Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Ruské dezinformace, jak je hlásit?

Od: galapetr® odpovědí: 90 změna:

Na internetu je spousta proruských webů plných dezinformací, stejných, jako v ruské televizi...

Lidé by měli vědět, jak a kam mohou takové weby nahlásit?

zámek
kapkanadeje uzavřel tuto otázku
Vzájemné urážení nepomůže nikomu!

 

 

90 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

17x
avatar gotrekzagary

A weby s proamerickou, proněmeckou, profrancouzskou, probritskou, prounijní, promarťanskou a kdovíjakou ještě propagandou či dezinformací máme hlásit také?

*vtip*

hodnocení

Když se to týká DNEŠNÍ války, to je snad jiný problém nemyslíte?

Úplně stejný problém. Píšu o tom o kousek výš/níž.

@galapetr A kterou z "dnešních" válek máte na mysli?

Jemenskou občanskou válku?

Občanskou válku v Sýrii?

Válku v severozápadním Pákistánu?

Občanskou válku v Libyi?

Rusko - Ukrajinskou?

A myslím, že pár dalších by se ještě našlo *zmateny*

Napriklad nedavno byla na spadnuti obcanska valka v irsku.
hodnocení

Co sem motáte nějaké občanské války panebože? Jste normální? Tady se bavíme o třetí světové válce, kterou vyvolalo Rusko - vyhrožuje celému světu a na základě jejich dezinformací lidé tuto válku podporují...

@galapetr Já? Naprosto normální. Vy jste psal o "dnešní válce" a dnes probíhají válečné konflikty na více místech. Občanská válka je válka jako kterákoliv jiná (a mnohdy mnohem horší). Mimochodem, kdyby k tomu došlo před 30 lety, byla by to také "jen" občanská válka. Krom toho tahle Vaše "dnešní" válka v podstatě trvá už od roku 2014. Navíc se jedná o lokální konflikt mezi dvěma státy (o kterém všichni doufáme, že skončí co nejdříve), ale Vy už mluvíte o válce světové. Bráno do důsledku vždyť Vy jste válečný štváč... ;)

Aneb slovy klasika... "Aktivní ***** je horší než třídní nepřítel."

hodnocení

očividně patříte mezi proruské troly, kterým jde pouze o trolení...

Světová válka dávno probíhá, Rusko ničí západní supermarkety, továrny, benzínky, na celém světě probíhá ekonomická krize způsobená toto válkou. Rusko používá termobalistické zbraně na obydlené oblasti. Rusko žene na jistou smrt tisíce kluků, kterým lhali, že jedou na cvičení. Celému národu tají, co se děje doopravdy!

Ale lidem jako vy to vše asi nevadí, hlavně že máte důvod k přiblblému trolení...

No jistě... já jsem proruský troll *haha* zato Vy jste nejspíš odborník na slovo vzatý.

Člověk by neměl používat cizí termity, když je nezná suterénně, nebo není v dobré konvici, protože je zde velké rizoto, že to skončí fiatem. Každý se tváří jako suvenýr, ale vrátí se mu to jako buzerant.

hodnocení

Prosím odpověď na úvodní otázku - na bláboly různých trolů nejsem zvědavý

Spíše mi připadá, že tady je jeden co tu je zřejmě čerstvě přihlášený (nikdy jinde nediskutující) jenom k vůli tomuto , že on je spíš troll, nebo provokatér?

"Rusko ničí západní supermarkety, továrny, benzínky, na celém světě"
Tak tohle pobavilo. Byl to západ, kdo na Rusko uvalil sankce, byly to USA, které Německu zakázaly brát Ruský plyn přes NS2, byl to západ, který si vnutil green deal, takže si podřízl větev se skoro jediným průmyslem (automotive), který ještě nepředal Číně, byla to Merkelová, která fakticky pozvala migranty a mají je teď na krku.
Ale správně, Jasánek, za vše zlé může Putin, myslï vám to politicky, vy to jednou někam dotáhnete. :-P

Evropa uvalila na Putina sankce, vám tenhle jeho státní terorismus imponuje a být po vás, tak ho za to ještě vyznamenáme. Každý má holt to "politické myšlení" jiné.

A proč Evropa uvalila sankce na Rusko za jeho agrese, když za agrese v Libyi a Iráku na agresora uvaleny nebyly? Protože to není o nějakém právu, svobodě a demokracii ale čistě o tom, kdo s kým proti komu peče. A to je dáno historickým vývojem fakticky stovky i tisíce let zpět. Už za Velké Moravy zde byl boj mezi západem a východem.

V tomto vám dávám za pravdu, ne každá agrese je potrestána. Ovšem dle vašeho vidění světa, když projde agrese těm zlým Američanům, tak se nesmí trestat ani hodní Rusové, čili tahle agrese, která tentokrát ohrožuje přímo nás, by se měla nechat bez odezvy. No zde už se neshodneme.

Prosím, jaký je rozdíl mezi zlou a hodnou agresí?*sok* Rozuměj agresí, kterou provedou zlé/hodné USA a hodné/zlé Rusko. Hodné nebo zlé si dosaďte podle vlastního přesvědčení*smich*

satam:
Pokud reagujete na mne. Rozdíl je právě jen ten jediný, hodnou agresi provedl ten hodný, zlou agresi ten zlý. To je přece jasné ne? :)

hodnocení

tomkk vždyť ty ani nechápeš o čem tady píšu a motáš páté přes deváté...

Rusko ničí západní supermarkety, továrny, benzínky atd. NA UKRAJINĚ a ty tady meleš o sankcích...

Tuším, že raději ani nejdeš blábolit do hospody, tam by ti to vysvětlili raz dva

To není můj prooblém, že stvořil větu s více významy.

 

hodnocení

10x
avatar milancukrar

Proč to musíte někomu hlásit? Nechte to na jiných..

hodnocení

Co když je ti "jiní" nevidí?

Hlavně, že je vidíš ty s tvou křišťálovou koulí, která ti spolehlivě napráší, co je a co není dezinformace*haha*

Pane Petře, nepodceňujte ostatní, páč jsou dobří jako Vy a najdou si to, co potřebují. Ti, co je náhodou nenajdou, jako já, to může být tím, že je nezajímají.

hodnocení

Tak ruské televizi a rusofilním webům může věřit jen primitiv s vymytým mozkem. Tam zapřou i to, že je nějaká válka...

Nejlepší je mít logické myšlení a trochu se v tom všem umět orientovat... Nejhorší je být posedlý... To je hrozná nemoc...

Zde platí ...
"První obětí války je pravda"
Aischylos

riva

Podíval jsem se na stránky ruské tiskové agentury tass a tam o válce píšou.

Potvrzuji, já si včera kvůli cenzuře asi poprvé v životě pustil ruské televize víc jak 5 minut (to tady galapetra trefí šlak) a prakticky o ničem jiném než o válce se tam nemluvilo. Zprávy, záběry z války, diskuzní pořady, prostě hlavní téma jako u nás.

Záběry z války (reálné) tam těžko mohly být, když to Putin zakázal, když už si vymýšlíte, tak ne tak okatě.

stránky ruské tiskové agentury tass a tam o válce píšouopravdu? Já se domníval, že v Rusku se nesmí psát o válce, dokonce přijali i nový zákon.

Já jen vidím, že zavírají ty, co píšou o válce.

Stačí se podívat na stránky tass.com. V Rusku se o válce normálně píše. Jen to nenazývají "válka", ale "vojenská operace". O válce se skutečně mluvit a psát nesmí. Což je dobrý nesmysl, protože tím se válka nevymaže.

hodnocení

Lžete jako lže Putin. V ruských médiích se rozhodně neukazují ty hrůzy co tam Rusové páchají. A když Putin zakázal slovo válka, tak tam nemohou psát o válce. VŠE co v Rusku ukazují jsou LŽI!

Ano, Petře máte pravdu, stejně jako se naše média roky vyhýbala drastickým záběrům zvěrstev, kterých se dopouštěla ukrajinská armáda a Azov proti obyvatelům ruského původu na východě Ukrajiny, vyhýbají se ruská média zobrazování např. zraněných ukrajinských civilistů. V našich médiích zase nyní neuvidíte nic jiného, než trpící civilisty. Žádné zničené vojenské ukrajinské cíle. A tvrzení, že ruská armáda cílí na civilisty, ovšem ne už informaci, že Azov násilím brání civilům opustit místa, kdeslouží jako živé štíty. Takto se média po zkušenosti s Vietnamem u "vlastních" válek chovají. Zdůrazňují i přibarvují zvěrstva protivníka a zvěrstva vlastní strany tutlají. Asi jste na tomto světě nový, ale takto se prostě funguje.

Ruští separatisté z Doněcku a Luhansku si co do brutality nemají s ukrajinskými vojáky co vyčítat. Navíc právo je na ukrajinské straně, jedná se o ukrajinské území, které bylo s pomocí ruských "dovolenkářů" násilně okupováno polovojenskými bandami vyzbrojenými Ruskem. Obyvatelé obou regionů, kteří nesouhlasili s tímto trháním Ukrajiny, byli dost nevybíravými způsoby vyhnáni.
A kde jste vzal informaci, že vojáci Azovu brání evakuaci a obyvatelstvo používají jako živé štíty? Tohle je závažné obvinění, tak na to jistě máte důvěryhodný zdroj.

Orione,skúste si najsť videá z rokovaní OSN čo teraz prebiehajú,tam to hovoria. Nájsť vravím preto,aby som náhodou nepodsunul dezinformáciu.

Zřejmě demokracie získaná po převratu demokraticky zvolené vlády získaná pomocí odstřelovacích pušek nebyla pro Donbaské ta pravá...?

hodnocení

tomkk máš dočista vymytý mozek ruskou propagandou - právě takové jako ty Putin potřebuje, abyste to proruské blábolení šířili. Ono vám to vše dojde, až Putin po Ukrajině pojede dál... Co pak budeš vyřvávat o Polsku a o ČR atd.? Že jsou tady kontrarevoluční živly, jak tomu bylo v 68.?

[ Obsah příspěvku byl skryt moderátorem @kapkanadeje z důvodu porušení pravidel poradny. ]

výtka
Upozornění od sys kapkanadeje 07. 03. 2022 20:16:29
! Pravidlo Z2: je zakázáno psát vulgárně, napadat, urážet uživatele, používat urážlivý nick. Prosím mírněte se!

 

hodnocení

6x

Dezinformací je spousta na obou stranách. A rozeznat, co je dezinformace a co ne není jednoduché. BBC, kterou nelze podezírat ze sympatií s Ruskem, pátrala po autentičnosti videí, která mají prokazovat činnost Ruska na Ukrajině a nad Ukrajinou. A zjistila, že bývají často použita videa, která s válkou na Ukrajině vůbec nesouvisí. Mnoho z těch videí se podle zjištění BBC objevila na netu dávno před konfliktem na Ukrajině (přelet stíhaček nad "ukrajinským" městem, výsadek ruských parašutistů na severu Ukrajiny a další), jiná jsou adaptace z PC her a některá jsou sice válečná, ale starší, z jiných částí světa.

Na druhé straně dezinformací na ruské straně je více a o tom nepochybuji. Ovšem ne každá informace na ruských webech je dezinformací. Už jednou jsem tu uvedl, že dneska na netu nevěřím nikomu a ničemu, videa nevyjímaje.

"...dneska na netu nevěřím nikomu a ničemu..."

...a to já zase jó. Třeba datum bývá celkem spolehlivé *frajer* . O programech TV, nebo dokonce předpovědi počasí už mívám občas pochybnosti ;).

Ovšem i to datum je relativní, záleží ze kterého časového pásma stránky, nebo TV pořad pocházejí. ;)
A s tou "pravdou" a propagandou je to stejné, záleží, odkud je vyílána.

První obětí války je vždy pravda ..

 

hodnocení

5x
Počkat, takže vy sám sledujete ruskou propagandu v ruské TV, ( protože jen tak můžete rozpoznat, že ty weby šíří stejnou propagandu) a ostatním byste chtěl k těmto informacím a propagandě přístup zakazovat? :-O
Tomuto se říká kázat vodu a pít víno. :-P
hodnocení

Propagandu v ruské TV můžete vidět ve zprávách jako ukázku toho, jak Putin manipuluje s národem. Vy jste toho vína asi vypil víc než je zdrávo :D

 

hodnocení

5x
Vaše otázka je nesmyslná, pokud chcete někoho udávat za šíření nepravdivých informací, tak od toho je v právnïm státě policie a soudy, ale to jistě víte, takže proč se ptáte? Postrádáte zde snad nějaké organizace typu gestapo, STB, či ministerstvo pravdy?

On si totiž autor ve svém "zapálení pro věc" neuvědomuje pojmy jako demokracie a svoboda slova a jelikož by ve svém "spravedlivém rozhořčení" nabonzoval kde koho a zatočil by s proruskými trolly a dezinformátory tak nějak po bolševicku (jak se říkalo). A přitom mu uniká, že se sám chová stejně, ne-li hůře jako vládce RF a složky tamní výkonné moci.

hodnocení

Pokud to trolící rusifolové nevíte, je vydán zákon zakazující schvalovat ruský útok.

Proruské weby určitě neblokuje policie, proto se ptám na možnosti, jak tyto weby nahlásit.

Je to pro ochranu nás všech.

Komentáře o STB jsou trapné a ubohé jako jejich autor,

Žádný takový zákon vydán nebyl*zed* Pouze je to napasováno na stávající ust. §365 z.č. 40/2009Sb. - trestní zákoník!

@galapetr Tady ovšem lžete Vy a to dost trapně...

a) žádný takový zákon neschválila ani vláda, ani nevyšel ve sbírce zákonů. To, že o tom mluvil Stříž neznamená, že to vyšlo jako zákon.

b) Vy jste tu někde četl nějaké schválení ruského útoku?

§405...

teď to hlásili v televizi..

Jenže tazatel zde mluví o konkrétním zákonu týkající se konkrétně toho co se stalo na Ukrajině, ale žádný takový nový zákon vydán nebyl.

Vím, že se to snaží naroubovat na paragraf o genocidiu, ale dle spousty právníků je to dost vratký konstrukt, jelikož na Ukrajině sice je válka, ale není to genocidium. A také, že pokud tohle opravdu chtějí prosadit, měly by se dle stejného paragrafu odsuzovat lidé schvalující všechny vojenské operace v posledních 30 letech, jelikož v naprostě většině šlo o nevyprokovaný útok jednoho státu na území jiného a bez posvěcení OSN. Počínaje Jugoslávií přes Irák, Afghánistán, Libyi, apod.

Viz např. tento článek: respekt.cz/...

 

riva
hodnocení

4x

Copak proruské dezinformace. Na internetu je spousta dezinformací například o bohu, bozích a podobně. Představte si ty nesmysly - prý existuje jakýsi bůh, prý je země stará ani ne 10 000 let. Věřil byste tomu?

Kam se to má nahlásit?

hodnocení

Motáte sem úplné nesmysly - tady je řeč o třetí světové válce člověče

Až budeme ve válečném stavu, pak může přijít nějaké omezení svobody slova. Zatím v ní ale formálně nejsme, takže si připravte ty seznamy a čekejte až přijde vaše příležitost. Čím víc lidí bude jako vy, tím dříve se dočkáte.
07.03.22 16:19
hodnocení

tomkk ty se už konečně probuď. Akorát se tady ztrapňuješ.

Až budeme ve válečném stavu, bude pozdě něco dělat rusofilní trole

Chlapče, kdyby se nejednalo o vážné téma, jsi úplně k smíchu. Navíc musíš být hrozně nešťastný člověk, když dáváš na odiv, jak z tebe ta nenávist přímo tryská. Třeba by se mi také chtělo tě nenávidět, ale mně je tě upřímně líto*smich2*

07.03.22 17:00

satame - 30 let propagandy musí být někde znát, ne? Šíření nenávisti bylo po léta zakázáno, jen ta protiruská byla chválena. No a tak holt někteří čekají, že teď bude i placena ..

Možno to bude vyzerať čudne,čo teraz napíšem,no podľa medzinárodného práva po právnej stránke konflikt na Ukrajine nie je vojna. Ešte vojnu nevyhlásila ani jedná strana tej druhej oficiálne.

hodnocení

No já nestačím žasnout co z vás tady leze za bláboly, to je otřes! :D

Konflikt není válka? To, co se děje na Ukrajině není válka? Jinak jste normální?

Ano k Rusku cítím nenávist od 68. roku - předtím jsme si hráli na vojáky, tak jsem vždy chtěl být Rus a měl jsem rád jejich filmy...

Nenávist dnes musí cítit každý soudný člověk, když vidí jaké zvěrstva Rusko právě dělá.

Myslím, že na té nenávisti není nic odsouzeníhodného.

Až vám raketa zabije rodinu a zničí dům, budete tu nenávist cítit taky - zatím vám asi nedochází, co se děje...

Ano, ti, kteří pamatují 68 a dělali si naděje na nějakou změnu, musí z velké části k Rusku cítit nenávist, to je bez diskuze. A to jsme se vzdali bez boje, bez velkých ztrát na životech. (Za celých 40 let to byly "jen" stovky mrtvých, většinou obětí dopravních nehod.) S jakou nenávistí pak musí počítat Rusko u Ukrajinců?
Na druhou stranu, Němci nám jen za 4 roky okupace zabili 350 000 spoluobčanů, jako národ nás chtěli vyhladit a přesto je dnes tak milujeme, že jsme s nimi v jejich EU a i republiku jsme jim rádi rozprodali. Takže fakt těžko říct, co válka na Ukrajině bude znamenat pro budoucnost. Ona většina lidí stejně neřeší ani tak nějaké svobody, jako plný talíř, auto a pěkný barák. No ale tohle jak jim chce Putin nabídnout, to netuším.

 

 

hodnocení

4x

Kdybych byl adminem, tak to tu ukončím, nebo to špatně dopadne. Jedni dostanou infarkt a nebo se budeme za chvilku vraždit sami mezi sebou tak, jako se objevují případy v naší spřátelené zemi...

Jinak pokud to šlo, tak ty weby naše strana zakázala, zřejmě na ty co jsou dostupné, tak asi nemáme sílu zakázat... Předpokládám, že se nedopracujeme stavu jako naše rodiče či prarodiče když se báli poslouchat rádio Londýn...

Toho bych se nebál. Když tu většina přežila téma světové vraždící pandemie covidu, tak tohle zvládnou taky...:-D

Jedni nahlásí druhé, po zavření otázky se zlobí třetí.

No nevím, ale obávám se, že dopracujeme. Ještě ani nejsme ve válečném stavu, a už si vláda ohnula zákon a zavedla cenzuru nepihodlných webů a provládní weby zase cenzuru nepohodlných diskutérů. A zahraniční weby, které vláda zakázat nemohla, začali svévolně uvědoměle blokovat sami mobilní operáoři. Takže se dá tušit, že ve válečném stavu mohou zakázat cokoli, a nebude to jen vláda, budou to i angažované subjekty.

 

hodnocení

3x

Dejte trestní oznámení na policii, například. Já tam byla naposledy, když mi ukradli hrob. Vážně - přišla jsem na hřbitov a hrob tam nebyl. Přála bych vám vidět, jak se na to policajti tvářili...

Ale k vašemu dotazu mne napadá pár připomínek:

Definujte prosím "spousta". Je jich více nebo méně, než je zrušili?

Jak prosím víte, že dezinformace jsou na nich "stejné, jako v ruské televizi"?

A hlavně - proč by to měli lidé hlásit?

hodnocení

To jsou otázky... :D Nikdo neví, kolik takových webů bylo a stále je.

Ruská propaganda v ruské TV se ukazuje ve zprávách, aby lidé věděli, jak Putin manipuluje s národem...

Proč nahlásit? Stejně proto, proč se nahlašuje třeba propagace fašismu

Ale vy to víte - je jich přece "spousta". *andel*

Na zprávy se nedívám, jsou tam moc jednostranné informace.

A co vlastně chcete nahlašovat? Že "mouchy se*ou na císaře pána"? Budu hádat: vaše křestní jméno je Josef (jinak také Pepek).

 

k2
hodnocení

3x

Kdyz mate potrebu udavat cizi lidi, chranit ty, co o to nestoji, uvadet veci na pravou miru a strezit tradicni hodnoty, proc se neprihlasite k PCR? Nove lidi hledaji stale a svym smyslenim byste do "party" tez zapadl...

hodnocení

odpověď inteligenta

k2

A copak tak zhurta? Ze Vy jste se uz hlasil a nedopadlo to? No jo mit placku, tak si takoveto inteligenty srovnate hned. Ale nezoufejte. Zkuste MP, tam taky berou stale (mate-li maturitu). Dostanete boticky a pokutovy blocek a zlikvidujete aspon ten spatne parkujici xindl, kdyz uz ne zlo z Kremlu...

hodnocení

trapný koment trapného rusofila...

 

hodnocení

1x
avatar milancukrar

Přestaňte se urážet navzájem, hlásit toho druhého. Argumentujte slušně.

Děkuji mnohokrát, Milan

V tomto jediném vláknu stihl galapetr mnoha z nás při absenci argumentů a frustraci z nepochopení pro jeho svatou válku za cenzuru vynadat do "trollů", "rusofilů", "trapných rusofilů","rusofilních trollů" a urážet nás slovy o "trapnosti a ubohosti", "mlení nesmyslů", "nakopání do zadkní části těla", že je to prostě daleko za hranou slušné diskuze.
Připomíná mi někoho zabanovaneho,ten tu měl taky jen svou pravdu.

tomkk, ještě Vám unikl jeden termín - rusifol. To ani nevím, co je.*zmateny**smich*

To bude obzvlášť zatvrzelý rusofil, který bojovníka za jedinou pravdu tak rozpálil, že si plete písmenka. ;)

 

hodnocení

0x
Tak snad abyste sem napsal addresy těch dezinformačních webů, abychom se jim mohli vyhnout.;)
hodnocení

Určitě ty proruské bláboly nebudu šířit dál :D

Vzdyť to vlastně děláte. Ti, kteří si mysleli, že už je vše zablokováno, je teď začnou hledat. :)
hodnocení

Právě o tom je tento příspěvek. Lidé by měli vědět, jak takové nebezpečné weby zlikvidovat

Správně, zlikvidovat, všechny, kteří nemají stejný pohled na svět, jako já. :)
hodnocení

Prosím odpověď na úvodní otázku - na bláboly různých trolů nejsem zvědavý

riva

Nahlaste ruskou tiskovou agenturu tass. Podíval jsem se tam a uváděli, že obchod mezi Čínou a Ruskem během ledna a února stoupl o téměř 40% oproti předchozímu roku. Tak jsem se podíval k Číňanům a oni tu samou dezinformaci uváděli rovněž.

hodnocení

No jistěěěěěěě :D Rusko a Čína píše jedině pravdu! :D

 

07.03.22 16:14
hodnocení

0x
avatar juraja


hodnocení

Taky rusofil? Kryl by ti nakopal zadní část těla...

Ne, na rozdíl od tebe je normální*smich*


youtu.be/...

@galapetr řekl "Kryl by ti nakopal zadní část těla..."

No nic takového neříkal, když sem si s ním v 89 dával ve Wroclawi pivo;)

 

 

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]