Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Mám šanci se naučit programovat?

Od: zuza35 odpovědí: 11 změna:

Dobrý den,
je mi 27, hledám si práci a všude vidím, že firmy hledají programátory, tak mě napadlo, co kdybych se jedním chtěla stát?
Jaké musím mít předpoklady, jak dlouho může trvat se něco naučit, za předpokladu, že o tom nevím vůbec nic (maximálně jsem v 9. třídě vyrobila webovou stránku v html), ale nejsem zas tak úplně tupá.
Má vůbec cenu s něčím takovým začínat? Ráda bych znala názor někoho, kdo v tom dělá a dokáže objektivně posoudit možnosti.
Předem děkuji za odpověď.

11 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

figurek*
hodnocení

6x

Já mám technickou školu, dělal jsem technickou profesi a k ní jsem časem přidal programátorskou. Můžu vám z vlastní zkušenosti potvrdit, že to jde. I vy máte šanci naučit se programovat. Není to zase taková věda. Je to spíš tvrdá zkouška trpělivosti. Bude trvat několik let, než definitivně prolomíte tu počáteční bartiéru neporozumění a programování budete skutečně dobře rozumět.

Druhý problém je technický. Tato část techniky je tak rozlehlá a jede dopředu tak rychle, že budete mít co dělat, abyste vůbec udržela tempo. Chce to najít správný směr a trefit se do specializace už od začátku. Nikdo neumí všechno.

No a ještě vám připíšu to, co jsem zde u připsal několikrát. Než si sednete na motorku, naučte se jezdit na kole. Ve vašem Office máte zadarmo utilitku, která se jmenuje VBA, Visual Basic for Applications. Je to jazyk maker pro Excel a Word. V něm se naučíte psát funkce a zacházet se součástkami Windows.

hodnocení

5x

Firmy hledají dobré programátory. Těch pseudo je u nás bohužel mnohem víc.
Programovat se nenaučíte přes noc. Abyste vyhověla dnešním požadavkům, musela byste mít za sebou roky praxe.

Ajťáci přistupují ke své práci jinak, je to spíš koníček, nikdy úplně "nemají padla".
K programování je potřeba mít i nějaký ten vrozený talent a schopnost dobrého logického i analytického myšení.