Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Bluefish editor - přechod z PSPadu

Od: jarmilaa* odpovědí: 3 změna:

Přešla jsem na Linux Mint a hledám náhradu za PSPad. Zkusila jsem Bluefish i Geany a když v nich uložím původní soubor .html z pspadu a pak znovu otevřu, tak dostanu rozsypaný čaj. Poradíte? Prosím po lopatě - jsem laik ;)

Díky

3 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Dobry den

PSpad pouziva defaultne kodovani win1250 kdezto Geany a prakticky vsechny editory ze sveta Linuxoveho maji nastaveno UTF8

V Geany dejte v menu soubor- znovu nacist s kodovanim a vyberte Vase win1250. Nyni jiz byste mela mit diakritiku v poradku.

Muzete taky potom soubor ulozit s definovanym kodovanim /pro cestinu pouze win1250, iso8859 nebo UTF8/

Pokud delate webovky tak je taky rozhodujici co mate v doctype zapsany za kodovani aby si je prohlizec potom nastavil a zase nemela paskvily v prohlizeci. Jinymi slovy pokud soubor v Geany ulozite s kodovanim UTF8 tak je treba abyste v doctype mela taky utf8 jinak budete mit v prohlizeci paznaky pokud teda neni defaultne nastaven na utf8 ale na toto nespolehejte.

V Geany kodovani nastavite: menu - dokument - nastavit kodovani - unicode utf8 a nebo Vase win1250

jarmilaa*
hodnocení

Díky, je to tím kódováním

iz*
hodnocení

0x

Nemám zkušenosti ani s jedním z uvedených editorů, ale několikrát jsem narazila na problém s přenosem dokumentů z Windows (z Ms Office) pod Linux (do OpenOffice) a naopak (Linux používá jiné kódování).

Pomohlo mi zkopírovat obsah původního dokumentu do nového dokumentu (uložit s jiným názvem) pod Linuxem.

Pokud ale v obou systémech používáte pro soubory HTML kódování UTF-8, problémy by to dělat nemělo... [Může však jít o jiný problém, který vzhledem k neznalosti editorů neznám.]

Ještě mne napadá zkusit místo Bluefish nebo Geany použít obyčejný textový editor (psát přímo kód).

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: