Nejste přihlášen/a.
Dobry den, rada bych se podělila o svou čerstvou zkušenost. Prodávala jsem iPAD přes sbazar. Ozval se mi na WhatsApp pan, zda ještě zboží mam a zda by byl problém poslat ho jako dárek bratranci do Británie s tím, že mi peníze poukaže převodem a prostřednikem bude banka. Napsal, ze je to námořní inženýr a nemůže si ho převzit osobně. Jméno Petr Woods. Pak mi přišel email od zahraniční ING banky s tím, ze mi poslali potvrzeni o uvolněni peněz z účtu p.Woodse, ale bylo to blokováno, dokud nepošlu potvrzeni o odesláni balíku do VB. Udělala jsem to. Z banky mi přišlo potvrzeni, ze děkuji a ze se to zpracovává...Druhy den ráno přišel od banky další email, ze vznikla nějaká chyba (údajně vlivem toho, ze jsem potvrzeni o dopravě poslala vickrát, což není pravda) a z úctu P.W bylo moji chybou odečteno dalších 6000 Kč. A ze je musím poslat, jinak mi peníze neuvolni. Bylo mi to divný, ale nějak jsem ten požadavek zkousla. Peníze jsem na pokyn banky posílala přes Worldremit do Nigerie...myslela jsem, ze bude klid. Po nějaké době z banky prišla dalši zprava, ze na účtu P.W.je nastaven nějaký limit pro platbu do zahraničí na 30 000 Kč. Takže mu penize z učtu odepsali a po mě chtěli, ať poslu 10 000 Kč a dorovnám to. Nechtěla jsem. Komunikovala jsem s P.W. a on mě přesvědčoval, ze to jinak nejde, ze nemá důvod mi lhát, a ze až to udelám, bude vše OK...nechala jsem si z jeho banky poslat potvrzeni té skutečnosti (tedy, že má pan Woods z účtu odepsáno 30 000 Kč ve prospěch mého účtu), protoze jinak banka komunikuje psaným textem v emailu. Tak jsem dnes opet poslala 10000 Kc do Nigerie...obdrzela jsem potvrzeni z Worldremit, poslala pres WhatsApp panu W. a do banky. Banka potvrdila prijeti rano v 7,44 h a dal se nic nedelo.. kdyz jsem se asi v 13,20 h email.banky dotazovala, co se deje a kdy dostanu potvrzeni o prevodu 30000 na muj ucet. (iPAD se prodal za 14 000kc)..a poslala jsem screen obrazovky cele komunikace s bankou od rana. Z banky mi odpovedeli, ze to dostali a ze mam pockat, ze se vse procesuje....Vecer mi prisel email z banky, ze jsem jim udajne poslala potvrzeni o platbe 2x, takze moji chybou neco blbe zauctovali a panu W. mam doposlat dalsich 7000 nebot moji chybou mu je strhli a at se s p.W. domluvim....Ten mi tvrdi, ze vsechno je moje chyba, a ze jemu penize odepsane z uctu uz nikdo nevrati. Ze chce jen kvalitní transakci, tj.at poslu zase 7000.
To jsem mu odmítla. Mám strach, aby se tlak z jejich strany nezvysoval. Pred chvili mi z te jeho banky prisel znovu email, at zaplatim 7000 kc. Odpovedela jsem jim, ze nic nezaplatim, at si chyby v ucetnictvi vyresi sami, ze neni standartni aby banka resila svoje chyby tim, ze klient bude platit. Dal jsem jim sdelila, ze si vsechno necham proverit u oficialni pobocky ING v CR a ze pokud to nebude v poradku, zvazuji podani trestniho oznameni.....
Opatrujte se.
nemám co dodat , protože čtu max 5 řádků, když je to dotaz, stížnosti na vlastní osobu neřeším...
Neuvěřitelné. Tohle a v dnešní době? To asi nemyslíte vážně, když si my máme dávat pozor na nějakého chimerického Petra Woodse.
Pozor jste si měla dávat především Vy. Ani se nemusíte namáhat s nějakým prověřováním, tohle je jasné i "náctiletému" a podle mne by v dnešní době ani ten na tohle nenaletěl. Kdyby se to už spoustu let pořád neopakovalo a kdyby se o tom nemluvilo i v televizi, tak bych to asi pochopila. Stále stejný scénář. Když chci něco koupit, tak nikdy nemusím vysvětlovat prodejci, proč, nebo komu tu věc chci koupit
. Už to Vás mělo zarazit. A to další, škoda slov.
No, to tedy nechápu. Vy něco prodáváte a platíte. Pokud něco prodávám, nic neposílám předem,až po zaplacení. A abych někomu poslala 30 000,-, to tedy nikdy. Ale může se někdy chybička vloudit, řekla bych, že peníze zpátky nedostanete. Ale nemyslete si, napálit se může nechat téměř každý , podvodníci vědí, jak na to, můžete si říkat, že vám se to nemůže stát, ale věřte, že může. A vy jste iPAD poslala? Pokud ne, tak bych ho určitě neposílala.
Je to možná poslední možnost, ale počkal bych na pana Woodse až se bude vyloďovat v Evropě. Mezi ostatními imigranty jej podle iPadu sice jen tak nerozeznáte, mají je skoro všichni, ale nic Vám nebrání poptat se jich jednotlivě na jména a IMEI. Až objevíte toho pravého, tak mu iPad jednoduše vemte. Výsledek akce bude: Vy půjdete do vězení za krádež a určitou nenávist k jistým lidem a pan Woods obdrží tučné odškodné za utržené příkoří. Jestli jste ten příspěvek myslela vážně a skutečně se to stalo, tak před Vámi smekám - produkce Vás určitě najme jako hlavní postavu do pohádky "O hloupé ženě" .
Podvod jak vyšitý! Jak jste mohla odeslat zboží, za které jste nedostala zaplaceno (potvrzení o blokování peněz na něčím účtu přece neznamená, že ty peníze skutečně odejdou, platbu lze následně zrušit)? A jak peníze, které jste neobdržela?
Varování před "Petrem Woodsem"je zbytečné, jde o "fiktivního bratrance"(podvedl Vás ten, kdo zareagoval na Váš inzerát > ani jeho jméno by nebylo nic platné, protože se příště bude "jmenovat"jinak).
A ne, nikdo tady není generálem po (prohrané) bitvě, jen máme oči ke čtení a rozum k prověřování všeho předem. Proč by "ProBůh"někdo kupoval použitý iPad a chtěl ho poslat do Velké Británie (či jiné země), když by samozřejmě věděl, že by se v případě, že byste mohla poslat šunt?
PS: Kolik bank s Vámi komunikuje "pouze e-mailem"?
Přidám odkaz na článek z roku 2013. Od té doby se v e-mailech zlepšila čeština, protože se zlepšily překladače. Věnujete-li ale textu takového e-mailu pozornost, najdete v nich jazykové prohřešky i dnes (a ještě hodně dlouho).
Prodáváte věci př/... (Podvody jsou ale staršího data.)
PS 2: Nejdo o "nákup od Petra Woodse", ale o prodej Petru Woodsovi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.