Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výstraha - Při odesílání zprávy nastala chyba

Od: pna odpovědí: 22 změna:

Před chvíli se mi stalo, že při odesílání e-mailu z Thunderbirdu se mi zobrazila zpráva, že "Při odesílání zprávy nastala chyba.", tak jak je to vidět na přiloženém obrázku a že bych to měl zkusit znovu. Po kliknutí na OK se tento e-mail objevil ve složce "Odeslaná pošta" což by mohlo znamenat, že se ten e-mail i přes to odeslal. Jedná se o pro mne důležitý e-mail a rád bych aby se v pořádku dostal k adresátovi. Zajímá mne co tato výstraha znamena a zda můžu tento e-mail považovat za odeslaný a doručený a nebo to mám raději zkusit zaslat heště jednou. Nerad bych někoho obtěžoval opakovaným zasíláním stejného e-mailu. E-mail obsahoval kromě textu i přílohu (5x pdf) o celkové velikosti 2,4 MB.


doplněno 20.10.20 13:24:

Omlouvám se za tu chybu v nadpisu, ale bohužel tato hodně nedokonalá amatérská poradna je bohužel takto dělaná, že to neumožňuje opravit. Místo Nýstraha mělo být Výstraha. *cert*


Výstraha - Při odesílání zprávy nastala chyba

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar taadioo

Tak dle poslední věty bych to tipoval na špatně zadaný email. nemá tam být třeba email.com místo cz apod.? častá chyba celkem. Nicméně pokud to zlobí i u jiných tak máte nejspíše problém v nastvení Thunderbirdu v SMTP. Zkuste se kouknout jaký port máte nastavený.. Druhá možnost, která taky je často, jestli nemáte nějaký antivirus s kontrolou pošty. Některé totiž takhle zlobí :) Avastpro apod.? Pokud ano zkuste Antivir vypnout a odeslat, jestli to nepřestane, pokud ano, musíte změnit nastavení.

Nicméně pokud chcete mít jistotu o přečtení druhou stranou tak můžete při Vytvoření nového mailu v Možnostech vyžadovat Zprávu o přečtení či doručení, poté budete mít jistotu.

pna
hodnocení

Zcela určitě se nejedná o špatně zadaný e-mail a vůbec ne o záměnu domény com za cz. Takové uvažování nad tím je zcela nesmyslné. Chyba v e-mailové adrese se může stát, ale to by se ten e-mail normálně odeslal a pouze by se nedoručil adresátovi a nebo by došel někomu jinému. Jiné e-maily se mi odesílají z Thunderbirdu normálně bez problémů. V Thunderbirdu jsem žádné nastavení neměnil a tak tuto možnost bych také vyloučil. Antivirus používám Comodo a ten mi takové problémy nikdy nedělal. Zprávu o přečtení či doručení vyžadují u většiny e-mailů a vyžadoval jsem to i nyní, ale to není 100% jistota. Mám zkušenosti, že mi zpáva o přečtení nebo doručení nepřišla a e-maily byly i přes to doručené. V tomto případě mi prozatím zpáva o přečtení nebo doručení nepřišla. Asi to nakonec zkusím odeslat ještě jednou.

 

hodnocení

0x
avatar juraja

A co tohle?

Thunderbird:
– menu /Nástroje /Nastavení účtu /vlevo vybrat Server odchozí pošty (SMTP)
– tlačítko Upravit
– zaškrtnout "Použít jméno a heslo"a vyplnit Vaši e-mailovou adresu do pole Jméno

kb.gigaserver.cz/...

pna
hodnocení

"– zaškrtnout "Použít jméno a heslo"a vyplnit Vaši e-mailovou adresu do pole Jméno" Tak nic takového na zaškrtnuti tam bohužel nemám.

 

bublaaa*
hodnocení

0x

Zkontrolujte v Thunderbirdu nastavení SMTP serveru, jestli máte vyplněné korektní přihlašovací údaje. A správně by měl být port 465 a zabezpečení SSL/TLS.

pna
hodnocení

Zkontroloval jsem nastavení SMTP a vyzkoušel i ten port 465 a zabezpečení SSL/TLS a nepomohlo to vyřešít můj problém. Zkouším odesílání e-mauilů na moje různé adresy v různých schránkách a výsledek je vždy stejný tj., že se e-mail neodešle. Příjem e-mailů je bez problémů. V Thunderbirdu jsem nic v nastaveni neměnil a fungovalo to bez problémů. Až dnes jsem zjistil tento problém s odesílaním e-mailů.

bublaaa*

Zkouším ve svém Thunderbirdu nasimulovat stav, ve kterém by mi poštovní server vracel stejnou zprávu. Zatím se mi to povedlo jen se špatně napsanou koncovkou mailové adresy příjemce. Píšete adresu příjemce opravdu správně? Nedoplňuje vám třeba TB automaticky před odesláním nějaký překlep v adrese z dřívějška?

bublaaa*

A zeptám se ještě na dvě věci:

- Používáte IMAP, nebo POP3?
- Odesílaný email se zkopíruje do složky Odeslané, nebo se tam ani neobjeví a hned se ukáže tato zpráva z obrázku?

pna
hodnocení

Děkuji za snahu poradit, ale tak jak jsem už tu psal mi to nepřipadá na špatné zadávání e-mailové adresy nebo na nesprávnou koncovku (doménu) adresy příjemce. I v případě špatné adresy příjemce by se e-mail měl odeslat, ale s tím, že se nikam nedoručí když adresa není správná. To mi připadá být i logické, protože Thunderbird nemůže vědět jestli adresa je zprávná nebo ne. Zkoiušel jasem i odesílání z jiných e-mailových adres na různé moje adresy, ale bohužel ani to nefunguje a je to pořád stejné. Je nepravděpodobné, že bych zrovna dnes začal psát e-mailové adresy s chybami a ni se toho nevšimnul když dříve jsem s tím neměl problémy.
Nepomohl ani restart počítače. Restartoval jsem kvůli aktualizaci Windows 10.
Nemožnost odesílat e-maily z Thunderbirdu je pro mne dost velký problém a rád bych ho co nejdříve vyřešil.
Ten pro mne důležitý e-mail jsem už odeslal znova, ale ze schránky na webu, protože z Thunderbirdu to bohužel nejde.

Napadá mne jestli se náhodou nemůže jednat o nějaký problém u poskytovatele odchozího SMTP serveru.

bublaaa*

Tak bych zkusil ještě jednu věc, odebrat a znovu přidat účet pro konkrétní emailovou schránku v Thunderbirdu.
A podívejte se ještě pořádně na nastavení odchozího SMTP serveru, jestli tam je všechno správně. Zkuste nastavení SMTP vyscreenovat, třeba si všimneme něčeho, čeho vy ne.
.
V nápovědách na netu čtu ještě radu k této chybě, aby uživatel zapsal jméno účtu stejné, jako je to přihlašovací. Tzn. zkopírovat přihlašovací jméno do kolonky názvu účtu.
To taky zkuste.

pna
hodnocení

Používám POP3, ale to je snad pro příjem pošty a to mi funguje bez problémů. Do složky odeslaná pošta se mi udožily pouze 2 e-maily i přes to, že jsem jich zkoušel odeslat více. Ta zpráva z obrázku se ukáže hned nebo možná 1 - 2 sekundy po zobrazeni průběhu odesílání a obojí zůstanou až do chvíle kdy to sám zruším.

bublaaa*

V tom případě další co můžete zkusit, je změna nastavení z POP3 na IMAP.

pna
hodnocení

Přikládám obrázek toho nastavení SMTP severu. Název serveru tam asi může být cokoliv. Já tam mám název poskytovatele internetu. Uživatelské jméno nemám zadané, protože ani žádné nemám k dispozici. Mám pouze k dispozici adresu serveru kterou mám od poskytovatele internetového připojeni a údajně pouze to stačí nastavit a jiné SMTP přes jejích připojení nefungují. Takto to mám nastavené už několik let a až do teď mi to fungovalo bez větších problémů.

To nastavení z POP3 na IMAP ani nevím kde se to v Thunderbirdu nebo jak gá nastavit.

Já se v těch nastaveních příliš nevyznám a nerad bych se v tom příliš hodně hrabal abych si tím zbytečně nenadělal nějaké ještě větší problémy, např. že mi nepůjde ani stahovat poštu.

Výstraha - Při odesílání zprávy nastala chyba #2
bublaaa*

Tohle je velmi netypické nastavení odchozí pošty. Ale je to možné, že to takhle funguje. Já bych tedy s portem 25 aq nešifrovaným spojením spokojený nebyl. Zkuste nastavit zabezpečení SSL/TLS a port 465. Nevěřím, že by poskytovatel zakazoval na svých firewallech šifrovanou kominkaci s SMTP serverem Seznamu.
POdívejte se do nápovědy Thunderbirdu a založte účet v TB stejný jako už tam máte přes PO3, tak ho založte s nastavením IMAP. To běhá šifrovaně přes SSL/TLS protokoly na portu 465. Neznám žádného poskytovatele internetu, který by tento port blokoval.
Jak to popisujete mi to čímdál víc připadá na dva možné zdroje této chyby. Jestli jste nic neměnil a podle vašich slov se chyba začala vracet "z ničeho nic", tak může být chyba na straně poskytovatele poštovního serveru (v tomto případě poskytovatele internetu), nebo je to zase nějaká "pomatenost" systému po aktualizačním procesu.

Poskytovatele jste se ptal, jestli tam nemají nějaký problém?

 

hm*
hodnocení

0x

1) Opravdu nelze odeslat mail na TVOJI nějakou existující adresu, ze které maily normálně přijímáš?

2) Patří ta TVOJE adresa, ze které maily posíláš, stejnému serveru, jako použitý SMTP? Příklad: Kdybys používal server SMTP od Seznamu, není jisté, že by dovolil poslat mail s tvojí adresou (adresou odesílatele) od Volnyho; toto často dovolí jen server SMTP tvého poskytovatele internetu.

3) Můžeš zkusit jiný server SMTP? Jestli třeba ten aktuální není na nějakém blacklistu.

4) Stejně bych si nejvíc tipnul na špatnou autentizaci u serveru (špatné nastavení SMTP v Thunderbirdu). Kdybys dal víc informací, lépe by se radilo.


doplněno 20.10.20 19:41:

Nepřijde ti náhodou i "mailem" nějaká zpráva o tom, že se odeslání nezdařilo? Pokud ano, neobsahují hlavičky podrobnější informace (kompletní hlavičky si musíš nechat zobrazit)?

pna
hodnocení

1) Věř mi nebo ne, ale opravdu to nejde. Jinak bych to tu nepsal.

2) Ne nepatři stejnému serveru. Mám více různých e-mailových adres od seznamu.cz, centrumu.cz a odjinud. Adresu SMTP serveru mám od poskytovatele internetového připojení, ale od nich nemám e-mailovou schránku a tím ani žádnou e-mailovou adresu. Údajně přes jiné SMTP odesílat e-maily s jejích připojením nejde.

3) Zkusil jsem SMTP server od seznamu a od centrumu a také to nefunguje.

4) Které další informace by mohly pomoct k lepšímu raděni?

Žádné zprávy o tom, že se odeslání nezdařilo mi mailem nechodi.

 

pna
hodnocení

0x

Moje problémy s odesíláním pošty pokračuji. V říjnu 2020 kdy jsem to tu řešil se mi to nakonec povedlo zprovoznit tím, že jsem si našel SMTP server přes který mi to začalo fungovat a až do teď s tím nebyl žádný problém. Před několika dny jsem ale zjistil, že mi to odesílání pošty zase nefunguje. Na nastavení účtu pro odesílání pošty jsem nic neměnil. Připojení k internetu mám od firmy PODA ke které jsem se dostal tak, že mne někdy v roce 2019 převedli od původního poskytovatele internetu který se s PODA sloučil a to bez toho aniž by mne o tom někdo informoval. Dověděl jsem se o tom náhodně. Původní nastavení serveru pro odesílání pošty od původního poskytovatele internetu mi ale nadále fungovalo až do toho října 2020. Pak jsem si v internetu našel a nastavil smtp.sky.cz které by měl být asi jedním ze serverů od PODA a fungovalo mi to až do teď. Nastavení odesílání pošty podle návodů na stránkách firmy PODA mi nefunguje a nemám k dispozici ani žádné přihlašovací údaje (uživatelské jméno a heslo). Doposud mi odesílání pošty bez nějakých přihlašovacích údajů fungovalo bez problémů a stačilo pouze nastavit adresu SMTP serveru. Nyní jsem vyzkoušel různé SMTP servery a různé možné nastavení které mne napadly, ale bohužel nic z toho nefunguje a poštu nejde odesílat. V internetu jsem našel více informací kde lidí řešili problémy s odesíláním pošty u firmy PODA a tak asi nejsem jediný kdo by měl tyto problémy v souvislosti s touto firmou. Někde v internetu někdo psal, že mu problémy s odesíláním pošty dělal router a když zapojil kabel od internetu přímo do počítače tak mu to fungovalo, ale přes router už ne. To jsem také vyzkoušel, ale u mne to na odesílání pošty nemá vliv. Než se nakonec obrátím s tím na PODA tak bych raději kdyby mi někdo poradil co bych ještě mohl zkusit. Na příjem a odesílání pošty používám Thunderbird který aktualizuji vždy když mi to nabídne.

hm*

No, podle mě jsi měl začít dotazem na PODu, ne to nechat až jako poslední možnost (proč vlastně?). Ovšem je fakt, že jejich návod na webu je naprosto pomatený a nastavit se to podle něj dá těžko.

Jestli máš víc svých mailových adres, bylo by rozumné rozchodit odesílání přes server PODy. Dávno pryč jsou doby, kdy fungoval jakýkoliv server smtp.

Zdá se, že odchozí server PODy je mail.poda.cz (tzn. žádné smtp.vasedomena.cz, ani smtp.sky.cz, ale mail.poda.cz). Můžeš vyzoušet různé kombinace portu (25, 465) a zabezpečení (žádné, starttls, ssl/tls). Autentizaci nepoužívej ("bez autentizace"), když jméno nemáš/neznáš. Jestli nic z toho nezabere, budeš se asi muset na PODu obrátit.

 

pna

Dlouho jsem se bránil obrátit s tím přímo na PODu a doufal jsem, že se mi nakonec to povede nějak vyřešit tak jak se mi to povedlo loni v říjnu. Mám k tomu svoje určité důvody. Dnes mi to ale nedalo a zašel jsem se na to zeptat do jejích (PODA) klientského centra, ale tam mi bohužel nedokázali vůbec nic k tomu poradit. Tvrdili, že oni nejsou technici a neví jak to má být nastavené z čehož jsem neměl příliš dobrý dojem. Zapsali si ale do počítače kontakt na mne s tím, že se mi ozve jejích technik který to bude se mnou řešit. Krátce po odchodu mi telefonoval technik který se to snažil se mnou řešit. Řekl mi, že si musím nastavit odchozí server podle poskytovatele schránky, protože jiné servery mi fungovat nebudou a kdyby s tím byly peroblémy tak to mám řešit s poskytovatelem schránky. Je to tak údajně kvůli spamu. Jejích mail.poda.cz je udajně určen pouze pro jejích zákazníky kteří mají u nich schránku kterou už ale dávno nenabízejí, ale těm kdo ji mají z minula jim ji nechali. Není možné použít ani ten jejích smtp.sky.cz který kdysi získali když nějaká firma SKY přešla pod PODu a který mi ještě do nedávna fungoval. Mám více různých schránek od různých poskytovatelů a tak asi si budu muset pro každého poskytovatele schránky nastavit jiný server pro odchozí poštu. Prozatím jsem si na to neudělal čas, ale připadá mi to, že s tím budu možná mít problém. Mám schránku na centrum.cz, 3 schránky na seznam.cz a některé další a to budu muset pro každou schránku si v Thunderbirdu nastavit samostatný odchozí server? To neexistuje nějaký univerzální server přes který by šlo odesílat veškerou poštu? Na spam to asi stejně vliv mít nebude, protože spameři si vždy najdou způsob jak spam rozesílat a ten bude chodit klidně dál tak jak chodi. Pouze to komplikuje situaci uživatelům e-mailových schránek.

hm*

Taky jsem u PODY byl nějaký čas poté, co převzali SKYNET. A nepřišlo mi, že by to byli takoví pitomci. Ale zároveň jsem cítil, že o "telefonní" klienty od SKYNETu nemají zájem a jsou pro ně spíš přítěží, takže kdo odejde, udělá nakonec radost oběma stranám.

Jako univerzální server smtp se právě obvykle používá server poskytovatele, protože jsi se musel přihlásit do jeho sítě a z jeho sítě to posíláš. Už ti ale nedovolí posílat přes jeho server z jiné sítě (třeba z kavárny). A často poskytovatelé blokují přímou odchozí komunikaci na cizí mailové servery, protože to právě používají ty spamovací malwary. No, holt to asi PODA vidí obráceně a nastaly změny.

Pravděpodobně tedy bude nejschůdnější zapsat si těch serverů smtp v Thunderbirdu víc (to normálně jde) a pro každou schránku (mailový účet) si zvolit správný smtp. Ono to vlastně nijak složité není, jen budeš muset zjistit od každého mailového poskytovatele jeho údaje. A doporučuju pak zvolit šifrované spojení, autentizované to bude vždy (bez autentizace to veřejné servery nepovolují).

pna

Je to s tím odesíláním pošty docela problém. Údajně kvůli spamu se dělají takové věcí které na spam asi nemají téměř žádný vliv a pouze tím omezují slušné lidí kteří nespamuji. Spam je docela velký problém současné doby a proto je dobré, že se s tím bojuje, ale není dobré, že se ten boj vede způsobem který omezuje především nespamery. Takto se spam nezastaví pokud ho vůbec nějak jde zastavit.

Nyní si budu muset pro každou schránku nastavit samostatný server pro odchozí poštu. Včera večer jsem zkusil nastavit server pro jednu mojí schránku na seznamu.cz. Funkční to je, ale pouze z e-mailové adresy kterou mám registrovanou v té konkrétní schránce na seznam.cz. Zkoušel jsem odesílat i s jinou emailovou adresou ale bohužel nejde to. Mám z minulosti i nějaké e-mailové adresy ze služby (už si ani nepamatuji jak se jmenovala) kde si bylo možné nastavit na přesměrování adresy stránek a také i e-mailové s jejích doménami. K těm e-mailům nebyla k dispozici schránka a pouze se přeposílaly na jinou e-mailovou adresu kterou jsem si tam nastavil a právě u toho není k dispozici žáden server pro odesílání pošty. Ty e-maily jsou stále funkční a občas je používám a nerad bych se jen tak rozloučil s možnosti odesílat e-maily i z těchto adres. To už opravdu neexistuje žádný bez problémů dostupný a spolehlivý server pro odesílání pošty který by dokázal odeysílat poštu z jakékolkiv e-mailové adresy, třeba i nějaký zahraniční? Jak to dělají např. spameři, že dokážou rozesílat e-maily z jakékoliv třeba i neexistující e-mailové adresy?

hm*

Taky mám občas dojem, že problémy vzniklé řešením spamů jsou snad ještě větší, než problémy spamu samotného.

Že pravděpodobně nepůjdou odesílat serverem jednoho poskytovatele maily z cizích schránek, to jsem ti psal.

Jinak - existuje "bez problémů dostupný a spolehlivý server pro odesílání pošty který by dokázal odeysílat poštu z jakékolkiv e-mailové adresy". Je to server, který si spustíš u sebe. Ano, i ve svém PC si můžeš spustit normální server smtp a odesílat přes něj. Kvalita a schopnosti toho serveru jsou závislé jen na tom, jak si ho nastavíš. Ovšem i tak mohou nastat potíže s některými přijímacími poštovními servery, protože ty mohou kontrolovat, zda mail odesílaný např. ze schránky ...@seznam.cz opavdu odesílá server smtp z adresy/domény Seznamu. Vlastním serverem smtp se totiž, pokřiveným pohledem na mailový provoz, dostáváš mezi potenciální spamery.
S konkrétním serverem (programem) smtp vhodným pro jednoduché odesílání z WIN ti ale neporadím, mám Linux.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]