Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Máme někdy výpadek signálu na notebooku a telefonu. Routr máme umístěny ve vedlejší místnosti vzdálené tak 8m. Výpadek wifi na telefonu a notebooku se stane několikrát za den. Provedu restart notebooku a vypnutí a zapnutí routeru. Ale závada se stále opakuje kde je chyba jak to opravit? Děkuji.
důvod je v tom, že severoamericjá norma má v pásmu 2,4GHz 11 kanálů, evropská 13. Pokud routr pracuje v evropské normě a připojené zařízení v severoamerické, může dojít k výpadkům. Routr automaticky hledá nejméně zarušený kanal a pokud připajená zařízení kanály 12 a 13 neumí. spojení při přechodu routru na kanál 12 nebo 13 spojení spadne.
Viz en.wikipedia.org/... - tabulku pro kanály na 2,4 GHZ. Pokud routr pracuje v evropské normě a automatický výběrem nastaví kanál 12 nebo 13, iodpojí se všechna zařízení, která pracují podle severoamerické normy.
Do mobilu stáhnout nějakou aplikaci pro skenování signálu WiFi. Třeba v Androidu na GP WiFi analyzer. Tím zjistit okolní signály WiFi a zvolit a nastavit na routru kanál, který je nejvolnější. Jinak, pokud to nepomůže, možno rovněž vyzkoušet upgrade firmware routru. A pokud ani to nepomůže (i já měl podobný problém) je možná routr "v háji". Vadné HW routeru (což byl můj případ).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.