Nejste přihlášen/a.
Dobrý den
Mám asi hodně speciální dotaz. Nejsem profesionální programátor, spíše programátor jako uživatel. Tj. si programuji C# .NET makra pro svoji práci. Takže mám v práci k dispozici software který je legálně koupený. Net Framework je součástí legálně koupeného Windowsu. Programuji v SharpDevelop který má volnou licenci a ještě k tomu není nainstalovaný v počítači, a spouštím ho z flash disku. SDK prakticky nepotřebuji, pokud mám už vygenerované Interop assemblies (které jsem prostě "někde" vygeneroval). Tj. pro další makra ty assemblies zkopíruji a přímo nalinkuji. Je to OK? Nechci svému zaměstnavateli způsobit potíže, v práci nikdo nic neví a můj nadřízený to prakticky ani nechce řešit. Já osobně si moc jistý nejsem.
Děkuji
Pokud se nepletu, tak VIsual Studio Express, je zdarma pro studijní, nekomerční účely. SharpDevelop, je OpenSource a myslím, že může být použit i komerčně, takže tu problém nevidím, méžná mě někdo oprsví. Pokud se týče .NET frameworku, tak ten nepodléhá zpoplatnění, pokud teda vím, takže opět problém nevidím.
Pletete. Express edice je zcela zdarma pro jakékoliv užití, pochopitelně pokud její omezení nejsou pro vás problém při vývoji. Community edition, která nabízí více funkcionality, má omezení v případě komerčního užití - za splnění určitých podmínek ji ale lze použít pro komerční účely taktéž.
Máte právdu. U nových verzí to už není ale u některé ze starších verzí bylo přímo uvedeno: FOR PERSONAL AND NON-COMMERCIAL USE
Pokud je , jak říkáte, Express zcela zdarma pro jakékoliv užití, tak je je otázka prakticky vyřešená. Můj způsob tvorby nového makra probíhá takto.
1. v práci zjistím, že by to chtělo makro
2. doma na soukromém počítači si ho v Expressu rozpracuji, tím i vygeneruji potřebné interop.
3. v práci dělám úpravy o dodělky v ShapDevelop, který mám na flah disku