Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nastavení modemu Zyxel vmg8924-b30a

Od: tax odpovědí: 18 změna:

Zdravím, mám tento modem od O2 a patrně nejsem sám komu působí nebo působil značné potíže zejména tam, že se samovolně odpojoval.

Mě se prostě nepravidelně odpojuje od sítě, prostě jakoby se restartoval, začne blikat ta ikonka dsl pak zhasne ta zelená s tou zeměkoulí a pak se rozsvítí červeně. Zejména v online hrách je to dosti nepříjemné když se modem vypne/odpojí od sítě nebo co to vlastně dělá.

Četl jsem recenze třeba na heuréce, že firmware od O2 je osekané a nestabilní.

A dotaz zní: mohu nahradit to firmware od O2 tím originálním od výrobce? Půjde to tam a půjde mi pak internet?

Nebo šlo by tam firmware třeba od T-mobile který tento modem má v nabídce. Případně co pak kde donastavit aby šel.

 

 

18 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

111®
hodnocení

2x

no tak jinak. Když už se dostanete na někoho že to změří na dálku tak ho požádejte, aby to dojeli změřit přímo u vás. To že bude vadný modem, nelze jaksi na dálku určit, protože to zkreslí třeba vadné vedení. Měl jsem něco podobného, změřili to u mne a nakonec poslali borce vyměnit celé vední v domě až po zásuvku.
Jen se okrajově poptám, jak dlouhý je kabel od zásuvky na stěněk modemu, neleží vedle prodlužovačka? Jak dlouhý jekabel z modemu do PC a také není v souběhu s prodlužkou? nejsou kabely smotány do kroužku, protože jsou dlouhé? tohle včechno může mít vliv. Prohlédněte si napájecí zdroj k modemu , nevvím jaký tam je, pokud je vyýstup stejnosměrný, nejsou uvnitř nafouklé kondenzátory?

No a nyní si počkám co se dozvím.

no a když se tedy nectějí domluvit, tak si vemte net třeba od T-mobile

tax
hodnocení

K těm LED diodám. Když zjistím, že mi nefunguje net třeba, že se přerušila on-line hra a kouknu na modem tak prvně bliká dioda DSL pak zhasne a za chvíli se rozsvítí a k tomu ta dioda INTERNET svítí červeně. Po cca 5 minutách od výpadku už zas modem jede.

Kabel od zásuvky k modemu cca 10 metrů a z modemu do PC cca 1,5 až 2 metry. ALe vypadávalo to i když jsem to měl do pc přes wi-fi. Vedle prodlužky to neleží.

Technika od CETINU jsem tu kdysi měl je to tak asi rok nebo dva který to proměřoval od mojí zásuvky až na sloup tedy celých cca 160 metrů a ještě to pro jistotu přehodil a měřil na druhém páru, protože já mám ten celý kabel pro sebe. Technik se tenkrát ztotožnil s tím, že mám problém na modemu, to jsem ještě, ale neměl tento mnou zmiňovaný, ale jiný zyxel a jen pro ADSL.

Předevčírem jsem provedl u modemu reset do továrního nastavení a zatím to jede už cca 30 hodin v kuse. Tak uvidíme, ale přesto tedy pro jistotu jsem se "zlákal"k pronajmutí snad nejdražšího modemu který může u nás v česku býti.

Je to KAON DG2100

Pokud i na něm se časem bude vyskytovat stejná závada už nebudou moci kyslíkaři tvrdit, že je to modemem a budou muset hledat závadu u nich tedy od zásuvky až ke sloupu případně až k DSLAMU.

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Já bych napřed zkusil tohle. Mám stejný přístroj a není problém, funguje v pohodě.

 

tax
hodnocení

Nechápu v čem mi to má jako přesně pomoci? Není tam nic co by pomohlo vyřešit můj problém. Navíc to firmware mám dávno stažené, ale je zbytečné ho nahrávat protože je shodné.

Ten modem mám už 2 roky, měl jsem ho na splátky. Zhruba rok běžel dobře a pak se ta mnou popisovaná závada začala projevovat třeba 1x týdně. Nyní posledních pár měsíců se tak děje v nepravidelný čas i 2x denně. Někdy to naskočí do 5 minut a někdy to trvá i déle.


doplněno 09.09.19 14:12:

Jinak ještě než jsem přešel na VDSL měl jsem pro ADSL modem Huawei EchoLife HG520i a ten byl zcela bezporuchový, internet svištěl pořád i 30 dni v kuse 24 hodin denně. Nebyl s ním problém nejméně 3 roky.

To je těžké, když nechápete, že je tam technická podpora.

 

tax
hodnocení

Jo jasně a dostanu odpověď. Kupte si nový modem za další 2 litry. Můžete ho mít zase na další 2 roky na splátky jen za 90 kaček měsíčně a tento si můžete vystavit na poličku. Oni mi budou radit jak se v modemu hrabat aby se připravili o případný ušlý zisk za prodej nového předraženého křápu.

To bych se divil, že by se tu nenašel nějaký specialista co tomu rozumí a neodpověděl na jednoduchou otázku. Zda modem půjde pod origo firmware od výrobce.

Tak se budu asi muset obrátit na zahraniční pomoc/fora, případně gůglit pod jinými jazyky.

Ad O2 předevčírem jsem nahlašoval poruchu a dálkově to měřili či co a nakonec to vyplivlo, že je problém s modemem, no jakože to dávno nevím, že? A ty klasické rady, že mám modem vypnout, čekat a zapnout a zkrontrolovat kabely. Jako bych to asi neudělal už bambilionkrát.

A co je nejhorší, k živému operátorovi se dovolat za boha nedá. Místo toho mi to nabízelo placenou pomoc na O2 guru nebo co to bylo.*zed*

Tato poradna v poslední době dává rady/nerady, pomoc/nepomoc.

Jenže pokud je závada technického rázu v modemu, tak vám firmware bude na ...

 

111®
hodnocení

0x

tady si stáhněte návod : prostudujte a pořádně to popište podle kontrolek, vypadá to na poruchu na lince, dle mého soudu aa to se řeš s providerem. odkaz: o2.cz/...

 

hodnocení

0x
1)jasne ze od vyrobce fw pujde, jen nebude vse nastaveno pro o2. Tot vse
2) pochybuju ze na lince rekli primo zavada je na modemu. Pokud se odpojuje linka a modem jinak jede... co presne bylo receno. Zavolat znovu a nebo je i moznost pres chat. Taky tak obcas resim poruchy

 

tax
hodnocení

Tak jo, padá to dál avšak modemem to není. Čert aby to vzal.*cert**zed*

Avšak nyní pan chytrý modem je tak chytrý, že prakticky neukáže na tom dispeji, že se to odpojilo respektive jsem zahlédl, nějakou červenou ikonu, ale psalo to furt, že je to připojené.

Navíc když se chci dostat do do správy modemu v prohlížeči tak zase paní chytrá apka se nespustí dokud to není připojené k internetu a dokud se ona nespustí tak mi nevydá číselné heslo pro přístup do administrace toho modemu.

Ale hlavně, že pan chytrý pán z v O2 prodejně mi vnucoval mobil, tablet a ještě notebook a když jsem odmítl, tak, že mi prý asi za 10 dní ještě zavolá a znova nabídne, ale NET mi nespraví. Fuj.

K čemu mi je nestabilní NET?

Takže tvrdíte, O2 Guru poradí jo? Tak uvidíme.

Já fakt nedokážu rozluštit o čem mluvíte...
1) Jaký display? Kde červená ikona a kde to psalo připojené?
2) Jaká chytrá apka? Správa modemu přes prohlížeč, jasný, zadám ip routeru, zadám jméno, heslo...zatím jsem nepotkal modem/router, který by čekal na připojení a pak až šel nastavovat
3) Co vydává číselné heslo?
4) Na prodejně ti opravdu internet dohromady nedá, pokecal bych si na chatu s O2 guru, ale jako vždy je to o lidech. Kdyby jsi měl modem v záruce tak je to o to snažší
5) v administraci routeru vidíš uptime routeru a stav a dobu připojení linky. Pokud ti padá jen linka (tak jsem to pochopil) tak bombardovat dál O2. Pokud celý router tak by to opravdu byla chyba routeru

tax
hodnocení

Ještě než O2 Guru zkontaktuji, tak natáhnu nový kabel ze zásuvky k modemu abych zcela vyloučil závadu na mé straně a tím vyčerpal všechny možnosti samonápravy.

 

jurajjuraj*
hodnocení

0x

mas to nejake zajimave, ja kdyz nahlasil poruchu u o2 na netu tak zadne mereni tam od nich( taky to zkouseli ale to sem jim rekl ze je mi to fuk, ze sem mel uz i jiny router a problem byl porad ) , proste prijel technik a meril na miste, pripadne si tam pichnul svuj router a videlo se co a jak , nejspis neumis nahlasit poruchu

 

 

tax
hodnocení

jurajjuraj®

Jestli ono to nebude tím, že jsem poruchu naposled nahlašoval před těmi cca dvěma nebo třemi lety. Letos ještě žádnou, jen jsem využil té nabídky v administraci mého účtu po přihlášení na mojeo2.cz. Přímo jsem ještě poruchu žádnou nenahlašoval.

Takze tu resime nejaky problem s tim ze O2 tvrdi, ze je problem v modemu a tys to hlasil naposled pred 2 lety? Vsichni se shodujeme na problemu linky a ty zbytecne resis problem ktery vlastne ani nemusi existovat.

 

tax
hodnocení

Vypadá to, že problém vyřešen a opravdu byla závada na mé straně. *zed* Tím pádem to dálkové měření od O2 nelhalo!

Poslední možností k samonápravě bylo to jak už jsem psal vyměnit ten DSL kabel tedy ten 10 metrový kus vedoucí od zásuvky až do modemu. Vzal jsem tedy ten nový 10 metrový který byl přibalen k tomu O2 Smart boxu a natáhl. Místy stejnou cestou a místy jinou cestou. Celkem vedoucí přes 3 místnosti. U jedné jsem musel udělat novou průchodku protože stará byla nevyhovující.

Ten starý jsem si kdysi (před cca 7 lety) za pade dával dělat, tak se to nějakým způsobem asi poškodilo, že třeba to mělo nedokonalý kontakt jak v zásuvce tak mezi žilami a konektorem, či jsem ho já něčím nějak poškodil, že jsem třeba mohl povytrhnout žíly z konektorů nebo nepřiměřeně přivázat a tím nějak poškodit pod bužírkou. Nebo jestli to někde z oxidovalo. Těžko říci.

Musím zaklepat. Net zatím jede durch už přes dva dny.

Díky za radu jak tu někdo psal, že by to mohlo býti tím kabelem.

ottokatz

Ten FW k VMG8924-B30A jsem zjišťoval na podpoře Zyxel.
A origo tam nejde nahrát. Což je škoda, protože má více možností nastavení.
Poslední z O2 je: o2.cz/...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]