Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Editace zvukových stop

Od: ada* odpovědí: 7 změna:

Ahoj,předesílám, že jsem počítačový laik. Mám dotaz ohledně editace/filtrování zvukových stop. Mám audio soubor ve formátu WAV, zachycuje mluvené slovo a přes to hraje hlasitá hudba. Existuje nějaký program, umožňující mi neutralizovat zvukovou stopu muziky, aby zbylo jen to mluvené slovo, které za současného stavu lze jen útržkovitě slyšet?

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Obávám se, že takový program neexistuje. Pokud je zvuk nahrán v jedné stopě, rozdělit už prostě nejde. Srozumitelnost mluveného slova by se asi dala nějakými filtry zlepšit, kdyby ta hudba nebyla hlasitější. Ta hudba tam ale v každém případě zůstane.

hm*
hodnocení

1x

Sice asi bude existovat nějaký filtr (předpokládám, že už se o něj někdo pokusil), ale o jeho univerzálním účinku dost pochybuji. Nicméně jsem přesvědčen, že se srozumitelnost řeči výrazně zlepšit dá, ale chce to zvolit vhodný postup s ohledem na konkrétní záznam. Možná by šel použít vhodně poslechově "zkusmo" nastavitelný obecný filtr. Nebo by se třeba dala sehnat samotná nahrávka té hudby, tu upravit na co největší podobu s tou zaznamenanou a nakonec tento výsledek "odečíst" od záznamu. Atd., nápadům se meze nekladou.

hodnocení

1x

V amatérských podmínkách ne.

hodnocení

0x

To jde jenom v kriminálkách. V reálu ne.

douby*