Nejste přihlášen/a.
Zdravím, jsem úplný laik a chci si koupit 3D tiskárnu. Rozhoduji se mezi Geeetech A10 a Creality ENDER 3. Nějaké recenze jsem si prošel, ale rád bych názor od nějakého praktika. Dík.
Díky za opověď. Mám to k raketové modelařině. Jde mi o tisk některých mechanický dílů, jako přepážky redukce, lože pro elektroniku, díly říení a pod.
Ještě k rychlosti tisku FDM, ta je limitovaná především použitým materiálem, takže mluvit o tom, že předražený průša tiskne rychleji je nesmysl.
Zda-li je přesnější nevím, pohon zubatým řemenem má taky takže to bude tak na stejno. Jedině, že by měla 0.05 krok to je za cenu delší doby tisku. Osobně většinou tisknu s vrstvou 0,2 v mnoha případech to stačí a je to hlavně rychleji. Tisknou větší modely několik dní mně opravdu nebaví. Vypadá bytelnější proti Anet. Anet mám osobně už 3 rokem a na to co potřebuju je v pohodě. Pokud bych potřeboval větší přesnost tak bych šel do tvrzení pryskyřice UV světlem.
Tak samozřejmě, že 0.05 je lepší, ale tisk trvá 2x déle než u 0,1 a 4x déle než u 0,2. Proto většinou tisknu 0,2. Ono to u větších tištěných objektů trvá fakt dost dlouho.
Že je Průša nehorázně předražený je fakt, tak například - potřeboval jsem nutně novou trysku - u Průši 200Kč z Číny 5ks za necelý dolar. A tak je to se vším...
Pro mně, co by laika docela těžká volba. U ANYCUBIC I3 Mega, se mi líbí robustní konstrukce, a že je možnost nastavit výšku vrstvy 0,05mm, což si myslím, že by se mohlo hodit u tisku drobných detailů u modelů. Na druhou stranu, má poměrně malou pracovní plochu. Anet má širokou nabídku, vyšší rychlost a větší pracovní plochu, některé 300x300x400. Funkční modýlky raket, mám velké 2 - 3 m, tak by se mi hodil tisk, jak malých přesnějších dílů, tak i některých rozměrnějších.