Ahoj bando podruhé. Tě ještě řeším na druhém počítači, chci pomalu se naučit a přejít na Linux. Už kdysi se mi zamlouvaly některé distribuce jako Mandriva, Kubuntu a Suse. Jsem začátečník, kdysi jsem si čuchnul k Linuxu včetně instalace OS, něco osahal na virtuálním počítači. Ale stále se jako správný blíženec nemůžu rozhodnout. Nové se mi i zamlouvá teď populární Mint. Ale nevím jak je to s aplikacemi a balíčky apod. No prostě mi prosím poraďte. Jinak recenzí jsem četl tolik, že mi už hlava málem praskla. Díky moc
Mint a suse zacinaji byt dost komercni a uz otravuji reklamama. Iso mas ale zadax. Zalezi co chces. Pokud jednoduchy a stabilni system, tak ubuntu nebo lubuntu s lxde rozhranim, ktere je podobne windows. Akurat s rozdeilem, ze je stabilni, nepada, prakticky nezavirovatelny atd.. ale toto uz urcite vis. Doporucuji 16.04 verzi. Mega stabilni a pevna s vynikajici podporou...
Fedora je jiz narocnejsi jak na uzivatele tak na zelizko. Ale zato stoji za to ji probnout. Vynikajici distro. Nebo Debian - taky fajne distro... Mrkni sem:
Testni virtuálku a uvidíš.Já z ubuntu gnome2 kdysi přešel na KDE4. Pak přišlo kubuntu 16.04 s KDE5 a milionem bugů. Přešel jsem k plné spokojenosti po 8 letech z ubuntu na mint cinnamon. Prostředí vypadá tradičně na rozdíl od shellu nebo unity a přitom má vychytávky gtk3. Špatné není ani suse, fedora je taková divná, nikdy jsem jí nepřišel na chuť. Dister je plno, jen zkoušet...
Vybrat můžeš jak je libo, každé distro má plusy a mínusy ale pro začátečníka je podle mě důležitá podpora na fóru a to má u nás bez konkurence nejvíc dotažený Ubuntu. Pak když už pochopíš jak to funguje, daleko lip přejedeš na jiný kde třeba podpora komunity nebude až tak růžová.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.