Nejste přihlášen/a.
Zdravím, rád bych se zeptal, dělám z programování asi hroznou vědu, ale už nějakou dobu se učím programovat, zatím jsem jěště laik, ale když jsem se učil různý atributy a potom jsem chtěl vytvořit něco, tak vůbec nevím, jak to poskládat, tak aby z toho něco vzniklo. Na internetu jsem chtěl najít nějaký videa, ale nic jsem nenašel. Nějaká rada?
Rád bych Vám poradil, ale píšete že chcete poradit s programováním, ale nenapsal jste konkrétně s jakým jazykem. To je jako by jste se zeptal že chcete poradit s cizím jazykem. Také bych nevěděl zda si představujete angličtinu nebo ruštinu. I když některé programovací jazyky jsou blízké př. c# a java je asi tak blízká jako portugalština a španělština. Takže Vám napíšu nějaké obecné rady pro začátečníky:
- Neoptimalizujte (zbytečně na to nemyslete na začátcích)
- Snažte se postupovat od obecného ke složitějším, a každý větší krok si zálohovat (Přepíšete kód a zjistíte, že to nefunguje, a nedokážete si vzpomenout jak to původně bylo). Když si řeknu chcu vytvořit kalkulačku, tak s čím začnu... 1, Hledám reference (příklady), takže si vezmu si do ruky klasickou, cvíli si s ní hraji. 2, Začnu přemýšlet jak funguje, na jakým principu. 3, Nakreslím si na papír jak by mohla vypadat ta moje 4, Popíšu slovně na papír jak postupovat, co se děje, když chci sečíst u mé třeba jedna a jedna. 5, Rozvrhnu si, co budu po částech programovat. Př. Nejprve nějaké základní prostředí, pak sčítací mechanizmus, pak ... 6, Začínám programovat 7, Testuji
- Vyhněte se složitým kódovým konstrukcím (rekurze, ...)
- Někteří učitelé učí začátečníky složitosti (např. v c# s properties XXX{ get; set; }, nestačí jen proměnná?)
- Programujte to, co Vás baví