Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Počítaní v excelu - mezi dvěma sešity

Od: rotorod® odpovědí: 7 změna:

dobrý den

chtěl bych se zeptat na funkce v excelu, jestli lze nebo nelze spočítat. dám příklad.

mám 2 soubory excelu. Do jednoho souboru chci zapisovat data a v druhém souboru se ty výsledky ukazovaly (vše v určitých oknech, políčkach a sešitech). Stežejní to je ale ještě v tom, že první soubor otevírají 4 lidé. Nikdy ale né současně. Vždy si to otevře první soubor první člověk a po pár hodinách ho zavře. Pak by otevřel ten soubor druhý člověk, vymazal tabulky, a zapisoval svoje data a zavřel. Ale v tom druhém souboru aby ty data zůstala zachována od prvního i druhého člověka. Pak zase otevře první soubor 3. člověk, smaže tabulky zapíše svoje data, uloží a zavře soubor. A zase aby druhý soubor se nevymazoval, jen ukládal nové a nové data.

lze toto udělat? popsal jsem to dostatečně?

děkuji případným za rady, pomoci a doporučení

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lobo*
hodnocení

2x

Jak už tu několikrát padlo, toto je řešitelné pomocí VBA (makro). Než se do něčeho pustíš je důležitý ujasnit si co vlastně chceš. Přenášet hodnoty v rámci jednoho listu (vzorový soubor), jednoho šešitu (dva listy v témže souboru) nebo mezi dvěma sešity (soubory).

List lze samozřejmě uzamknout (i heslem) a zvolit oblasti buněk do kterých se dá zapisovat a do kterých nikoliv. Makro by si pak při "přenosu" hodnot list odemklo a znovu zamklo (heslo k listu je uloženo v kódu - lze vyčíst).

Spuštění makra bych volil na tlačítko, obsluha prostě po skončení zápisu dat klikne a hodnoty se přenesou, ze zvolené části se vymažou a soubor se uloží. Časovač není v excelu příliš spolehlivý!

Taky budeš muset minimalizovat chyby při zadávání (např. přes ověření dat) -> sředa není to samé co středa. Mimochodem, proč má obsluha zadávat název dne? Vždyť se to může brát podle systémového data z PC (přes fci DNES).

Z přiloženého souboru mi není jasný způsob sápisu hodnot, tabulka je připravena pro směny A, B, C ty uvádíš i D. Co se bude dít, až se zaplní všechny dny v týdnu?

hodnocení

zdravím

ano pochopil jsem, že moje zakladni znalosti excelu na toto nestačí, makro vubec nevím jak funguje.

Ano teď to taky vidím že v uvodním listu jsem psal něco, ted jsem psal něco trochu jiného (přenašení hodnot mezi soubory- listy). Sám nevím co je jednodužší, lepší...

co se tyče směn jsme 4 směny provoz ABCD, vždy jedná směna má volno. Ta tabulka (ta šedá, týdenní) je zatím vytvořena tak že je "sloupec" pro ranní směnu (sloupce W,X,Y,Z,AA), sloupec odpolední a sloupec noční. Takže np směna A ma ranní, směna B odpolední, směna C noční a směna D je doma, volno. Pak za 2 dny mají směna D ranní, směna A odpolední, směna B noční, směna C volno, je doma. A tak nějak se to rotuje. To znamená že né každý týden ve stejný den má stejná směna ranní. A proto jsem myslel zadávat název dne (aby se předešlo chybnému zápisu, mohl by se den vybrat np z vytvořeného seznamu dnů), aby se daná směna přiřadila do daného řádku dne. Np tento týden směna A má ranní pondělí a utery, další cyklus má směna A ranní utery a středa, další cyklus zase středa a čtvrtek. Tím že máme jakoby 8 směn (2ranní, 2odpo, 2noc, 2volno) tak se to pořád posouvá a rotuje. A systémové datum z PC by brát nešlo, protože np když máme noční začínamé np 20.2. v 22:00 ale končíme 21.2. v 6:00. A při uložení excel souboru na konci směny, by si systemové datum to vyhodnotilo jako 21.1. ale ve skutečnosti to je noční směna ještě 20.2. Proto mě napadlo psát ty dny v týdnu.

a na konci týdne, končí směna neděle noční ale ve skutečnosti z práci odchazíme až v ponděli ráno, by se to celé uložilo nějak někam (jestli to jde). A ta pondělní nová směna by smazala vššechny buňky (ty které by nebyly zamknuté), přepsala číslo týdne a pokračovalo by se zase jakoby znova.

Zeptám se tedy na rovinu, protože vidím že ty asi tomu rozumíš, nemohli bychom se domluvit na nějaké spolupráci? placené by nebyl problém. Klidně soukromou poštou nebo emailem.

ale jak řikam nevím jestli to tedy lze, nebo ne, nebo jestli co tak čtu, že s makry lze vytvořit uplně cokoliv, jestli by ses nechal poprosit a udělal mi to. Vše bych samozdřejmě vysvětlil asi přesněji. ¨děkuji za info

lobo*

Tak ono hlavně záleží na tom, jak moc to chvátá. Mám čas pouze o víkendech a to ještě pokud mi nevychází pracovní. Ten podrobný popis by se jistě hodil, stejně jako nějaký vzorový příklad vyplnění (přenosu) hodnot např pro dvě směny, ať je alespoň nějaká představa.

Co se týče přenosu dat, nejjednodušší je to v rámci jednoho souboru (sešitu), jestli to bude na jeden společný list nebo každá tabulka bude na svém vlastním listu nehraje roli.

Taky by bylo vhodné sjednotit pořadí typů, aby bylo možné přenášet hodnoty hromadně.

V barevné tabulce: BY LS RR BZ v šedé tabulce: LS RR BY BZ

email zašlu soukromou poštou.

hodnocení

Děkuji, lobo jsi frajer, diky za pomoc

 

111®
hodnocení

0x

ty chceš aby se to sumarizovalo na tvém listě? No snad nějaké makro, které zakáže "Delete" nestačí tam dát odkaz "=" ne příslušný list.
Snad to někdo umí naprogramovat...

 

hodnocení

zdravím, zkusím se rozepsat více a podrobněji
moje představa:

mám v Excelu vytvořené tabulky pro počitání, co se udělá v práci. Jsme 4-směnný provoz (nepřetržitý), takže každá směna si zapisuje data.

V levé části jsou tabulky (barevné) do kterých píšu čísla, různě se mi to tam sčítá, filtruje a ukládá do barevných buněk (těžké, zabaleno celkem, odvezeno celkem, BY,LS,RR,BZ)
V pravé části je tabulka (šedá), do které chci, aby se dané čísla vepsávaly. Toto je tabulka s týdenním raportem všech směn. Nejlépe by bylo aby celá šedá tabulka byla zamknutá s nemožností cokoli do ní napsat.

Co chci, ale nevím jestli to lze udělat:

- příjde první směna, v levé části MUSÍ si napsat název směny (A,B,C,D), název směny (ranní, odpo, noc) a den v týdnu

- během směny píše do levé části svoje výsledky, vše se automatický sčítá

- pravá část tabulky, podle buňky SMĚNA a DEN z levé části, pozná, do kterých buněk v pravé šedé části sešitu se mají aktuální čísla automaticky kopirovat. (příklad: příjdu na směnu, v levé části napíšu středa a směna C, a veškeré čísla co budu psát v levé části, tak se budou ukládat do pravé části týdenního raportu pravě pod středou a směnou A)

- když ukončím směnu dám uložit (nebo se to bude automaticky časově ukládat)

- další směna příjde, smaže veškerá data v levé části (den, směna, čísla) aby si mohla psát svoje výsledky (takže středa, směna D, směna Odpolední, a svoje čísla)

- ALE PO ULOŽENÍ PŘEDCHOZÍ SMĚNOU (nebo automatickém časovém uložení) A SMAZÁNÍ VEŠKERÝCH BUNĚK V LEVÉ ČÁSTI, ABY SE TO NESMAZALO V PRAVÉ ČÁSTI (v týdenním raportu)

Shrnutí:

dotaz je, jestli excel dokáže, podle parametru pár buněk (den, směna, směna2) rozpoznat a ukládat výsledky do příslušných připravených buněk?
dotaz je, jestli excel dokáže v jedné části listu uložené informace smazat , ale v druhé části listu je po uložení a smazaní zachovat? (možná to nepůjde v jednom listu, možná by to šlo aby jedny tabulky by byly v sešitu "A"a druhé tabulky v sešitu "B"?

děkuji Vám za pomoc, rady a přikládam excel tabulku excel-test

 

nhfh
hodnocení

0x
Nechce se mi to studovat, ale pomocí maker jde v Excelu udělat naprosto všechno. Naprogramujete si cokoli, co budete chtít. Jen to musíte umět.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]