Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Excel tabulka

Od: pavelnovak odpovědí: 7 změna:

potřebuju pomoc s tabulkou v excelu. Máme udělat příkaz aby se samo napsalo třeba. Vyznamenání - Prospěl - Neprospěl


Excel tabulka

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

kami*
hodnocení

0x

data / ověření dat / Povolit: seznam

kami*

to ignorujte, špatně jsem pochopil dotaz.

Správně to napsal joudic níže, akorát mu tam na konci myslím chybí jeden konec závorky

 

joudic*
hodnocení

0x

office.lasakovi.com/...

podminkami


doplněno 01.04.19 16:51:

=když(a1<=1;"vyznamenani";když(a1<=2;"velmi dobře";když(a1<=4;"prospěl";"neprospěl"))


doplněno 01.04.19 16:58:

bohuzel jste na poradne, kde se krute zasahuje do textu, takze bych se tady na vzorce neptal, protoze nebudou nikdy fungovat pastebin.com/...

 

hodnocení

0x

Obávám se, že to bude trochu složitější. Asi by měl tazatel upřesnit kriteria rozhodování. Na příklad jedna pětka a tři dvojty dají průměr 2,75. je to prosěl nebo neprospěl?

joudic*

no tabulka moc nedava smysl asi tam ma nejake blbe vypocty, vychazel jsem pouze z vysledneho hodnoceni jako ve skole 1,2,3,4,5

Má tam i hodnoty 2,5 a 4,75!

 

iz*
hodnocení

0x

Kdyby dosáhl žák průměru do 1,5 a zároveň měl někde*) jednu trojku, neprospěl by s vyznamenáním.

Obdobně v posledním řádku, kde sice vyšel průměr 4,75, ale hned ve třech buňkách je nedostatečná. Propadl/Neprospěl by i jen s jednou nedostatečnou (pokud by nešlo o pětku např. z tělocviku).

Jde-li o školní prospěch, nelze vycházet "jenom" z dosaženého průměru, ale je potřeba brát v úvahu i další kritéria (viz příklady výše).

Příklad se řeší podmínkami > IF, COUNTIF**). Vzorec je pro všechny řádku stejný, jen je potřeba nastavit do podmínek příslušné hodnoty (se zahrnutím všech platných kritérií!) > nemělo by smysl vytvořit tabulku s nesmyslným výstupem.

*) Místo I až IV by měly být školní předměty. Ve čtvrtletí se žáci nehodnotí, ani se nepočítá průměr. Na konci I. a III. čtvrtletí se pouze upozorňuje na slabý a velmi slabý prospěch (4, 4- nebo 5) a na vysoké procento absence (na konci pololetí hrozí nedostatečná nebo neklasifikace).

**) Mám pocit, že jsem použila i další funkce. K rozlišení prospěl(a)/neprospěl(a) > mužský a ženský rod jsem vycházela z rodného čísla žáka. Prospěchovou tabulku ještě mám na disketě (před půl rokem byla funkční), ale v PC už nemám k dispozici disketovku. (Nechtělo by se mi tabulku tvořit znovu, zabralo mi to tehdy hodně času. Nezapomenu-li, podívám se zítra, jestli mi funguje některý starší PC.)

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]