Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Správná výška psacího stolu u PC

Od: les odpovědí: 10 změna:

Pracuji jako OSVČ u počítače doma a po několika letech mě bolí pravá ruka (kterou držím myš, jsem pravák). Měl jsem dlouhodobě výšku psacího stolu (pracovní desky) 75 cm. Nechal jsem si ho letos na jaře zkrátit, nyní mám 72 cm. Na pár měsíců bolest zmizela, ale nyní se vrací. Začetl jsem se víc o ergonomii pracovního stolu, měřím 165 cm a podle nějakých tabulek mi vyšlo, že výška pracovního stolu by měla být vůči mé výšce dokonce jen 62-68 cm, což se mi zdá ale už strašně nízko. Já na tom stole nepracuji jen s počítačem, ale také píšu, čtu, telefonuji, prostě pracuji. Výšku křesla mám 42-44 cm (špatně se to měří, sedák samozřejmě není rovný), na nižším křesle už si připadám, jako bych seděl na zemi.

Vycházím z tohoto obrázku ergotron.com/...

Našel by se zde někdo ochotný, kdo také měří jako já 165 cm, že by změřil výšku svého stolu (pokud pracujete v zaměstnání, tak toho kancelářského), jaké máte pocity, a zda vás ruka také bolí nebo ne.

(Mám nábytek na míru, nový stůl kupovat nemůžu, musím si opět zkrátit ten, co mám, je napojený na knihovnu, pracovní police a pracovní skříně, nábytek tvoří ucelený funkční ekosystém.)

(Syndrom karpálního tunelu nemám, nechal jsem se vyšetřit u neurologa a nervy pracují správně.)

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

1x

Velmi pravděpodobně jsou i na toto normy-ale osobně bych si to pokud lze dal tak ysoko ,aby mně to vyhovovalo a 8 hodin práce u pc v mezích možností co nejméně unavilo!

sebod*

Já sedím u počítače minimálně 12 hodin denně. Nejlépe se mi sedí v takových těch ratanových nižších křesílkách. Stůl mám ve výšce "ohnutého loktu" :-D cca 50 cm. Myš mám v pravé ruce a tu mám podepřenou polštářem. před sebou na stole mám klávesnici a hned za ní monitor (nikoliv ve výši očí, ale trochu níž). V křesílku se můžu "rozvalit" jak chci, natáhnou pohodlně nohy před sebe atd...

hodnocení

0x