Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Pomoc s bootovanim

Od: mila2mila* odpovědí: 2 změna:

ahoj poradite mi nekdo prosim?ma problem s bootovanim.kdyz chci nacist v biosu operacni system xp a zadam nacist cd room,nejde mi to potvrdit.klikam na to tlacitkem entrer,ale nic se nedeje a ani cd se mi nenacte.zkousel jsem to i pres usb klic,ale taky nic.mam zavirovany laptop.predem diky za pomoc Pavel

doplněno 07.03.09 21:55:

nevim,zda to pomuze,ale mama k dispozici druhy laptop..

doplněno 08.03.09 10:42:

ahoj,pokusim se vysvetlit znovu.Chtel bych znovu nahodit operacni pamet xp,takze pri restartu zmacknu zkratku F2 a dostanu se do zakladniho setupu a odtud se snazim z nabidky bootovat pocitatc.a je tam moznost nacist operacni pamet z cd,usb klice.A nejde mi nic potvrdit.doufam,ze uz je to srozumitelnejsi,jsem laik.diky moc za rady.

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

seuss*
hodnocení

1x

tak a co tedka zkusit popsat problem v nasem rodnem jazyce? :) rad poradim, ale jsem z vaseho prispevku zmatenejsi, nez vy z pocitace...

tak za prve. V biosu mate nastaveno bootovani z CD-ROM jako prvni? Pokud ano, tak se musi ukoncit bios a restartovat pocitac (Save & Exit Bios), pri cemz budete mit v vlozeno instalacni cd windows XP. Po restartu se tedy deje co?

To s tim USB klicem jsem nejak nepochytil.

stevo5*
hodnocení

1x

Seuss vyššie to popísal dobre, ale nie je to celý problém. Skúsim ešte podrobnejšie vysvetliť. Pri normálnej práci je BIOS počítača nastavený tak, že hľadá štartovacie súbory najprv na harddisku, ak tam nie sú tak inde (CD-ROM, Disketa...). Ty si teraz musíš nastaviť BIOS tak, aby hľadal spúšťacie súbory najprv na CD-ROM a až potom na HDD. Teda bootovanie si nastav tak aby bolo v poradí - 1.- CD-ROM a 2.- HDD.

Inštalačné CD s Win je už v mechanike, tak si po zmenách v BIOSe len daj pred odchodom tie zmeny zapísať (dôležité) a odídi z BIOSu. Počítač sa reštartne a začne načítavať z CD.