Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Router, NAT - dotaz

Od: irenicus* odpovědí: 3 změna:

Zdravím, mám dotaz: Doteď jsem měl 1 PC s připojením k Internetu přes kabel, od providera mám IP adresu a tak, nyní tu mám druhý počítač, s připojením k Internetu by mi měl pomoci router (s NATem,), vybraný mám tento i4wifi.cz/... , můj dotaz zní, budu nějak s tímto routerem omezen při práci na Internetu? Co mi půjde, a co ne? Na cs.wikipedia.org/... jsem se dočetl něco o omezeních. Půjde na obou pc hrát počítače hry, třeba World of Warcraft, používat P2P sítě a podobně? Díkes. (jestli jsem se někde nevyjádřil přesně, tak pardon, jsem v tomhle laik)

PS: Jaký je rozdíl mezi switchem a routerem? Na to, co potřebuji já, tj. 2 pc a 1 internetová linka, se hodí router? A toto funguje na všechny typy internetového připojení?

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

1) omezen částečně budeš,ale většina lidí to nepocítí. Změna je v tom že IP adresu v internetu bude mít ted router a pokud budeš chtít aby bylo na pc vidět z internet tak budeš muset směrovat porty. Jinak ti internet pojede normálně

2) už základní rozdíl je v tom že router má 2 síťová rozhraní (wan port a lan- je často integrovaný switch-4 porty), switcj je proti tomu zcela hloupé zařízení které přeposílá data mezi počítačema (pamatuje si na kterém portu má který počítač- narozdíl od HUBu který pošle všechno všude)

OK?

irenicus*
hodnocení

A směrovat porty, to je hodně složité? A hrát hry přes internet tedy půjde, ano? A to zařízení, na které jsem hodil odkaz, je to pravé? Díky.

Ten router by ti měl stačit...ozkoušený ho nemam. Kazdopadne ted uzbych ani nekupoval router bez wifi- drive ci pozdeji to chtit budes.

Porty se smeruji na routeru- v nastavení- ktery port na kterou ip adresu v siti, nic na tom neni. Hry? Co já vim. Hry po netu nehraji,ale pokud u nic nezakladas server u sebe na pc tak by jsi nemel pocitit rozdil

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: