Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

První spuštění PC s Linux

Od: martinkak odpovědí: 3 změna:

Dobrý den. Jsem naprostý amatér, koupila jsem nový notebook Acer Extensa 2519 s operačním systémem Linux a vůbec nevím, jak ho spustit. Končím na řádku localhost login: root (automatic login) na dalším řádku mám root@localhost1 a křížek. Co dál, poraďte prosím. Díky Martina

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

ben®
hodnocení

1x

Dobrý den, zkuste (možná až po restartu) zapsat příkaz "startx" (bez uvozovek) a potom klávesa Enter. Mohlo by naskočit grafické rozhraní a zjistíte, že tato distribuce Linuxu není zrovna dobrá. Takže, asi Vás čeká instalace jiného OS Linux (např. Ubuntu). Zdravím!

doplněno 13.07.17 21:41:

Najděte si jinou distribuci OS Linux (např. Ubuntu nebo SLAX), stáhněte soubor ISO, vypalte na nosič jako obraz disku, vložte do mechaniky v NTB a nabootujte. Je to tzv. Live-CD, můžete si ho vyzkoušet a případně později instalovat. Nebo si zkusíte jiný OS Linux na Live-CD - jsou zdarma. Hodně štěstí!

martinkakm
hodnocení

Děkuju moc, tak nějak jsem toto už vytušila z různých diskusí atd. :)

Citace ze stránek https://www.czc.cz :

Na systémech, jako je Extensa 5235, 5635, 5635Z, pre-nainstalovány Linpus Linux požádá o zadání hesla během prvního uvedení do provozu. Tento jev se nazývá root heslo a není přednastaven výrobcem. Musí být nastaven na dokončení instalace operačního systému.

ŘEŠENÍNa kořenové heslo , budete vyzváni k nastavit heslo pro správce systému (root). Zde můžete zadat heslo, které je dostatečně dlouhý a složitý k lepšímu zabezpečení systému. Ujistěte se, že vytvořit heslo, které je alespoň osm znaků dlouhé a obsahuje čísla i písmena.Poznámka : Pokud budete vyzváni k zadání hesla znovu, to znamená, že heslo nesplňuje požadované nastavení zabezpečení. Můžete přístup do systému Linpus Linux až poté, co příslušné nastavení hesla.

doplněno 14.07.17 13:19: