Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

MS Teams - přidání asistenta do výukového účtu učitele

Od: pcmaniak® odpovědí: 4 změna:

Zdravím,

právě začínám svou učitelskou praxi na SŠ, bohužel, v této chvíli bude celá v on-line režimu.

Moje vedoucí praxe pracuje s MS Teams a má na svém účtu seznam tříd (týmů), které učí. Já bych pro svůj účet na Teams potřeboval stejný seznam týmů jako má moje vedoucí, protože budu pokaždé učit jinou třídu a potřebuju taky záznam o tom, že jsem danou praxi odvedl.

Teams znám dva dny, většinou používám Zoom, takže moc nevím, jak se s tím zachází. Jisté ale je, že při výuce potřebuju být vedený jako učitel ("leader") týmu, ale zároveň tam musíme být ve dvou s vedoucí.

Vyzná se v tom někdo? Tohle na fórech nikde není, navíc by to měl mít na starosti IT technik SŠ. Toho jsme já i vedoucí praxe několikrát urgovali, ale je to marné, ten lempl nic nedělá.

Potřebuji tohle, co nejrychleji, musím už brzo začít.

Děkuji.

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x

Můžete udělat třeba to, že si založíte svoje týmy - úplně stejné jako vaše vedoucí, jen si je šikovně označte (abyste věděl vy i žáci, který je váš a který má vedoucí). Vedoucí praxe vás přidá do svého týmu (mezi studenty), abyste mohl být "při tom", a stejně tak vy přidáte do svého týmu svou vedoucí (mohl byste ji mít mezi studenty). Myslím, že pro potřeby praxe je to v pohodě.

Na internetu existují postupy, jak s Teamsy zacházet, určitě i videa.

hodnocení

Bohužel jsem se dozvěděl, že přístup do třídních týmu je bezpečnostně ošetřen školou (kvůli dokumentaci a docházce nemůže ani učitel přidávat členy), takže se bez pomoci IT pracovníka asi neobejdu. Nicméně díky.

 

host
hodnocení

0x

Neodpovím vám, ale zeptám se vás: jak se učí po internetu?

Vy, jako učitel, vidíte tváře dětí s pozadím za nimi, oni vidí vás, případně učitele před tabulí, vidí, slyší, co říkáte, prý se mohou přihlašovat a také povídat, odpovídat, prostě s nimi učitel konverzuje. Je to jenom toto vyučování, jako u tabule, nebo to má nějaké širší možnosti, například předvádění nějakého fyzikálního jevu ve skutečnosti nebo na videu, vkládání tabulek, textů, videí? Jsem úplný laik, znám to jenom co je občas vidět v televizních zprávách.

Jak děti vědí, co mají dělat, jak se připojit, co musí mít instalované, jak se přihlásit, registrovat, jak software ovládat, nebo je to tak přirozené (intuitivní), že to všichni ihned chápou a používají, Díky za vaši zkušenost.

hodnocení

Jsem angličtinář a němčinář, takže s otázkou praktických pokusů nemohu sloužit.

Nicméně, učitel i žáci doma mají stejné (papírové) učebnice, se kterými se pracuje při videohovoru stejně jako ve třídě, tj. učitel nechá dětem čas na vypracování úkolu a pak vyvolává jednotlivce. Místo tabule se, např. při vysvětlování gramatiky, používá Word nebo jiná kancelářská aplikace, která se dětem promítá do jejich počítače.

Děti se dozví, co si mají stáhnout zpravidla prostřednictvím e-mailu od školy. Potřebný software je volně a zdarma dostupný, děti se musí zaregistrovat a naučit se s tím (koneckonců, to platí i pro učitele – se mnou se taky nikdo nepáral).

Děti spolupracují hezky, potíže bývají spíš technického rázu (slabý signál, výpadky atd.), to se stává všude. Lépe to momentálně asi udělat nejde, výuka má jistá omezení, ale zrovna u jazyků se to ještě dá. Podle mě (beru to podle sebe) chybí dětem nejvíc kontakt s kolektivem, s technikou umí celkem dobře.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]