Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Naučím se někdy programovat?

Od: jakub42* odpovědí: 9 změna:

Už od září jsem na IT oboru a stejnou dobu se učím programovat v C++, ale stále se do toho nemůžu dostat, hledal jsem různá řešení, sledoval jsem tutoriály, četl články, které říkali abych si obstaral nějakou knihu, obstaral jsem si knihu, chtěl jsem si i platit jakési doučování (ale to se nepovedlo protože takové služby v Česku nikdo neprovozuje) a stále nic. Když přede mě učitel postaví úkol tak mu nerozumím a i když mi je vysvětleno co má program vlastně udělat nedokáži na nic přijít což se pojí i s dávkou frustrace. Ale nepřišel jsem se litovat. Chci vědět co můžu dělat, jak získat tohle logické přemýšlení, kterým všichni programátoři disponují?

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hm*
hodnocení

2x

Jsou lidi, kteří se prostě programovat nenaučí. Ale snad to není tvůj případ.

Program, to je návod. Přesný návod. Musíš vědět, "jak se to vyřeší" a pak to tomu počítači jen písemně vysvětlíš - napíšeš mu návod. Jen tam jsou určitá omezení daná programovacím jazykem.

Příklad: "Napište program pro řešení kvadratické rovnice ax2+bx+c=0."
(Pro názorost použiju něco jako BASIC, v C+ by byla jiná syntaxe a spousta formálního matlání okolo.)
Musíš sám umět tu úlohu vyřešit. Umíš? Umíš, x=(-b+-odm(b2-4ac))/2a. Tak to tomu PC vysvětlíš, jako bys to vysvětloval někomu, kdo sice umí počítat, ale neví, jak na to:
Hele, potřebuješ A, B a C, tak si o ně řekni:
INPUT "zapiš parametr A", A; INPUT "zapiš parametr B", B; INPUT "zapiš parametr C", C
Výsledky budeš mít 2, jeden pro +, druhý pro -, tak to musíš podle toho vzorce spočítat 2krát a ulož si to třeba do X1 a X2:
X1 = (-B + sqrt(B*B - 4*A*C)) / (2*A); X2 = (-B - sqrt(B*B - 4*A*C)) / (2*A)
No a pak vypiš, co ti vyšlo v tom X1 a X2, to mi stačí:
PRINT "výsledek 1 = ", X1; PRINT "výsledek 2 = ", X2

No a je to. :) Prostě - návod, přesný, polopatický návod. Z pohledu počítače: "Vůbec netuším, co dělám, ale prej když budu postupovat, jak je tu napsáno, tak bude mít Kuba radost. Tak jo, udělám mu ji ..."

 

hodnocení

1x
Nejdříve než se začne kodit řešení byste si měl představí jak to jde vyřešit. Bez toho abyste aspoň rámcové věděl co se má dělat se moc nepohnete. Co vám může pomoc jsou coding katas, dojo. Z technik TDD, test driven first (tj první napsat co se má stát a teprv pak se to snažit implementovat) . To váš naučí umět si úlohu řešit postupně. Tj nesnazit se hned problém vyřešit ale postupně algoritmus zlepšovat. Další věc že asi bych nezačínal programovat rovnou v c++, ale spíš python, Java, clojure apod

youtu.be/...
Jinak z knížek třeba Thinking in c++, Bruce Eckel.

 

joudic*
hodnocení

0x
ale jo, knihou zatopte a poridte si druhy monitor na zdroje z google a ucte se primo na projektech.. jak to jeste ctu znovu, tak se mi zda ze nemate zaklady, od kterych se muzete odrazit, pokud se nechytate s ucitelem
joudic*
jinak ono to neni upe pro vsechny, tak snad jste uz neco programoval treba v jinych jazycich nez jste sel na IT skolu
jakub42*
hodnocení

Základy a příkazy znám, jen dávat je dohromady je těžší. A neprogramoval jsem před nástupem na školu, žil jsem v domění že mě programovat naučí tam, že jo jinak by bylo bez důvodné na tu školu chodit, až pak mi nějak došlo že nestačí škola, ale osoba se tomu musí věnovat.

joudic*
no jde spis o analyticke mysleni, logika a byt schopny vymyslet nejaky navrh aplikace dle zadani, aby vystup delal co mel. Tezko rict jestli se to da naucit spojit si 2 a 2 dohromady, mi to jde nejak samo, logika a adventury, to je moje.. zacnete nejakymi lehcimi projekty, ktere potrebuji navrh reseni a vyreste je sam dle znalosti funkci, ne podle tutorialu, kdyztak si pomahejte hledanim v googlu pri zadrhelu, mozna zkuste potahat Unreal engine a otevrit c++ projekt, to je zabavnejsi programovani, kdyz jde o herni prostredi a interaktivitu, ale pro skolu slepa vetev asi zatim spis.

 

host
hodnocení

0x

Nepodceňujte knihy, ale chce to ve spoustě a spoustě knih najít tu optimální, například Herbert Schield, Nauč se sám C++..

Nejlepší je dělat pro začátek jednoduché primitivní prográmky, které něco dělají. Například třeba i jen rozsvícení a blikání LED, například s Arduino, atd a pokračovat dál. Pohrát si s cykly, atd atd vždyť to asi ze školy znáte dost. Programy které něco dělají, kde se dá zkoušet co to udělá, ladit, hrát si.

joudic*

kniha a kodovani nejde dohromady, potkavaji se 2 generace zapisu dat, listovat v knize je nesmysl a ztrata casu, to co vy budete listovat, tak ja mam behem sekundy odpoved z google, kdyz se spravne zeptam, a jeste si muzu usek kodu zkopirovat a prepsat, a arduino je trochu slepa vetev, on potrebuje to co ve skole tzn c++

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]