Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Sloučení odlišných videí

Od: mimoreal® odpovědí: 4 změna:
avatar mimoreal

Mám dotaz.. Potřebuji spojit čtyři videa, aby se daly pustit a jely neustále dokola. Problém je ale v tom, jestli jde spojit videa s různou snímkovou frekvencí, jestli se to nebude sekat nebo jinak blbnout.. Nechci u všech nastavovat 60 sn/sek, nebo bych to musel sjednotit?


doplněno 01.04.22 18:01:

Snímkovou frekvenci sjednotit asi můsím, protože v rámci jednoho filmu nejde měnit, to mi došlo, každé má i jinou velikost. Budu muset nastavit velikost podle největšíh rozměrů které videa mají? to znamená šířku podle nejširšího a výšku podle nejvyššího? Chápu to dobře?

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

2x
avatar libor007
Nastavíte snímkovou frekvenci výsledného videa i rozlišení. Střižna si to přepočítá. Pokud nastavíte vysoké rozlišení podle jednoho nejlepšího z videí, střižna bude muset ty vstupní videa s nižším rozlišením resamplovat - samozřejmě při ztrátě kvality. Takže je zbytečné vytvářet např 4k projekt a vkládat do něj vstupní soubory v HD...
hodnocení

Dopadlo to dobře, jen vložené logo je strašně opticky komprimované. Přitom po vložení je kvalitní a čisté. Muselo k tomu dojít při renderu z Premiere, ale zdá se, že to lepší nebude. Nechápu, žádné nastavení komprese. A tok je na 10000 kbps.

Nevím rozlišení+fps, kodek a jeho parametry... 10Mbps pro fullhd může být bohatě dostačující pro i h264 prohnané softwarovým enkoderem x264 ale nedostatečné pro x264 při ultrarychlé kompresi quicksync bez lookadhead na nejméně kvalitní TU(target usage~ analogie presetu) nebo nejdejbože mjpegu

vidíš, tady jde o dokonce nejen stejné rozlišení a fps ale i "kodek" (v tomto případě kodek nemá význam enkodéru ale "videokodek" jakožto standardu)

 

hodnocení

2x
avatar herd

No je tu i spousta faktorů které překvapí i zdatného jedince . Například při masívní změně rozlišení hraje roli způsob resamplingu (nearest - kostičkovaný a pak na druhé straně nějaký Supersampling extrémně pomalý), Další hodně velký problém je motion blur nežádoucí při resamplingu fps - Doporučuji disable resample.

čistě teoreticky je možné mít video s variabilní snímkovou frekvencí, točí tak napříkald kamery, mobily. Prostě při tmě, potřebují delší čas a sníží fps třeba na 15. To vše dynamicky v jednom souboru.

Ale v praxi jsem nenarazil na soft, který z vstupního variab.fps (VFR) zachová VFR. Víte o nějakém? Nastavení něco jako "pass VFR unchanged".

Ano sjednotit to můžeš. Program si s tím poradí, ale běda jestli na stavíš něco jako smart resamble (například pak i z blbosti jako 24->25 nebo 25-> 30) způsobí motion blur, pokud ho nevypneš .Je to známka amatérismu. Dokáže to totálně "podělat" video nevohdným nastavením. (časový resampling)

A roztažení různých velikostí je základní věc kterou střížny (a i příkazové tooly) umí. Jen pozor opět na na algoritmus (prostorového ) resamplingu, je celá řada možností.

Nevím jak jsi přišel na to "šířka+výška podle nejvyššího". Je to opět na libovůli, a záměru/kvalitě vstupů. Pokud budeš mít FullHD z debilní zrcadlovky co používá line skipping (neostré fullhd). a oproti tomu kvalitní (cropované nebo dokonce oversamplované) FULLHD z bezzrcadlovky, pak v prvním případě by byla blbost upsamplovat mazanici a v druhém hřích downsamplovat břitevsky ostré fullhd.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]