Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Info na záruku

Od: vpallastova odpovědí: 5 změna:

Dobrý den.Chtěla jsem se informovat-chci si zakoupit PC,nabízejí mě prodlouženou záruku na 5 let (2roky+36měsíců) za sjednaný druh pojištění.Moc to nechápu.Jak to tedy probíhá ,když třeba za rok budu muset zboží reklamovat a opraví mě ho jak je to se zárukou?Zda se od doby opravy opět počítá záruka 5 let,nebo jak to funguje.Než něco podepíši chci vědět vše.Děkuji

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar babkazov

Mi, vysvětlila pokladní, při nákupu televizoru v OKey, že když po zákonné lhůtě, do 2 let, dojde k závadě, zavolám na uvedené číslo a oni mi přijedou, beze slov, přístroj vyměnit. Ujestila mě, že to tak bude. *sok*

zabuxufyj

Takovou pojistnou smlouvu jsem ještě neviděl, můžeš sem dát co je to za pojišťovnu.

 

hodnocení

0x
avatar amper

V zákonem stanovené záruční lhůtě (zde 2 roky) se pouze záruční doba prodlužuje o dobu trvání opravy. Logicky tedy za každou opravu můžete získat max. 30 dní záruky navíc. Tedy pokud jsou dodrženy zákonné max. limity (tj. oněch 30 dní na záruční opravu) . Ony 3 roky navíc nejsou dány zákonem a na podmínky je třeba se informovat přímo u prodejce. Obvykle se jedná pouze o poskytnutí servisu zdarma, ostatní práva (vrácení zboží atd.) většinou nejsou obsahem prodloužené záruky. Domnívat se, že záruka se počítá znova od doby opravy je naivní.


doplněno 14.05.17 08:26:

Hledal jsem a našel, nevím, jestli je to ten správný prodejce + pojišťovna, ale data sedí:

alza.cz/...


doplněno 14.05.17 08:52:

Smlouva pěkná:

čl. 7 budí mylný dojem, že v případě, že v době prodloužené záruky věc klekne, dostanete odpovídající zboží nebo peníze zpět. Rozsah pojištění je stejný a se stejnými podmínkami a výlukami jako v případě zákonné záruky.

kdo dočte ke čl. 8 a umí počítat, ví, že dostane mnohem méně:

Limitem pojistného plnění pro škodu způsobenou omezením nebo ztrátou funkčnosti je časová cena Věci, což je cena Věci v době vzniku pojistné události. Určí se tak, že se od kupní ceny Věci odečte 1% z kupní ceny za každý započatý měsíc od data zakoupení Věci.

Tedy po 4 letech máte nárok na opravu (pokud celkové náklady nepřekročí 48% ceny zboží), 48% ceny zboží nebo věc odpovídající dané ceně (rozuměj zboží s nesrovnatelně nižší funkční hodnotou). Potud OK. Korunou je následující věta:

Pojistné plnění je na základě rozhodnutí Samostatného likvidátora pojistných událostí poskytováno formou opravy Věci, poskytnutím náhradní věci nebo vyplacením pojistného plnění v penězích.

Pokud je likvidátor blb, tak může nadělit místo peněz nepotřebný šrot a vy nemáte možnost protestovat. Aspoň tak tomu rozumím.

Tedy pardon, vloudila se početní chyba v uvedeném příkladu po 4 letech. 48% ceny se odečítá, maximálně tedy dostanete 52% ceny zboží.

 

ben®
hodnocení

0x
avatar ben

Dobrý den, nabídka prodloužené záruky je pouze reklamní trik na zákazníka a způsob, jak z něho dostat více penízků. A žádnou jistotu, že skutečně bude reklamace v budoucnu uznána Vám to nedává, resp.

budou se "kroutit" jako při záruce na 2 roky. Já bych to nepodepsal. Zdravím!

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]