Nejste přihlášen/a.
Dobrý den. Jsem naprostý amatér, koupila jsem nový notebook Acer Extensa 2519 s operačním systémem Linux a vůbec nevím, jak ho spustit. Končím na řádku localhost login: root (automatic login) na dalším řádku mám root@localhost1 a křížek. Co dál, poraďte prosím. Díky Martina
Dobrý den, zkuste (možná až po restartu) zapsat příkaz "startx" (bez uvozovek) a potom klávesa Enter. Mohlo by naskočit grafické rozhraní a zjistíte, že tato distribuce Linuxu není zrovna dobrá. Takže, asi Vás čeká instalace jiného OS Linux (např. Ubuntu). Zdravím!
Najděte si jinou distribuci OS Linux (např. Ubuntu nebo SLAX), stáhněte soubor ISO, vypalte na nosič jako obraz disku, vložte do mechaniky v NTB a nabootujte. Je to tzv. Live-CD, můžete si ho vyzkoušet a případně později instalovat. Nebo si zkusíte jiný OS Linux na Live-CD - jsou zdarma. Hodně štěstí!
Citace ze stránek https://www.czc.cz :
Na systémech, jako je Extensa 5235, 5635, 5635Z, pre-nainstalovány Linpus Linux požádá o zadání hesla během prvního uvedení do provozu. Tento jev se nazývá root heslo a není přednastaven výrobcem. Musí být nastaven na dokončení instalace operačního systému.
ŘEŠENÍNa kořenové heslo , budete vyzváni k nastavit heslo pro správce systému (root). Zde můžete zadat heslo, které je dostatečně dlouhý a složitý k lepšímu zabezpečení systému. Ujistěte se, že vytvořit heslo, které je alespoň osm znaků dlouhé a obsahuje čísla i písmena.Poznámka : Pokud budete vyzváni k zadání hesla znovu, to znamená, že heslo nesplňuje požadované nastavení zabezpečení. Můžete přístup do systému Linpus Linux až poté, co příslušné nastavení hesla.
Jak tak listuju oskazy ohledně Linupsu na Acerech, tak bych taky obratem instaloval jiné distro. Pro začátečníka asi Ubuntu, kvůli nejlepší české podpoře.
Po dvou, třech dnech pochopíš co a jak v linuxu funguje a vůbec ti nebudou chybět windows, na které jsi zvyklá.