Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer. Je možné nějak zjistit, jestli byl odeslaný email příjemcem přečten? Děkuji.
Když požádáš o potvrzení přečtení, dotyčnému vyskočí okno, kde je žádáno o potvrzení. Pak je to na adresátovi, zda přečtení potvrdí, nebo ne. Pokud mě takto odesílatel požádá, nic mi to neudělá, tak vyhovím. Je to slušnost. Tady ten matesj má sice "ptákovinu vypnutou", ale to neznamená, že se od odesílatele hláška neobjeví, pouze on nepožádá.
@Ferax,
ohledně okna od odesilatele nemáte pravdu. Je možné zaškrtnout Nechci potvrdit" → potom se okno nezobrazí a odesilatel neobdrží žádné potvrzení.
Podle mne ani není správné po někom požadovat, aby potvrzoval přečtení. Bude-li adresát chtí odpovědět, odpoví → tak se odesilatel dozví i o přečtení.
Docela by mne zajímalo, jak mají poskytovatelé freemailu tuto službu ošetřenu v případě, že někdo nechává e-maily od určitého odesilatele rovnou mazat (nebo házet do spamu)...
> Tady ten matesj má sice "ptákovinu vypnutou", ale to neznamená, že se mu od odesílatele hláška neobjeví, pouze mail, který on odešle je bez oné žádosti.
Když má "ptákovinu vypnutou", patrně má vypnutou v obou směrech (tak jako já prakticky odjakživa). A znamená to, že nikoho o potvrzení nežádá ani nikomu potvrzení neposílá a obojí je zcela automatické bez vyskakování čehokoliv.
@Ferax, neodpovídáte přesně. Okno adresátovi vyskočí jenom v případě, že nastavil potvrzení teprve poté, co to odsouhlasí. Existují ještě další dvě možnosti: zasílání potvrzení ponechat automaticky (pak se po otevření e-mailu automaticky odešle) nebo úplně zakázat.
Aha, tak mockrát děkuji. To já právě nechci, žádat o potvrzení. Tím spíše, když to příjemce může i odmítnout, aniž bych se to dozvěděla. Mně šlo právě o tu slušnost a k té nikoho donutit nemůžeme. Já jsem si myslela, jestli to nejde třeba jako tady na poradně. Tam vidím, jestli si příjemce zprávu přečetl, nebo ne. Tak mockrát děkuji za vysvětlení. Feraxi, bod Ti dát nemohu, protože jsi reagoval na odpověď "matjese" a tam se bodovat nedá. Tak se omlouvám.
Co to tu matesi plácáš za kraviny, paní se normálně zeptala a ty tu vymýšlíš nějaké fantasmagorie, které nemají nic společného s tím, jakého klienta paní používá.
Obecně a s jistotou ne. Já, když mi o to jde, napíšu normálně do textu, aby mi doručení mailu potvrdili.
Jedině žádostí o potvrzení přečtení e-mailu. A pozor, není potvrzení o tom, že příjemce e-mail přečetl, je to jenom potvrzení, že e-mail otevřel. (Otevřu-li některý email omylem místo smazání, nedočtu jej a putuje do koše.)
Vy si v e-mailu můžete nastavit, aby Vám od příjemce přišlo potvrzení o přečtení a u něj to bude záviset na tom, jak má tuto službu nastavenu on.
Od toho, kdo nechal poptvrzení nastavené "automaticky" Vám přijde informace o otevření e-mailu.
Od toho, kdo chce odeslání něpřed schválit, až po jeho schválení a od těch, kdo potvrzení zakázali, nepřijde nic (ani se jim nic nezobrazí).
E-maily většinou posíláme na různé domény, neumím si představit, jak by se daly sledovat všechny domény a e-maily → kdy byl který otevřen.
A přiznám se, že ani tady mi (přestože mi vyhovuje!) možnost zjištění, jestli si už si příjemce zprávu přečetl, nepřijde "košer". Navíc to stejně není úplně spolehlivé, protože někteří uživatelé si zprávy nechávají přeposílat na e-mail a tady je nečetou. (Tady "svítí" jako nepřečtené.)
Tak všem děkuji za odpovědi. Dříve jsem se tím vůbec nezabývala, nijak mi to nechybělo. Ale v tomto případě šlo o osobu, která dělá asi "mrtvého brouka". Tak jsem chtěla alespoň zjistit, jestli vůbec email otevřela a přečetla, abych věděla, na čem jsem já a podle toho se zachovala. Ale podle mne to četla, ale neví co odpovědět. Tak prostě mlčí. Tak trochu vím, že je to takový zbabělec, ale chtěla jsem mít jistotu. Aby pak třeba neříkala, že vůbec žádný email nečetla a že o ničem neví. Tak proto jsem se ptala, jestli bych mohla někde vidět, že byla zpráva otevřená.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.