Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
chtěla jsem se zeptat profíků. Pracovala jsem na notebooku, a práci jsem si nestihla uložit. Psalo mi to aktualizace softwaru a potom se to restartovalo. Po restartování se mi bohužel objevila jen černá obrazovka, kde bylo dole psáno correct a repairing disk (C). Fotila jsem to, aby se na to podíval kamarád a řekl mi, že to mi asi nejspíše s velkou pravděpodobností spadl disk. Data, že nejspíš nezachráním, a že to je výrobní chyba. Vezmou mi to na reklamci, když to mám v záruční době. Notebook mám jen tři měsíce.
Děkuji za odpověď Lucie
Dobrý den, pokud je to skutečně hardwareová porucha HDD, tak by mohla být snad reklamace uznána. Ještě zkuste hned po zapnutí NTB opakovaně a důrazně mačkat klávesu F8. Pokud by naskočila "tabulka", tak zkuste Nouzový režim a v něm Obnovení systému. HDD je slyšet a ta jeho LEDka si blikne? Zdravím!
doplněno 22.11.14 13:53:Tak tu obrazovku vyfoťte a obrázek vložte zde - dostatečně velký a čitelný. Nebo to ukažte někomu, kdo o tom něco ví.
doplněno 22.11.14 14:18:Podle obrázku jste nyní v BIOSu - nic tam nedělejte a zmáčkněte jen F10 pro restart NTB.
Podívejte se viz odkaz, jestli z toho něco poznáte a zkusíte. Ale, pokud tam něco klape, tak to bude asi poškozený HDD - a to by potom bylo na tu reklamaci.
snad? jenže mě se ukáže jenom jakási šedá obrazovka a tam je milión věcí psaný,,, a raději s tím nedělám, proto zase tak se v notebooku nevyznám...
Pokud nemáte ani v okolí nikoho, kdo se dokáže vyznat v BIOSu či zkusit nápravu v nouzovém režimu, reklamujte a požadujte o zálohu dat.
mám v okolí lidi, co tomu rozumí, ale říkali, že by musel ten disk vytáhout a to nemůžu pčece nikomu dát, na opravu, to by mi nevzali na reklamaci přece ne?
tak co se týče reklamace - pkud vytáhnete HDD, je po reklamaci.
Co se týče opravy nebo záchrany dat - není nutné vytahovat HDD. Lidi ve vašem okolí tomu asi až tak moc nerozumí... Nejdřív je nutné diagnostikovat příčinu, pak můžete řešit...
Zdravim
Vytahnout disk musi aby zachranili data.Jestli tedy neni disk po smrti.Potom vlozit zpet do netobooku a dat na reklamaci.
tohle mi to píše, když se snažím zapnout notebook, a ještě to přitom tak klape,, jakoby se to chtělo rozjet, ale mělo tam překážku,, prostě to nenajede ukáže se tohle a potom se to vypne a opakuje se to znovu
najíždí jenom BIOS - chyba bude zřejmě v HDD..
Co se týče záchrany dat a reklamace.. některé firmy mají averzi k reklamacím v případě, že do toho někdo leze a výjmutí HDD považují za zásadní zásah. Osobně bych reklamoval s požadavkem na zálohu dat z HDD - jak jsem psal.
Můžete se díky demontáži HDD vystavit riziku odmítnutí reklamace.
ale já jsem to nikam nedávala,, měla jsem doma a zkoušela jsem to všelijak nastartovat pomačkala jsem kde co,,, je možný, že jsem zmáčkla něco, co tohle udělalo? a jde to nějak vrátit zpět? protože jak píšete tak si budou myslet, že jsem s tím něco dělala,,,
To následné "pomačkání" bylo až po restartu a neschopnosti nastartovat Windows - takže jste nijak zásadně nemohla za aktuální stav. V případě, že pouze provedou přeinstalaci systému, můžete mít z vaší strany náklady na servis neuznaný reklamací.. 1) budete mít funkční PC, 2) bude to řádně a se zárukou na další čas...
Nicméně nemyslím si, že ten problém bude v SW - zřejmě chyba HW - fyzické části, kterou jste sama nepoškodila. V dnešní době cca 10% elektroniky má výrobní vady projevené do prvních pár měsíců užívání.
ano zkoušela jsem mačkat nejdříve po tlačítkách jednotlivě a nic nepomohlo, dneska to právě jedu dát na reklamaci tak jsem zvědavá a data tam mám celkem důležité,, plno fotek, a hlavně věci do školy,, spíš je zajímavý, že to není udělaný, tak že i když se to porouchá, že prostě ty data nejsou vytáhnout z tama,,
Zálohovat, zálohova, zálohovat. Mám starý pc z r. 2002 - dodnes funkční bez problémů. V rodině během posledního roku 2 nové NTB s výrobní vadou a reklamací...
Nové neznamená kvalitnější... díly se vyrábí v Číně na koleně dětmi pod 10 let, HDD v Thaiwanu... kde po povodních vyhrabali mraky špatných a snažili se je očistit... Značka dnes už neznamená kvalitu
To co je na obrazku neni chyba hdd ale okno biosu.Nemate zamacknutou nejakou klavesu treba F12 F,10 nebo delete?
Co se stane, když zmáčkneš F10 a potvrdíš uložení změn?
A nahraj (třeba mobilem) to "klapání" a pošli mi ho na praivo[zavináč]outlook.com.
Nemůžete za stav PC, který jste nerozebírala šroubovákem...
Pokud je závada opravitelná a máte v záruce, servis to opraví. Pokud opravitelná není, vrátí vám peníze. Nemůžete za to, že se během práce počítač vypnul. Mně to připadne na chybu HW - základní desky nebo HDD. Bez bližších informací z hlášek a vstupu do BIOSu či RSIT logu atd.. není šance pomoct on-line
Jelikož tomu nerozumíš a NB je v záruce, tak jej dej na reklamaci. Protože se zasekne u biosu, tak předpokládám problém s HW, který jsi nemohla způsobit, reklamace by tedy měla být uznána. Pokud máš na disku něco důležitého, tak požádej o záchranu dat z něj. Tady jsou jakékoli spekulace zbytečné. Prostě reklamuj.
doplněno 22.11.14 15:31:Data většinou vytáhnout jdou. Předpokládá to ale určité vybavení a znalosti. Asi jako když se ti porouchá zámek u trezoru.
doplněno 22.11.14 19:03:Neřeš cenu. Pokud reklamaci uznají, měla by záchrana dat být zdarma. Jinak se cena odvíjí od toho, jakým způsobem je disk poškozen. Někdy ho stačí zapojit do jiného PC, jindy je třeba vyměnit u něj celou elektronickou část.
nerozumím tomu, a právě jsem se tu chtěla na to zeptat,, i tak děkuji za radu,, doufám, že budu úspěšná na reklamaci
Když to umíte, je to zdarma... když ne, diagnostika v servisu může vyjít na 300 za započatou hodinu... - tj. třeba 1000Kč za servis a záchranu dat.
Reklamujte, požadujte zálohu dat na DVD.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.