Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Začínám programovat

Od: zacatecnik1 odpovědí: 21 změna:
Dobrý den, nyní studuji na střední strojírenství, ale pořád mě láká si vyzkoušet jaký to je programovat. Řekl jsem si, že si koupím nějaký příručky a tak, ale v čem byste vy doporučili poprvé programovat? Myslíte, že kdyby mě to chytlo a chtěl bych se i tím živit, bude chtít zaměstnavatel vystudovany IT obor? Děkuji za odpovědi.

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

host
hodnocení

1x

Zkuste si k ježíšku přát Arduino a pár maličkostí k němu (včetně zdroje, pár LED, motorek, pár převodů, pípátko, propojovací drátky a nepájivé kontaktní pole, možná i nějaké modelářské relé na malé napětí, aby šlo spínat mikropočítačem) a stáhněte si výbornou knížku Miro Božíka Ako naprogramovať Arduino bez prechádzajucich znalostí https://pdfknihy.sk/miroslav-bozik-ako-naprogramovat-arduino/

Bude to pro vás užitečné i jako pro strojaře.

Nebo... další možnost, podívejte se na programování modelů pro tisk na 3D tiskárně, jistě k tomu ve škole dojdete a tak můžete být už předem připravený. Vhodný jednoduchý software pro začátečníky, například SkatchUp a další a další jistě najdete. Začnete jednoduchými tvary, třeba jenom kostičku, placičku, pak složitější tvary a pak třeba i zajímavé strojní součásti, které se dají tisknout.

doplněno 04.12.19 15:56:

Zkuste si naprogramovat Arduino tak, aby blikala jedna jediná LED a uvidíte, jakou budete mít radost a pak začnete i další pokusy, třeba malý semofor .. rozblikat dvoubarevnou LED, atd. Literatury, nápadů, návodů od nejjednodušších po složité i internetových stránek pro programování Arduino. i návodů na youtube je spousta, spousta.

doplněno 06.12.19 14:28:

Podívejte se MicroBit, malá deska za 555 Kč, kterou se učí programovat i malé děti v anglii a jinde ve světě i u nás. Pro úplný začátek dobrý, pak můžete přejít na další chytřejší mašinky

mark13