Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na čem záleží rychlost internetu.
Jsem student, žiju na vesnici a mám špatný internet. Určitě záleží na výběru poskytovatele internetu, a zajímalo by mě jakou roli tam hraje kvalita routeru/modemu, popřípadě nastavení routeru? Když mám prostě špatný internet, a koupím lepší modem, zlepší se to? Nebo prostě z toho nemohu vyždímat víc, nebo záleží jenom na pokrytí toho poskytovatele?
Díky za rady, nevyznám se v tomto odvětví, jinak bych tady nebyl.
Dobrý den. Kvalita modemu roli nehraje (podporuje-li to, co má). S nastavením je to jinak - v mnoha zařízeních lze rychlost omezit. Zvýšit z hlediska koncového uživatele rychlost nelze. Pokud si koupíte jiné zařízení (a to současné není v rámci použité technologie zastaralé a tím pomalé), též se rychlost nezvýší. Mohou nastat určité výpadky či zpomalení v případě, že vlastníte připojení bezdrátové. Avšak nejsou-li instalační technici už při zprovoznění přípojky úplní ňoumové kteří samozřejmě vědí že je signál nevyhovující díky měření - ale i tak se snaží prodat, prakticky dnes ovlivňuje rychlost pouze poskytovatel a jeho (ne)dokonalé zařízení (+pochopitelně zvolený tarif).
Tak si představ, že máš polámané auto. Ty to auto z barvy bílé přelakuješ na barvu světle zelenou a budeš doufat, že po změně barvy auto pojede jako nové.
Tak asi pdobně je to s kvalitou modemu a vlivem na rychlost internetu.
Rychlost internetu závisí hodně na tom, kolik si za internet jsi ochotný zaplatit. Pak na to může mít vliv různé rušení, pokud jde internet přes wifi síť. A nakonec to samozřejmě může ovlivnit i špatné nastavení modemu nebo routeru.
internet je po kabelu nebo vzduchem? Co je to špatný internet lépe specifikovat..jak jsi připojen? kabelem nebo Wifi k počítači? na jakou vzdálenost? Není náhodou kabel v souběhu s prodlužkou?
takže máš přívod přes telefonní zásuvku na stěně, třeba jako končí od O2?a pokračuje to do modemu...odtud kabelem do PC?