Neuznaná reklamace baterie v notebooku

Od: Datum: 04.07.14 17:51 odpovědí: 11 změna: 05.07.14 00:28

Dobrý den, chtěl byl se zeptat zkušenějších. Reklamoval jsem vadu baterie v notebooku. Vada: po odpojení adaptéru se notebook vypne, nelze ji nabít nad určitou hranici - při připojení do sítě ukazuje "napájení ze sítě, nenabíjí se". Servis mi vadu nezunal, vyjádření: "Vadná baterie, na baterii se vztahuje záruka 1 rok a jen na elektronické závady, ne na přirozený pokles kapacity - reklamaci nezle uznat. Vyjádření se mi nějak nezamlouvá, už jsem hledal v různých diskuzích a domnívám se, že jsem v právu. Chtěl bych Vás poprosit, jestli má někdo s tímto zkušenosti, popř. radu, co bych měl dále učinit. Děkuji :)


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: phobos
Datum: 04.07.14 17:57

Jen pro upřesnění, NTB byl zakoupen v únoru 2013.

Od: paw®
Datum: 04.07.14 17:57

Podle me klesla kapacita a na to se opravdu vztahuje jenom ta kratka zaruka. U koupe noveho NB se da zaruka na baterku prodlouzit. Alespon u Dellu to jde.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.14 18:00
avatar

Mně odešla baterie po podobné době, na Aukru jsem za 400 Kč koupil novou, větší, a ta má teď (po>2 letech) pořád přes 90 % kapacity.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: how
Datum: 04.07.14 18:00

Nepíšete o jak starý aku se jedná, zda je originál a o jaký model notesu jde. Vadu, kterou popisujete může způsobovat právě elektronika v aku. Pokud aku stará, chová s etak, že jde nabít na 100% za krátkou dobu a vylmi rychle se vybije a často se notes vypne bez hibernace. Baterka tak rychle ztrácí, že se nestačí hibernace provést. Jinak, pokud budete kupovat nový aku, doporučuji spíše originál. Ty kopie často nejsou schopny korektně fungovat a dokonce se často stává, že je ani nelze zcela nabít (jak popisujete).

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.14 18:14
avatar

Pokud se notebook vypne hned po odpojení adaptéru, je baterie vadná a máte nárok ji reklamovat v záruční lhůtě (24 měs.). Jestliže ale ještě nějakou dobu po odpojení běží (snížená kapacita), pak s reklamací asi nepochodíte.

http://jindrichohradecky.deni…hc-baterky-mobil20071017.html

http://www.epravo.cz/top/clan…oku-tabletu-mobilu-92165.html

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 04.07.14 19:23

Záruka se nevztahuje na přirozený pokles kapacity, to znamená, že nemůžete reklamovat například to, že po roce používání už má například 50%, k čemuž by při intenzivním používání mohlo dojít, ale v tomto případě to rozhodně není pokles kapacity, navíc i na baterku by se normálně měla vztahovat dvouletá záruka. Omlátit o hlavu, ti šmejdský servisáci dělají jakoby to dávali ze svého *smich*

Každý solidní výrobce vychází svým zákazníkům maximálně vztříct, je to pro ně reklama a levnější a učinnější než cokoliv jineho a naše české servisy to jen kazí jak mohou *ee*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.14 20:02
avatar

Já dával 20 měsíců po koupi ntb Acer na opravu, odešel displej,vůbec se nerozvítil. Opraveno zdarma v rámci záruky, a navíc bez jakéhokoliv upozornění z mojí strany výměna baterie,která byla ještě funkční. Utáhla ntb tak půl hodiny,a dali mi novou. Ono záleží u koho se reklamuje.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nde
Datum: 04.07.14 22:14

Zcel ajistě vám sami od sebe novou baterii nedali. Vaše aku mohla mít seriové číslo u kterého výrobce dodatečně zjistil, že došlo k výrobní vadě. Proto byla nejspíše baterie vyměněna.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 04.07.14 23:45

nde:

Proč zcela jistě? Mě před pár lety v jednom servisu provedli zdarma opravu digifoťáku z "vykloubeným" objektivem ( na to se záruka zcela jistě nevztahuje ) - udělali to prý z reklamních důvodů, inu solidní servisy s profesionální hrdostí se tu a tam ještě najdou

Ohodnoceno: 0x
 
Od: nde
Datum: 04.07.14 23:52

Myslím, že žádný podnikatelský subjekt zabývající se opravou věci nebude investovat své peníze do vaší věci, pokud ví, že opravu nemá šanci vyfakturovat dál.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: bmbx®
Datum: 05.07.14 00:28

nde:

proto většina servisů dělá drahoty s uznáním reklamací i když to zcela jasně vyfakturovat dál mohou

snad nikde na světě neexistuje tak debilní přístup k zákazníků jako u nás...

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.