Nejste přihlášen/a.
Ahoj jsem úplný laik co se týče routerů, byl nám zapůjčen tento router alza.cz/... a já vůbec nevím jak se dostat do nastavení toho routeru.
děkuji předem všem
Václav
Do internetového prohlížeče do adresního řádku zadejte 192.168.88.1 nebo http://router
Pokud to někdo neměnil, tak Username je Admin a heslo není zadané.
Ovšem nastavení bude nejspíš v angličtině.
Tak zkuste 192.168.88.1/24
Připoj router kabelem, to jako první. Pak spusť příkazový řádek, třeba za pomocí kláves Win+R, do okna napiš cmd.exe a OK. Do černýho okna s bílejma písmenkama napiš ipconfig a stikni enter. Pak najdi řádek, kde je napsáno Výchozí brána a ty čísla co jsou tam napsaný jsou adresa routeru. To nadatluješ do adresního řádku prohlížeče, jméno a heslo bude admin a už by jsi tam měl být.
router jsem připojil kabelem z PC do routeru poté jsem udělal vše podle vašeho návodu ale ty čísla brána atd. jsou čísla které jsme dostali od poskytovatele internetu, to určitě nejsou čísla routeru, zkoušel jsem to a zase to nejde
já to zkusím napsat ještě takto, jde o to, že my máme internet vedený kabelem zdířkou ve zdi kudy vede kabel přímo do PC ale jelikož jsem dostal k vánocům blu ray přehrávač, ke kterému se dá připojit, LAN kabel jenže když jsem kabel strčil do blu ray, psalo to chybu, tak mi bylo doporučeno přímo tady na poradte.cz abych si pořídil router a přes router to půjde problém je ten že počítač je od začátku nastaven na ten kabelový internet, tak jestli se to ještě nemá nějak přeinstalovat aby to bralo internet z toho routeru.
Napíšu to škaredě: Ten router sis doufám vybral sám, protože ani nepřítel by laikovi nedal do ruky router od mikrotiku.
Ten router není špatný, akorát že když koupíš router kteréhokoliv jiného výrobce s webovým rozhraním, tak všechno nastavíš během pár minut.
Na mikrotiku je taky web-rozhraní, ale je to zařízení s mnoha možnostmi a abys ty možnosti využil, tak se musíš naučit zařízení nastavit.