Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Excel - poslední buňka ve sloupci

Od: magdon® odpovědí: 13 změna:

Potřebuji (makro)příkaz, který by nalezl první prázdnou buňku v daném sloupci (případně poslední obsazenou). Ta buňka je pokaždé na jiné pozici. Možná už se to tu řešilo, ale nemůžu nic najít. *nevi*

doplněno 12.11.20 14:20:

Tak poslední obsazenou buňku už bych věděl. Teď ještě jak makropříkazem přejít na tu první volnou.

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

lobo*
hodnocení

5x

Čekal sem větší "oříšek".

Makro "VlozSumu" v "Module1"

Ostatní prázdné moduly sem odstranil.

tabulka pro poradnu.xls68.1 kB
hodnocení

*zdravi*Paráda, to je přesně ono. Já jsem si myslel, že to nebude nic moc složitého, ale jsem v Excelu prakticky samouk (cca před 25 lety jsem absolvoval firemní školení). Makropříkazy dělám v podstatě systémem "pokus-omyl" a na tohle jsem proto logicky sám přijít nemohl *nevi*.

hodnocení

Ještě byste mi mohl poradit, jak se zbavím těch prázdných modulů... ;)

lobo*
hodnocení

2x

Zobraz si stromovou strukturu

Wiew -> Project Explorer nebo CTRL+R

tak jak to vidíš na obrázku, pak Ti to půjde.

Excel - poslední buňka ve sloupci

lobo*
hodnocení

0x
Poslední obsazená +1
hodnocení

To jo, jenže nevím, jak to celé zadám makropříkazem. Když to provedu Ctrl + šipka dolů, už k tomu to +1 nepřidám. A když následně makropříkazem přejdu o buňku dolů, přiřadí se buňce konkrétní pozice, což je nežádoucí.

V podstatě by mi stačil příkaz "jdi na vedlejší buňku", ovšem bez zadání konkrétní buňky.

hodnocení

0x
hodnocení

To mi bohužel nepomůže. Sice to najde první volný řádek a oznámí mi jeho číslo (které mi k ničemu není), ale já potřebuju, aby se hledaná buňka v daném sloupci automaticky zvýraznila a dal se do ní makropříkazem vložit vzorec.

lobo*
hodnocení

0x