Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Jak vyčistit notebook?

Od: zofia odpovědí: 19 změna:

V poslední době se mě hodně zpomaluje notebook. Např., když něco píšu nebo hledám, dlouho trvá než se to objeví. Soudím, že by to chtělo vyčistit, ale jsem úplný laik, nevím, jak na to, abych něco nepokazila a nemusela dát přístroj do opravny. Děkuji za rady !

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Jak moc je zaplněný pevný disk? A jakého je typu?

karel556*
hodnocení

1x
Ve Windows je již několik verzí dostupný nástroj Vyčištění disku, který zajistí hrubý úklid odstraněním nepotřebných dat. Pro jeho nejrychlejší spuštění stiskněte klávesu Win a vepište cleanmgr. Pokud máte nainstalovaný Avast, odinstalovat, Windows Defender bohatě stačí.

rakip*
hodnocení

0x
Třeba se jen stahují aktualizace systému,to přitom může tohle dělat.

hodnocení

0x

co máš za notebook?

model a výrobce?

SSD disk paměťový nebo klasický rotující?

Velikost RAM?

Systém jaký?

zofia
hodnocení

Nevím, zda to napíšu dobře. Acer aspire 5349 4 GB 500 GB HDD 6-cell Li-ion batery. Vůbec tomu nerozumím, prosím po lopatě... Děkuji.

sirokko

Je to starší notebook evidentně, dle parametrů. Jak již zde je razeno, vyčištění nepomůže. To zpomalování je způsobeno nedostatečnými HW komponenty v souvislosti se stále se zvyšujícími nároky na programy a funkce. To znamená chtělo by to rychlejší SSD disk a navýšit RAM ze 4 GB alespoň na 8 GB, což je dnes naprosté minimum. Zejména ta RAMka způsobuje to zpomalování.

SSD disk se dá pořídit za 1000-1500 Kč, RAM modul už asi nekoupíte, jedině v bazaru nebo podobně.

SSD disk asi ne už 2,5" ale nvme/M.2 s příslušným adaptérem.

hodnocení

0x