Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nevyžádané smazání emailu od Seznam.cz

Od: vavlcek® odpovědí: 26 změna:

Prosím o radu, jak postupovat v případě, že jsem obdržel od Seznam.CZ Email zprávu (viz příloha), ve které se mimo jiné uvádí:

Protože jste se sem už přes půl roku nepřihlásil nebo jste nás o to výslovně požádali, nevratně jsme smazali všechny vaše zprávy i nastavení a zařadili vaši schránku mezi zrušené.

Dnes večer jsem zjistil, že že věškerá moje korespondence je z mého mailu vymazána. Nikoho jsem o vymazání nebo zrušení nikdy nepožádal a naposledy jsem z mé mailové adresy komunikoval v sobotu nebo v neděli 12.8.2018.

K výše uvedenému smazání došlo bez jakéhokoli předchozího upozornění. To vše je pro mě o to traumatuzující, že mám omezenou mobilitu a veškerou korespondenci s ošetřujícími lékaři jsem měl uloženu v mailové schránce.

Děkuji za radu.

 

 

26 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ben®
hodnocení

4x
avatar ben

Dobrý den, to řešte přímo se Seznamem - žádejte vysvětlení a možné obnovení schránky ze zálohy.

Zdravím!

o.seznam.cz/...

still10k*

Přesně tak, pokud je to chyba jejich systému, určitě na to přijdou a data obnoví ze záloh. Doporučím jednat rychle, nepište jim email, to je někdy na dlouho, radši volejte v pracovních hodinách na telefon: +420 234 694 430 (všední dny od 8.00 do 18.00), nebo se můžete spojit s online technickou podporou:
napoveda.seznam.cz/...

 

hodnocení

4x
avatar clayman

Další kontakt Seznamu je zbytečný. Sice věřím, že mají nějakou zálohu, ale nebudou se tím zabývat, protože čas člověka i stroje by nikdo neuhradil. Je smazáno a šmitec.

Důležité je vzít si z toho ponaučení: Pozor na heslo a heslo mít pořádné a né typu "máňa".

Očividně nějaký dobrák znal vaše heslo a nechal schránku smazat. Škoda, že jste si nevšimnul toho červeného proužku, který umožňoval zrušení tohoto požadavku.

 

hm*
hodnocení

2x

Není moc důvod "varovat ostatní přes Seznamem". Ta služba je zadarmo a jen bláhový naivka si může myslet, že cokoliv zaručuje. U všech ostatních nejen mailů, ale i všech cloudů, zálohovačů apod., které jsou zadarmo, je to stejné.

Doporučil bych je kontaktovat opět, jak píše už někdo přede mnou. Zálohy určitě pořád mají, jen je potřeba je přesvědčit, aby je vydali. Jenže to je pro ně nestandardní práce adminů, takže obyčejné uživatele s takovým požadavkem samozřejmě pošlou do ... . Je potřeba je nějak přesvědčit (jenže nevím, jak; nabídnout nějaký poplatek? nevím).

A příště svoje důležité věci nenechávat ledabyle kdesi, ale postarat se o ně sám nebo se aspoň pokusit (konkrétně maily: stahovat).

 

hodnocení

2x

V podmínkách tohoto poskytovatele emailových služeb stojí, že pokud půl roku nevykazujete aktivitu, smažou vám účet. Nejsem si jistý jak je to s upozorněním, jestli ho posílají nebo ne. Ale mám pocit, že ano. Smazání je nevratné. Pokud jste byl aktivní a přesto proběhla žádost o smazání, pak se vám pravděpodobně někdo dostal do účtu. Například kvůli slabému heslu, nebo se vám někdo naboural do počítače a heslo zjistil přímo z vašeho počítače. Osobně preferuju email na centrum.cz protože tam není toto časové omezení. Mám na centrumu email už asi 15 let, defakto ho nevyužívám jen jednou za čas nahlédnu a smažu spamy ale stále tam je.

PS: Osobně používám delší hesla se změnou velikosti znaků a s číslem jako VolimSPD24/7

still10k*

V praxi to je déle než půl roku. Před časem jsem projížděl staré a zapomenuté maily na Email.cz, které jsem zakládal pro krátkodobé použití a i po 4 letech od posledního přihlášení jsou některé adresy stále funkční. Podle jakých interních pravidel se na Seznam.cz řídí mazání schránek se můžeme jen domnívat. Osobně si myslím, že pokud není o název schránky zájem a nezabírá moc diskového prostoru, tak ji nechávají aktivní. Asi na to budou mít nějakou automatizovanou soustavu pravidel.

 

hodnocení

0x
avatar ferax

Ano, je potřeba řešit se Seznamem.cz. A pro příště si zařiďte Outlook a nemusíte mít pak žádné obavy. Budete vy pánem vaší pošty. Cokoliv z pošty si uložíte kam bude potřeba. Já používám Outlook několik desítek let a nemám problém.

 

hodnocení

Díky za rady. Výsledek posílámm v příloze. Ještě, prosím, poraďte, jak varovat všechny ostatní uživatele Seznamu od takového "poskytovatele", aby se nedostali do podobné situace. Seznam jsem používal několik let a až dosud bez problémů. Bohužel, teď je všechno včetně adres a korespondence smazáno.

Díky.

still10k*
To jsem tedy zklamany, cekal jsem trochu "technictejsi" pomoc, tohle jsou jen takove typicke babla reci netechnickeho hotline brigadnika, ktery bere informace jen z info systemu.
Zkuste je kontaktovat jeste jednou a nahlaste jim podezreni na prolomeni hesla schranky neznamym utocnikem. Pozadujte informace o IP adrese, ze ktere prisel pozadavek na zruseni schranky. Pokud vam tuhle informaci daji, porovnejte se svou IP adresou. Pokud bude odlisna, tak argumentujte prolomenim zabezpeceni a pozadujte obnovu dat. Neverim, ze tam nekde nemaji automaticky zalohovana data ze schranek pro pripad havarie..

 

hodnocení

Protože Word nelze přiložit, posílám plné znění konverzace se Seznamem:

08:11Lukas Pokorny: Dobrý den, jak Vám mohu pomoci?

08:15Václav Vlček: Dobrý den, omlouvám se, že Vás obtěžuji, ale včera večer jsem šel na můj mail a zjistil jsem, že je vymazaná vaškerá korespondence. nikdy jsem nikomu žádný soulas s vymazáním nedával a naposledy jsem byl na mailu v soubotu nebo v něděli 12.8.2018. Mám omezenou mobilitu a v mailu jsem měl veškará date, která potřebuji pro své ošetřující lékaře. Prosím o vysvětlení.

08:15Lukas Pokorny: Rozumím. Řekněte mi prosím, o jakou emailovou adresu Vaší schránky se jedná a podíváme se na to.

08:16Václav Vlček: vaclav.vlcek@post.cz

08:18Lukas Pokorny: U tohoto účtu došlo k vymazání celého obsahu schránky na základě požadavku na deaktivaci schránky samotným uživatelem, který musel zadat zrušení přímo v nastavení schránky s platným heslem. Včera došlo k deaktivaci schránky a po přihlášení se znovu aktivovala, ale již bez veškerého obsashu. Můžete si to ověřit i tím, že byste měl mít ve schránce zprávu od Seznam Team. Nicméně takto smazané zprávy nelze nijak obnovit, je mi líto.

08:24Václav Vlček: K mailu mám přístup jen já ažádný požadavek na deaktivaci jsem nezadával. doporučujete tedy, abych přešel k jinému poskytovateli a před tím, co se stalo s mou schránkou varovat všechny veřejnou informaci? Normálně myslící člověk by ještě před smazáním poslal uživateli upozornění a čekal na souhlas. Ale případě Seznamu to určitě nepřipadá v úvahu.

08:26Lukas Pokorny: V systému zde u Vašeho účtu vidím jasnou informaci, a to tu, že požadavek na zrušení přišel přímo od uživatele, který jej zadal přímo v nastavení s platným heslem. Pro nás je uživatel ten, kdo zná platné heslo a pokud jej znal ještě někdo jiný než Vy, tak toto nijak ovlivnit nedokážeme a takto smazané zprávy bohužel opravdu není možné obnovit. Další postup je zcela na Vašem uvážení.

08:30Lukas Pokorny: Mohu Vám pomoci ještě s něčím dalším?

08:30Václav Vlček: No,, tomu říkám pomoc. Heslo jsem znal jen já a znovu opakuji, že jsem žádný požadavek na zrušení neposílal, to bych musel být padlý na hlavu (teď jsem chtěl napsat: jako Seznam), když jsem tam měl veškerá data, souvisejí s mým zdravotním stavem. Znovu se ptám, proč jsem nedostal předem upozornění ! Děkuji za odbornou ! odpověď.

08:31Václav Vlček: Ano, jak mám obnovit to, bylo smazáno. Prosím o odbornou odpověď a ne něco jako je nám líto...

08:33Lukas Pokorny: Upozornění jste určitě dostal. Při takovémto zadání zrušení schránky se vždy zobrazuje červený proužek v horní části schránky s danou informací, že dojde během několika dní ke zrušení a dalo se to zrušit opět zadáním hesla do konkrétní kolonky v nastavení. Pokud jste jeje nezadal Vy, tak opravdu musel heslo znát někdo jiný, kdo heslo vysledoval a toto zadal. Jak jsem již psal, takto smazaný obsah schránky nelze nijak obnovit, je mi líto.

08:41Václav Vlček: Prosím o zaslání kontaktu na Vašeho nadřízeného. Děkuji

08:41Lukas Pokorny: Je mi líto, ale interní směrnice společnosti mi nedovolují předávat kontakty na ostatní zaměstnance společnosti.

08:42Václav Vlček: Děkuji, sbohem.

08:42Lukas Pokorny: Rádo se stalo, přeji Vám hezký den.

Lukas Pokorny opustil konverzaci.

vavlcek® - tohle mě jen utvrzuje v tom, co jsem zde již napsal. Nepoužívat žádné třetí strany, pro jakoukoliv úschovu dat.

@ferax: tohle mě jen utvrzuje v tom, co jsem zde již napsal. Nepoužívat žádné třetí strany, pro jakoukoliv úschovu dat.

No a jak to teda děláte? V NTB mám už třetí HDD za dobu jeho existence. První odešel dva měsíce po zakoupení, druhý asi po 5 letech, syslit data na disku tedy není moc bezpečné. K zálohování používám externí disk a z toho důvodu moc nezálohuju. Navíc jak externí disk, tak NTB jsou fyzicky v jednom místě, takže jak krádež, tak požár = ztráta dat. Taky diskutabilní bezpečí dat.

Takže já používám službu třetí strany. Mám schránku na Centru a protokol IMAP, takže zprávy jsou, z pohledu uživatele, fyzicky na dvou místech (měl jsem je na třech, ale přišel zákaz instalovat SW na pracovní NTB). Není to dokonalé, ale aspoň něco.
Pro ostatní data používám disk Google, tam mám data opravdu na třech místech. I kdyby se mi někdo naboural na účet, smazal data a synchronizace mi smázla obsah složky na HDD, tak mám třetí zařízení, které je tou dobou offline...

A co se týká telefonu, už jsem 2x využil zálohu kontaktů z Googlu. Jednou šel telefon do továrního nastavení po nezdařené aktualizaci a teď jsem si přemázl data zřejmě vlastním přičiněním v rauši po narkóze.

Takže bych to shrnul asi tak. Třetí strany jsou dobrý sluha, ale zlý pán. Je blbost se spolehnout jen na ně, ale rovnou je zavrhnout je taky cesta do pekel...

amper® - já si uchovávám vše na čem mě záleží na několika místech, externí disk, dále NAS server Synology a něco také ještě na DVD. A žádný problém, za mnoho let jsem o nic nepřišel.

Tak to úložiště není marný, ale určitě to není cesta pro každého. Zálohování vypalováním jsem opustil. Služební NTB nemá mechaniku a spolehlivost mechanik v NTB se ve většině případů limitně blížila 0 (bohužel osobní zkušenost). Dodnes mám doma tři CD-R s daty z bývalé práce. Nenašel jsem mechaniku, která by byla schopná je načíst. Takže já jsem o data už přišel...

amper® - pokud máš na CD fakt něco zajímavého, nestálo by za to zkusit nějakou firmu která se zabývá kopírováním? Třeba by se jim to povedlo a hodili by ti to prozatím na flešky, nebo jim po dohodě dodáš externí disk. To by snad nemělo stát moc peněz, je to jen kopírování.

ferax: a jsou tato zálohovací média umístěna na různých místech? Pokud ne, tak to pořád postrádá smysl například při požáru.

@ferax: Tehdy ztracená data už dnes nemají cenu, snad jen jako ukázka práce.

K onomu úložišti na jedné adrese s živými daty: Asi 10let z5 vedle ve vesnici uhodil blesk. Těch pár se tisíc voltíků v síti uvařilo v celé ulici naprosto všechno, co mělo dráty připojené. Jestli to přežily aspoň HDD, to už netuším...

Takže ani nemusí hořet.

still10k*

Jestli někoho zajímá, jak to dělám já...

Emailového klienta (Thunderbird) mám v portable verzi na virt. disku z TrueCrypt7.1a, který připojuji hned po startu systému. Na tom disku mám přesměrovaný i profil z Firefoxu, databázi KeePass, FTP klienta, atp. Takže bez připojeného virt. disku se nikdo nedostane k citlivým datům. Šifrování TrueCrypt je mimořádně silné, na to by hacker musel použít server cluster. A to ještě netuší, jak dlouhé a složité heslo by musel rozluštit *smich*
Zálohy pošty provádím jednoduše tak, že ze složky s portable Thunderbirdem vytvořím zaheslovaný RAR a ten ukládám na NAS. Za 20 vteřin hotovo. Navíc zálohuji celý soubor s virt. diskem také na NAS a ještě do cloudu, kam se mi automaticky ukládá kopie jednou měsíčně. Takže sice svěřuji své data třetí straně, ale velmi silně šifrovaná.
.
Co všechno by se muselo stát, abych o tyto data přišel. To by se na mě museli vrhnout anonY *klik*

amper® - ten NAS server spouštím jen když ho potřebuji, a není ani na veřejné síti.

 

hodnocení

0x
avatar yakub

Taky jsem měl schránku u seznamu a uz nemam :( Nastesti se jednalo o sekundarni adresu a pro me nijak dulezitou. Schranka byla chranena slabym heslem, protoze jak rikam se jednalo o email spise pro ruzne registrace a formulare a souteze atd...A z historickych i studijnich duvodu mam ten samy ucet na facebooku se stejnym heslem. Opet to neni muj ucet - netreba chranit. Jednoho dne jsem potreboval sesynchronizovat v tabletu jednu hru a protoze temto free hram neduveruji, sesynchronizoval jsem to pres tento fake ucet. A druhy den uz jsem se nemohl prihlasit na email... dvojite overeni tam nebylo, nahradni otazky taky ne, tak volam do seznamu ikdyz jsem vedel, co mi reknou... no jasne, nemuzeme nijak overit, ze jste to vy, blablabla, to muze jen PCR, blablabal... no tak fajn, zkusime to teda pres PCR :) Kriminálka se tím zabývala asi 4 měsíce a zjistili, že do mý schránky bylo přistupováno přes Ukrainu, Vietnam, Usa, Rusko, Banglades, Indie a buhvi přes koho jeste a pripad byl odložen... tak hura, mam papir v ruce a volam do seznamu a zaver je takovy, ze JEDINA možna cesta ke změně hesla je přes ten jejich formulař, kde bez kontrolnich otázek jsem nahranej jak Baťa s dřevákama. Takže *bum*Fakt nevím, na co tam mají to technický oddělení... ja resetuju hesla uživatelům v období dovolených celkem pravidelně.

 

hodnocení

0x

Pravděpodobně se někomu povedlo uhádnout vaše heslo. Pokud si jste jistý, že váš počítač není zavirovaný ani hacknutý, mohl to být váš kolega z práce, soused nebo třeba příbuzný. Kdokoliv kdo si z vás chtěl vystřelit nebo se vám pomstít nebo to nemusel být nikdo koho znáte. Nejsnadnější je prolomit hesla, kde uživatel jako heslo zadá např. datum svého narození, svoje rodné číslo, ulici bydliště, telefonní číslo, jméno partnera nebo rodiče nebo svého potomka nebo jméno mazlíčka (ať už jím je zvíře nebo auto). Takové hesla se dají snadno uhádnout. Stejně tak hesla která jsou velmi krátké v rozsahu do 4 znaků to je velmi snadné. Také pokud jste si heslo uložil do PC a pak jste k počítači pustil někoho kdo se tam pak přihlásil, to je nejsnadnější cesta. Dá se taky poměrně snadno hacknout počítač, který je ve stejné síti, ale musí to být někdo kdo to umí. Svého poskytovatele emailových služeb jste se mohl zkusit zeptat jestli zná IP adresu ze které přišel požadavek. Dalo by se tak zjistit jestli to přišlo přímo z vašeho PC, z vaší sítě nebo z jiné sítě.

 

ja1
hodnocení

0x

Kontrolní otázka: kdy předtím jste se naposledy přihlašoval? Někdy čas letí velmi rychle...

Protože jste se sem už přes půl roku nepřihlásil nebo jste nás o to výslovně požádali, nevratně jsme smazali všechny vaše zprávy i nastavení a zařadili vaši schránku mezi zrušené.

Tady je jak funguje zrušení schránky uživatelem.

napoveda.seznam.cz/...

Barevného proužku byste si musel všimnout...


doplněno 18.08.18 16:18:

Pardón, jsem to jen tak prolítnul - takže 12.8. Byl tam ten proužek nebo ne?

 

 

hodnocení

Přilašoval jsem se naposledy před doslova několika dny. Moc rád bych viděl, jak ten proužek vypadá. Nic jako proužek jsem neviděl. Díky za pomoc.

 

hodnocení

Pokud by to mělo být to, co je jako vzor na: napoveda.seznam.cz/... to tam zcela jistě určitě nebylo. Jedná se o soukromý PC, na který mám přístup jen já, pod svým 10 místným alfanumerickým heslem.

 

marekd*
hodnocení

0x

V minulém týdnu mi byl smazán email na Seznamu, byl vcelku nový - založený za účelem nákupu. Nechápu, jak je to možné, heslo nebylo zase tak jednoduché a do počítače mi nikdo jiný neleze - žiji v bytě sám a mám ho zaheslovaný. Říkal jsem si, co by se stalo kdybych tam měl nějakou důležitější korespondenci ap. Seznam se mi zatím na svém FB k dotazu nevyjádřil a předpokládám dle podobných dotazů co na zdi mají, že mě odkážou na jejich tel. linku, kam volat nebudu, nebo na jejich chat na který se jde přihlásit jen pokud máte email na Seznamu a ten mi byl smazán- že bych si založil další a čekal jak to tentokrát dopadne? :(


doplněno 14.02.20 12:10:

četl jsem, zde spíše jde o to, že jsem si email založil za účelem nákupu a s člověkem se kterým jsem obchodoval jsme se dohodli, že mi na tento email bude posílat nabídky, neb u mého starého emailu mu to chodilo z nějakého důvodu do spamu. Ted si bude myslet, že jsem blázen nebo ještě hůře.

hm*

Kdybys tam (pouze tam) měl nějakou "důležitější korespondenci", tak bys byl *cenzurováno*. Přečti si můj komentář 15.08.18 13:35 k tomuto dotazu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]