Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Arduino IDE deklarace proměnné

Od: ladefeto* odpovědí: 2 změna:

Zdravím, doufám že mi někdo dokáže poradit.

Potřebuji v Arduini IDE napsat nějakým jednodušším způsobem deklarovat pole proměnných s velikostí nastavitelnou v main, přičemž proměnná je deklarována v knihovně. V main se nastavuje velikost pole (nikoli hodnota)

Stávající funkční řešení:

main.cpp:

extern const int POCET_ZARIZENI = 3;

extern int zarizeni_id[POCET_ZARIZENI]={};
extern byte zarizeni_kategorie[POCET_ZARIZENI]={};

void setup(){}

void loop(){}

knihovna.cpp:

extern const int POCET_HODNOT;

extern int zarizeni_id[];
extern byte zarizeni_kategorie[];

Ideálně bych potřeboval, abych v main "zarizeni_id" a "zarizeni_kategorie" deklarovat vůbec nemusel

2 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

tenspatny*
hodnocení

3x

Zdravím, v Arduinu jsem nedělal a nejsem ani profesionální programátor, ale všiml jsem si, že soubory mají koncovku cpp, tudíž mě napadlo, že asi používáte c++. Co to udělat přes třídu? Trochu jsem to pozměnil, abych věděl, jestli to bude fungovat. V main deklarujete jen POCET a potom ho nastavíte přes funkci z třídy.

knihovna.h

#ifndef KNIHOVNA_H

#define KNIHOVNA_H

#include

#include

#include

class Zarizeni {

public:

int *zarizeni_id;

void nastavPocet(int POCET);

void nastavHodnotu(int poradi, int hodnota);

};

#endif

knihovna.cpp

#include "knihovna.h"

Zarizeni zarizeni;

void Zarizeni::nastavPocet(int POCET) {

zarizeni_id = new int[POCET];

}

void Zarizeni::nastavHodnotu(int poradi, int hodnota) {

zarizeni_id[poradi] = hodnota;

}

main.cpp

#include "knihovna.h"

const int POCET = 3;

extern Zarizeni zarizeni;

int main() {

zarizeni.nastavPocet(POCET);

zarizeni.nastavHodnotu(0, 1);

zarizeni.nastavHodnotu(1, 2);

zarizeni.nastavHodnotu(2, 3);

for (int i = 0; i < POCET; i++) {

printf("%d
", zarizeni.zarizeni_id[i]);

}

delete[] zarizeni.zarizeni_id;

system("PAUSE");

return 0;

}

ladefeto*
hodnocení