Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Menu v CSS

Od: billinkagates odpovědí: 9 změna:

Zdravím.

Jsem CSS samouk a snažím se dopátrat, jak udělat vertikální menu bez použití html rámců. Bohužel se mi to nedaří, tak bych vás chtěla požádat, zda byste mi nemohli dát nějaký tip jak na to, protože zrovna u tohoto jsem se dost zasekla a nevím, jak pokračovat.

Díky předem za vaše odpovědi.

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

0x

co to jsou rámce? DIVy?

DIVy bych skoro doporučil, ale jednoduché jde udělat i jen tagem LI a v CSS si to nastylovat podle potřeb.

hm*

Ne. Jestli si to nepletu, tak rámec je "stránka ve stránce". V normální stránce se udělá "okno" (rámeček) a v něm se nechá vykreslit jiná stránka. A je na to tag FRAME. A jak jsem právě zjistil, údajně to už není v HTML 5.

billinkagates
hodnocení

Právě pro to je chci přestat používat, Navíc, když se někdo na stránky dostane třeba z googlu, zobrazí se mu jen ta stránka s tím obsahem bez menu. Potřebuji, aby to menu odkazovalo tak, jako u těch rámců.

billinkagates
hodnocení

Myslím frame set v HTML

iz*
hodnocení

0x

To bude chtít přepsat celý web → zrušit všechny rámce (nejen menu), napsat v HTML validní sémantický kód a následně jej upravit "ostylovat"v CSS.

Na menu používám seznamy (ol, ul nebo dl), lze použít i bloky (div) s odstavci. Pro začátek se podívejte na JakPsátWeb.cz → najdete tam spoustu výborných tipů a rad, ale hlavně správných postupů.

billinkagates
hodnocení

Nikde jsem však nepřišla na to, aby mi to fungovalo jako ve frameset. Myslím jako, že do menu dám odkaz, aby se mi to zobrazilo na stránce vedle menu. V rámcích dám jednoduše odkaz na page a v css vůbec nevím, protože jsem ho nikdy nepoužívala :-/

Už tomu rozumím, chcete jednou vytvořit menu a to používat na všech stranách. To prosté HTML neumí.
Máte dvě možnosti:
1) Napsat si menu a to vložit do každé HTML strany.