky vytvářet, mazat, prohledávat na straně serveru apod. Protokol umožňuje současné připojení více klientů zároveň.

POP3

Protokol POP3 je výhodný pro uživatele, kteří mají časově omezené nebo nestálé připojení k Internetu. Zprávy si ze svého poštovního serveru pouze stáhnou, odpojí se a můžou si číst doručené e-maily libovolně dlouho a být při tom offline. Menší nevýhodou (ale pro někoho to může být i výhodné) je fakt, že po přenesení zpráv ze serveru do klienta (tzn. počítače, do kterého budete stahovat zprávy) se na serveru tyto zprávy smažou. Jistá výhoda může být v tom, že pokud dostáváte mnoho pošty nebo velké e-maily, budete mít všechny zprávy pouze na svém počítači a na poštovním serveru bude vždy místo pro další. Nicméně většina poštovních klientů umožňuje zanechání zprávy na serveru. Tomuto nastavení doporučujeme se vyhnout. Pokud je však nezbytné, omezte v nastavení dobu zanechávání zpráv na serveru (např. na 1 týden), jinak riskujete brzké zaplnění mailboxu.

onehelp.cz/...

nebo zde

Jaký je rozdíl mezi protokoly POP a IMAP?

Protokol POP3 (Post Office Protocol)

Protokol POP3 je starší protokol, který byl původně navržen k používání jen na jednom počítači. Na rozdíl na moderních protokolů, které podporují obousměrnou synchronizaci, podporuje protokol POP3 jenom jednosměrnou synchronizaci e-mailu, takže uživatelé si můžou jen stahovat e-maily ze serveru do klienta. Kvůli tomu chybí účtům používajícím protokol POP3 nejzákladnější funkce, které modernější služby nabízejí, jako je třeba:

Možnost označit zprávu jako přečtenou na více zařízeních, takže kdykoli uživatel stáhne e-mail na jiné zařízení pomocí protokolu POP, objeví se jako nová zpráva místo toho, aby se označilo, že už byla přečtená na jiném zařízení.

Možnost posílat položky z více zařízení. Odeslané položky se při používání protokolu POP nedají synchronizovat a uloží se jen do zařízení, ze kterého se odeslaly.

Možnost, aby se e-maily nabídly na zařízení hned, jak vám jsou doručeny. Místo toho musí být zařízení nastavené tak, aby automaticky pravidelně na e-mailovém serveru kontrolovalo, jestli byly doručeny nové zprávy.

Možnost použít na všech zařízeních speciální vytvořené složky nebo nastavené nastavení pro daný e-mailový účet. Uživatelé používající protokol POP musí vytvořit složky a nastavit nastavení ručně na všech zařízeních. To znamená, že pokud uživatelé organizují své e-maily na jednom zařízení, musí to udělat i na všech dalších zařízeních, která daný e-mailový účet s protokolem POP používají.

Protokol IMAP (Internet Message Access Protocol)

Zprávy účtů používajících protokol IMAP se ukládají na vzdáleném serveru. Uživatelé se můžou přihlásit pomocí víc e-mailových klientů na počítači nebo mobilním zařízení a přečíst si tytéž zprávy. Všechny změny poštovní schránky se synchronizují ve všech zařízeních. Pokud uživatel odstraní e-mail, zpráva se jen odebere ze serveru.

Můžete být přihlášeni na více počítačích a zařízeních současně.

Váš e-mailový archiv se synchronizuje a ukládá se na serveru, aby k němu měla přístup všechna připojená zařízení.

Odeslané a přijaté e-maily jsou uložené na serveru, dokud je uživatel trvale neodstraní.

support.microsoft.com/...

Kopírovat umíte hezky, ale zjevně tomu nerozumíte. Je to tak, jak jsem psal.
vibe2*

Z čeho usuzujete, že tomu vůbec nerozumím? Já nerozporuji, co jste napsal.

Chyba je v uživateli a nastavení aplikace - viz také Samovolné mazání e-mailů ze složky Odeslané (seznam - email.cz)

zive.cz/...

Vibe2
Pokud používá tazatelka imap a smaže odeslanou poštu (je jedno jestli sama nebo automaticky program) tak ji smaže i na serveru. Pokud pop3 tak řeší vše na úrovni programu, ale může to po stáhnutí taky rovnou smazat.
Čili tazatelka musí mrknout na nastavení mailového klienta v iPhone, který jak psala používá.
vibe2*

Ano, souhlasím. Problém je v uživateli a v tom, jak nastavil ovládání účtu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]