Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Reklamace po 3 týdnech od koupě

Od: karelmika odpovědí: 4 změna:
Dobrý den,
reklamoval jsem obal na nový telefon po cca 3 týdnech OK nákupu se část odlepila.
Mám nárok na zrušení kupní smlouvy s nebo může prodejce nechat obal opravit a opravený mi vrátit?
Požadoval jsem vrácení peněz, ale prodejce stále mluví o opravě a nepožívá termín reklamace - údajně to takto běžně nazývají.
I proti tomu jsem se již ozval.
Děkuji za informaci. Karel Míka

 

 

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lee*
hodnocení

0x
Projeví-li se vada do 6m od koupě má se za to, že věc byla prodána již s vadou, čímž prodejce porušil kupní smlouvu, dle které je povinnen dodat Vám zboží bez vad (vyjma vad při koupi uvedených - 2. jakost atp.). Vy pak zboží nereklamujete, nýbrž žádáte o posouzení rozporu s kupní smlouvou (dodáno kazové zboží). Problém je, že toto musíte uvést PŘED "reklamací" - před tím, než zboží v obchodě necháte. Předpokládám, že s prodejcem máte sepsán nějaký protokol, že jste zboží zanechal v prodejně. Tam musí být uvedeno, jaké řešení požadujete a stvrdíte to svým podpisem. Nikdy nepodepisujte nic, s čím nesouhlasíte. Pokud to prodejce odmítá uvést nebo tvrdí že vybírá z možností a tuto tam nemá tak vždy můžete ručně uvést dovětek - vada se projevila do 6m, požadují vrácení peněz a až k tomu podpis. Pokud by se prodejce jo cukal něco takového přijmout (i když musí ale hádejte se) tak pak doporučuji poslat zboží poštou s písemným vyjádřením.
pi*

Dříve stačilo jít se svědkem. Jak jsou prodejci oprsklý v současné době nevím.

 

hodnocení

0x

Jestli nebylo koupeno na firmu, jedná se o reklamaci, jak si to prodejce nazve je jedno. Do půl roku by měl dodavatel dokázat, že zboží bylo bezvadné při koupi, předpokládá se, že vada již existovala, asi ale dokáže, že vada nebyla a že se jedná o opotřebení, či poškození. Taky by měl být nárok na výměnu za nový kus, pokutld to neni neúměrněrně dražší, než oprava . Objektivně, pouzdra na telefony kupuju nejen sobě na ali za 2 - 3$ a pěkný a ty 3 měsíce jsou tak akorát na výměnu, už prostě vypadá "ojetě".

lee*
Jak to nazvete jedno nemáte. Při rozporování kupní smlouvy má zákazník nárok na výrobek nový nebo na peníze. Právě proto, že byla porušena kupní smlouva a nedostal výrobek bezvadný. U reklamace Vám může prodejce výrobek opravit, což tazatel evidentně nechce. Bezvadnost výrobku prokazuje strana prodejce a je prakticky nemožné prokázat, že si vadu způsobil uživatel (v tomto případě treba mohlo být použito málo lepidla nebo nekvalitní atp.) ale dokazování je na straně prodejce, nikoliv kupujícího

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]