Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Heureka.cz - věřit recenzím a popularitě?

Od: rotorod® odpovědí: 27 změna:

dobrý den,

lze věřit recenzím a popularitě prodeje u výrobku na heureka.cz? Nebo je to děláne převažně roboty?

protože na co se podívám co potřebuji, tak vesměsnejstarší recenze je max 1 den stará, a to se mi nějak nechce věřit...ale možná že jo?

děkuji

 

 

27 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

mak*
hodnocení

9x

Mě ty recenze připadají autentické, ale jen málokterá je přínosná.

Problém č.1: Valná většina recenzí je psaná velmi krátce po zakoupení, kdy zákazník má se zbožím minimální zkušenosti. Dokonce se tam objevují recenze: "100%, doporučuji" ... a v textu je napsáno "ještě jsem nevyzkoušel".

Problém č.2: Abyste mohl psát recenzi, musíte se stát ověřeným uživatelem a tím se stanete zakoupením zboží přes Heuréku. Navíc Vás nechají recenzi napsat a pak se teprv dozvíte, že vaše recenze nebude zobrazena. Takže já už recenze nepíšu.

Já čtu hlavně recenze záporné a zápory výrobku (i v jinak kladných recenzích). Pokud se nějaká vlastnost v záporech několiktát opakuje, je třeba to brát v úvahu. Klady výrobku jsou vesměs k ničemu, protože tam píší "líbí se mi", "super", "pěkné"... a to mi nic neřekne.

jurajjuraj*

c.2 neni pravda, v zivote sem pres heureku nenakupoval a mam tam desitky recenzi

jinak vpodstate souhlas

mak*

Ano, ale pouze v případě, že nemají recenze na dané zboží od ověřených.

 

hodnocení

6x
avatar gotrekzagary

Heuréku používám pokaždé když něco kupuji.

Sám jsem v jejím rámci několik recenzí napsal, takže jim věřím.

lucie*

ano, souhlas taky používám (hlavně pro Heureku dělám:-D) ale i proto, že mám jistotu ověřených obchodů. Recenze jsou problém, většinou se ptají na spokojenost s výrobkem moc brzy.

Pokud jde třeba o dětské zboží, daleko lepší recenze jsou na webech pro matky. ...no a já také píšu pokaždé recenze. Třeba na IKEA jsem psala, že jejich dětský nočník zůstal dětem na hlavě a nešel dolů a nic se nedělo. A nedávno reportáž, že stáhli brydáky, aby náhodou dítě nesnědlo knoflík*ee* tak nočník zaražený kolem hlavy nevadí a teoreticky utržený knoflík ano. Takže třeba na tom webu pro matky mou recenzi vidí a dají na to pozor.

pi*

Lucie: Nabídka recenze jde odložit, myslím že o 14 dní a to možná do nekonečna. Osobně ověřeno.

Na druhou stranu, když jsem napsal nelichotivou recenzi, při příštím nákupu nabídka na recenzi i když jsem ji žádal nedorazila. Po několika měsících zase nabídka recenze po nákupu přišla.

Jejich dotazníky jsou někdy úplně mimo, např. po nákupu sůl do koupele jeden z dotazů zněl - jak dobře se roztírá.

 

douby*
hodnocení

4x

Heureka a Zbozi.cz jsou to nejlepší co mohlo internetového českého spotřebitele potkat. Díky tomu je v česku takový boom eshopů a i těm nejmenším se daří pokud umí nabídnout zajímavou cenu ,jsou efektivní a spolehlivé. To v zahraničí díky absenci podobných srovnávačů neplatí bohužel. Takže ano pokud je těch recenzí dost obvykle jim věřím, přečtu si namátkově některé z nich zda nejeví známky eutomatického generování ze strany botů, ale často lépe vypovídá čtení negativních komentářů, spíš než těch pozitivní a jejich četnost za poslední řekněme měsíc. Z nich se dozvíte více.

Musím říct, že díky ověřování eshopů podle hodnocení na heurece jsem se dosud na internetu při objednávání i s platbou předem nikdy nespálil, a vždy jsem tím získal produkt za lepší cenu než u mnohem známějších a paradoxně třeba i hůře hodnocených eshopů. A to je pro mne dobrý důvod v tomto postupu pokračovat.

 

pavelpavel*
hodnocení

1x

Věř jen svému instinktu ten jediný ti nikdy nelže. Mě ještě jako jediný nezklamal. Vždycky když se mi něco zdálo, tak to tak nakonec bylo.

 

lidus*
hodnocení

1x

Já ke všemu co koupím a jsem oslovena, recenze pravdivě píši.

 

hodnocení

0x
avatar libor007
Věřit se bohužel nedá ničemu. To, že firmy a výrobci si dnes platí recenze na sociálních sítích i srovnávačích je známo.

Dokaž své tvrzení. Pokud to nedokážeš, pak jsi právě vypustil poplašnou zprávu.

Nějaké články jsem o tom četl(ne - nebyl to blesk.cz), ale abych byl upřímný - dokazovat nikomu nepotřebuju a dohledávat to fakt nebudu. Prostě ty recenze beru vždy s rezervou - jak kladné, tak záporné.
jurajjuraj*

co by mel dokazovat? to ze se dneska pisou recenze na objednavku je bezna vec, treba "odborne"recenze na telefony a chytre hodinky , znamy se kolem toho kdysi pohyboval, bylo bezne ze mu pujcili mobil, hodinky na otestovani a napsani recenze a mel na vyber, klasicky anebo uz mu to dali i s predepsanou recenzi a jako bonus si mohl testovany kus nechat

protoze to nechtel delat tak tam i brzdy skoncil

 

krtek*
hodnocení

0x

Sleduju videorecenze na YT a porovnávám s textovými na internetu a hodnocením u obchodů...

 

jarmn
hodnocení

0x
Nevím jak u Heureky, ale byly a jsou firmy, které píšou kladné a úmyslně i záporné recenze na různé produkty nebo podniky. Věřit se nedá ničemu, ale pokud má produkt desítky nebo stovky kladných recenzí, tak bych se toho úplně nebál.

 

hodnocení

0x

Heureka recenze sleduje a pokud se jí něco nezdá, ověřuje jejich pravost - e-shopy musí doložit např. faktury, dodací listy... Ale samozřejmě i ty se dají zfalšovat...

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Je dobré se na daný výrobek podívat i na jiných portálech a na jejich recenze. Mě štvou hlavně takové recenze, kde jim jde hlavně o pohled na portál samotný, ale o zboží se nedovíte nic. Také je jich dost.


doplněno 17.10.19 16:13:

Ale přes Heureku jsem už také pár věcí koupil. A zatím "no problem".

 

hodnocení

0x
avatar clayman

Proti robotům to je určitě chráněné... mají tam řadu bezpečnostních politik, aby necházelo k manipulaci. Ale nikdy nemohou zajistit, aby majitel obchodu nešel ke kamarádovi na PC a nenapsal si jednu pochvalnou recenzi a u jiného kamaráda druhou... Dobré vodítko jsou recenze od ověřených uživatelů. Takovým věřit lze.

mota
pokud si ten eshop neudela sam objednávku, aby byl overeny zakaznik...

jj, já měl pocit, že tam dříve bylo více informací o zákazníkovi, že bylo vidět staří registrace a počet hodnocení. Asi jsem si to spletl s jiným portálem. Tak ale i tak když je tam 100 recenzí tak to vypovídá... :)

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

pokud jde o recenze vyrobku tak jsou psane lidma, dneska uz hodne eshopu nabizi pri objednani zbozi moznost zakliknout jestli muzou poslat dotaznik spokojenosti heureka

spatne je ze se ptaji vetsinou deset dnu po nakupu, na maloktery vyrobek muze clovek napsat pravdivou recenzi o vyrobku

co se tyce doporucenych obchodu tak je to mimo, heureka patri pod stejnou spolecnost jako napr. mall.cz, takze vetsinou mall najdete na prvnich mistech a jsou obchody kde dane zbozi koupite levneji ale ony na heurece nejsou protoze vi ze to je v podstate blbost a je jim jasne ze pokud dva portaly patri pod jednu spolecnost tak si budou nahravat, co si narychlo vzpomenu tak treba alza tam neni, a tohle je jeden z duvodu

douby*

alza tam není především proto, že v době kdy tam byla se nikdy neumisťovala na předních místech podle cenového řazení. Zjednodušeně řečeno, alza je předražená a prostě nechtěli aby na to bylo tolik vidět. Spíš proto vzali kramle. Teď si mohou s cenami dělat všemožná kouzla, zvyšovat je před snižováním a tak podobně a protože alza narozdíl od heureky neukazuje graf vývoje ceny, není na ty laciné triky tolik vidět. Proto už ostatně u alzy nenakupuji, nelíbí se mi že opustili prostor pro cenové srovnávání. Byl to jednoznačně krok v neprospěch zákazníka ať už pro něj měli jakýkoliv zástupný důvod. Trochu mne překvapuje, že zůstali na zbozi.cz, ale zřejmě to souvisí s tím, že tento srovnávač stejně používá relativně málo uživatelů a setrváním na něm mohli použít jako argument, že ukrytí své cenové nevýhodnosti nebyl jejich hlavní důvod odchodu z heureky. Můžete jim to věřit a nemusíte, já jim to spíš nebaštím, je to až příliš okaté.

Ono s Alzou je to trošku zamotaný. Co si já pamatuju, tak kdysi, co Heuréku koupil jiný majitel, se s Alzou z někakých důvodů nepohodl a vyřadil ji ze svého srovnávání. Pokud se pletu, tak mě omluvte.

 

jurajjuraj*

shanyo nepletes, presne tak to bylo, kdyz heureku koupila firma pod kterou patri i mall.cz tak alza odesla, nechtela platit za to aby byla na prvnich mistech

s cenama u alzy to neni tak zhave, je to jako vsude jinde, neco kupujou za dobre ceny , neco kupujou za horsi ceny a podle toho prodavaji, jak na alze udelal posledni dobou hodne objednavek a treba cenove ( ve vecech ktere sem kupoval ) na tom byli lip nez treba zminovany mall, navic postovne zdarma u mall je pekny ojeb, daji postovne zdarma ALE , kdy zbozi odeslou si vyberou oni, pokud chce clovek odeslat zbozi hned, pripadne druhy den tak uz to maji zpoplatnene a ne zrovna malo, pokud chce clovek zdarma tak klidne ceka i 4 dny na odeslani

Alza odešla proto, aby na první pohled nebylo vidět, že je dražší než konkurence.

Ale oficiální důvod je popsán třeba zde: idnes.cz/...

jurajjuraj*

proc by to nemelo byt videt, najdu si vyrobek ktery chci koupit, otevru si xx eshopu, treba alza, mall, onlineshop, obchody24 atd, zadam vyrobek do vyhledavace a voila, mam informace ktere potrebuju, pak uz se pripadne rozhoduju podle ceny, dostupnosti atd

 

hodnocení

0x
avatar magdon

Recenze beru s rezervou a vždycky si najdu zboží na několika různých serverech. Co si mám například myslet, když najdu několik vesměs kladných, naprosto shodných recenzí (jak přes kopírák), na zcela rozdílné produty? Jen jména a názvy výrobků se liší.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]