Záruka IČO vs koncový zákazník

Od: Datum: 20.01.16 09:36 odpovědí: 7 změna: 20.01.16 12:52

Koupil jsem počítač v eshopu na IČO a přeprodal koncového zákazníkovi. Koncový zákazník na samém konci záruky uplatňuje reklamaci. Mezi mým nákupem od dodavatele a prodejem koncovému zákazníkovi je časové okno cca 1 měsíc. Tedy u faktury k dodavateli již dva roky vypršely, kdežto dva roky na mojí faktuře ke koncovému zákazníkovi vyprší až za 14 dní. tedy zákazník má právo uplatnit reklamaci. Ale co já - mám jako nakupující na IČO nárok uplatňovat reklamaci, když faktura od dodavatele je starší než dva roky? Jak se na toto dívá zákon? Máte praktickou zkušenost?


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.01.16 10:20

Tzv. "záruka" není mezi podnikateli zákonem stanovena žádná. Takže klidně můžeš koupit od podnikatele jako podnikatel zboží a celé 2 roky držíš záruku za své.

Pokud jste dohodnuti, že "záruka" bude 2roky, tak je prostě 2 roky a nemáš žádný právo požadovat více.

I tomuto se říká riziko podnikání.


doplněno 20.01.16 11:04:

Obchodní zákoník byl před pár lety zrušen.

Platí to co jsem napsal.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 20.01.16 10:36
avatar

Nejsem si už přesným zněním jistý (možná to někdo, kdo je víc v obraze doplní), ale před nějakým časem se řešilo na internetu, jak je to s nákupy (konkrétně tenkrát to byly počítače a IT technika) na IČO a se zárukou a pokud si to dobře pamatuju, tak nakonec to bylo vysvětleno, že když někdo nakupuje na IČO, tak nakupuje podle obchodního zákoníku a tam je záruka 1 rok, kdežto občan nakupuje podle občanského zákoníku a tam je záruka 2 roky.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mirazbira
Datum: 20.01.16 11:15

To chápu, že při nákupu na IČO přicházím o různé výhody jako je vrácení zboží, či zkrácená záruka. Já jsem ovšem toto zboží dále prodal koncovému zákazníkovi, tedy nenakoupil jsem ho pro sebe. Tedy chcete říct, že když jsem se s prodejcem nedomluvil smluvně a prodejce či servis bude tvrdit, že už je to více než dva roky od nákupu, tak mám prostě smůlu? To je přece nesmysl. Když koupím na prodejně vystavené zboží, tak zákazníkovi taky vystaví doklad v den nákupu, záruka platí a to zboží leží na prodejně třeba půl roku. To myslíte že ten prodejce má s každým dodavatelem nějakou speciální smlouvu na záíruční podmínky, které mu budou uznány až od data prodeje?

Datum: 20.01.16 11:32
avatar

Opravdu si přesné znění a výklad už nepamatuju (netýká se mne to a na nic to nepotřebuju, proto jsem taky psal, že to doufám doplní někdo znalejší), ale byla to tekrát nějaká kauza, že právě někdo nakupoval tuším že to byly notebooky a rozčiloval se, že to nakoupil na firmu a že má krátkou záruku. A už se mi stalo, že sem někde něco kupoval na netu k pc a a v objednávce bylo právě vyplnit jestli jsem fyzická osoba nebo to je firma a bylo tak k tomu nějaký povídání. Ale kde to bylo fakt už netuším.
Moji info můžete vzít jen jako základ pro další hledání informací.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.01.16 11:20

Funguje to tak, že mezi podnikateli je záruka smluvní. Teoreticky nemusí být žádná, nicméně v praxi je shodná s délkou záruky pro koncové zákazníky. Určitou výjimku mají některé značky jako HP.

Každopádně přímo k dotazu. Skutečně tam vzniká okno, kdy teoreticky nejste vůbec kritý. Toto je prostě riziko povolání. Nicméně když jsem dříve obchodoval, tak se to řešilo tak, že jsem se s dodavatelem vždy pokusil nějak domluvit. Většinou to šlo. Nicméně jeho ochota se přímo odvíjí od toho, jaké měsíční obraty mu děláte a rozhodně to nelze brát jako automatickou věc.


doplněno 20.01.16 11:25:

krYtý, bože :))

Ohodnoceno: 2x
 
Od: mirazbira
Datum: 20.01.16 12:37

Toto si dokážu představit např. když mám třeba obchod Tescoma a prodávám hrnce od jednoho dodavatele. Ale PC to funguje jinak. Ta síť je daleko víc rozvětvená. Mám fakturu od dodavatele. Jemu když zašlu notebook, tak ho pošle do servisu (každá značka jiná servisní firma). Ten se zeptá na datum prodeje ke mě a to se prostě nevejde do dvou let. Nedokážu si představit, že bych měl za těchto podmínek kamennou prodejnu s vystaveným zbožím. Pokud tedy opravdu není žádná opora v tomto směru.

Datum: 20.01.16 12:52

No ale u PC to taky není zas tak větvené.Velcí prodejci jsou defacto jen edSystem, AT Comp, 100mega a pokud s tím obchodujete, tak vždycky je z těchto dodavatelů někdo hlavní.

Jedno řešení je například u notebooků, tiskáren, které se servisují v autorizovaných střediscích. Tam vyžadují fakturu o prodeji, kde je datum a teprve od tohoto data se záruká počítá. Tedy pokud budete mít něco na prodejně rok a prodáte to zákazníkovi 1.1.2016 tak teprve od tohoto data se začnou počítat dva roky. Ale u komponentů jako grafické karty, disky to nefunguje, tam prostě musíte mít dohodu s dodavatelem, jak se k tomu postaví.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.