Nejste přihlášen/a.
Občas (naposledy dnes odpoledne) se mi stane, že přestože to vypadá, že jsem připojena k internetu (WiFi) a že je signál dost silný, neotevřou se mi žádné stránky. Zlepší se to až po restartu systému.
Existuje nějaký program, ve kterém bych si mohla kvalitu a sílu signálu zkontrolovat? Přikládám, co mi zobrazil systém (Windows 7 Home).
Připojena jsem ke správné síti, k jiné se ani připojit nemohu. Mělo by jít o bezdrátové připojení, nemohu tu nic prověřit ani nastavit nějaký kanál.
"Někdo" mi vytvořil připojení k internetu do notebooku, já mohu ovlivnit jen to, jestli se připojím nebo ne. Informace mám jen ty ze systému.
Proto mne napadlo se zeptat, jestli neexistuje program, který by nějaké informace "vyčetl".
ipconfig /all vypíše 89 adaptérů pro připojení k místní síti (všechny jsou odpojené) a jeden:
Adaptér pro tunelové připojení isatap.{F6273BD5-2698-4F87-96DA-CA05C4E8B47B}:
Stav média . . . . . . . . . . . : odpojeno
Přípona DNS podle připojení . . . :
Popis . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #3
Fyzická Adresa. . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
Protokol DHCP povolen . . . . . . : Ne
Automatická konfigurace povolena : Ano
Přidávám test z Rychlost.cz
Pokračovat budu moct nejdříve pozítří, možná až v pondělí. Určitě se ale k otázce vrátím.
Zatím děkuji za všechny odpovědi.
Overte si zda jste pripojena na spravnou wifi sit... jmeno site.
overte si, zda z jineho notebooku nebo tabletu ci telefonu v tu danou chvili na te stejne siti je nebo neni problem...
To, ze jste pripojena k nejake wifi jeste neznamena, ze MUSI fungovat internet Casto se stane, ze se pripojite na wifi, kde internet nepujde a ani se to nedozvite, pokud nevitte co a jak kontrolovat. V extremu piratska wifi sit muze mit stejny nazev a stejne heslo (chce docilit vase pripojeni aby ukradla identity), tam lze kontrolovat jedine MAC, ale i tu lze zmenit. Laik bez sance...
Dalsim krokem je kontrola dhcp a viru v notebooku. Uvedte spise, kde se pripojujete a k cemu (doma k modemu ADSL nebo WDSL od O2 , typ XY apod.)
hodil by se i vypis prikazu
ipconfig -a
Rozumím, že se připojujete kdesi na WiFi router mimo vaši kontrolu, například na souseda. Takže WPA Key neznáte a nemůžete vyzkoušet z mobilu?
Tohle určitě není ten správný adaptér. Musíte ipconfig -all udělat, když jste připojena k WiFi.
Adaptér pro tunelové připojení isatap.{F6273BD5-2698-4F87-96DA-CA05C4E8B47B}:
Stav média . . . . . . . . . . . : odpojeno
Přípona DNS podle připojení . . . :
Popis . . . . . . . . . . . . . . : Microsoft ISATAP Adapter #3
Fyzická Adresa. . . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00-00-E0
Protokol DHCP povolen . . . . . . : Ne
Nutno brát v potaz minimálně dva pojmy:
- silný
- KVALITNÍ = silný je, ale také může být silně zarušen => NEkvalitní
Platí pro všechny rádio/TV signály. Nejednodušší například v mobilu skenerem APK zjistit, kdo sedí na vašem kanálu a přeladit do volné oblasti nebo oblasti, kde jsou již velmi utlumené/slabé.
Například NetSpot - WiFi Analyzer
Když takto samovolně vypadne po čase připojení k internetu přes WiFi, tak jako velmi pravděpodobné mohou být tyto problémy:
1) Zarušení kanálu - Výpadky nebo zpomalení připojení k WiFi síti může způsobit jiná síť, která vysílá na stejném kanálu. Pro potvrzení / vyloučení tohoto problému lze použít starší verze inSSIDer (bezplatné), případně Acrylic WiFi (bezplatné) a obojí funguje i pod Widlemi 7. Na Android telefon zase pro změnu lze použít WiFi analyzer. Pokud síť zcela vypadne nebo je náhodně často a dlouho zpomalená, může to být zarušením. Pokud používáte 2,4 GHz WiFi, není o zarušení nouze viz screenshot 1, ovšem na 5 GHz je toto dost nepravděpodobné. Pokud máte zarušeno, pak vstupte do administrativy routeru (zpravidla to bývá na adrese 192.168.0.1, 192.168.1.1 nebo 10.0.0.138) přes webový prohlížeč a v záložce Wireless, případně WiFi nebo WLAN změnte kanál (na 2,4 GHz jsou nejvhodnější kanály 1, 6 a 11, protože se navzájem nepřekrývají)
2) Problém DHCP serveru - Abyste nemusela ručně zadávat IP adresu, adresu výchozí brány, DNS servery a masku sítě, tak DHCP server dělá toto za vás. Většinou je časově omezené, na jako dlouho může mít klient danou adresu, kterou mu přidělil DHCP server. Pokud platnost adresy vyprší, tak si musí požádat o prodloužení zápůjčky, pokud na obnovení zápůjčky DHCP server neodpoví, tak adresu už nesmí klient používat a ve Windows se to zpravidla zachová tak, že si Windows sám sobě přidělí IP adresu začínájící na 169.254.x.x a ještě se objeví smybol lavičky u "Právě připojeno k:" jak na Vašem screenshotu a na mém Screenshotu 2, kde jsem toto chování manuálně vyvolal tím, že jsem na firewall routeru zařízl porty 67 a 68
Až se vám ten stejný problém příště stane, tak se podívejte jakou IP adresu máte. To zjistíte příkazem ipconfig /all a bude vás zajímat to, co najdete u Wi-Fi karty. Jestli je tam adresa 169.254.x.x, pak je to tento problém. Někdy toto můžou způsobovat antiviry. Když startuje Windows, tak antivir ještě nestihne zachytit pakety k DHCP a Windows dostane od DHCP zápůjčku, ale pak už antivir je aktivní a žádost o prodloužení může zachytit a pak se stane přesně to, co jsem tady popsal. V takovém případě pomůže buď výjimka na porty 67 a 68 nebo výměna antiviru (avast občas s tímto měl problémy)
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.