Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Oprační systém jaký zvolit

Od: uzivatelpc odpovědí: 8 změna:

Dobrý den.

Chtěl bych se zeptat jaký je váš názor na volbu operačních systémů. Používám Windows XP a přemýšlím o upgradu.

1) Je to nutné?

2) pokud ano jaký - Win 7, Win 8?

3) nebo jiný?

Ve třetí otázce se ptám proto, protože přemýšlím proč nutně 98% populace na světě automaticky sáhne po Microsoftu. Chápu, že většina ani o tomto nepřemýšlí a ke slovu operační systém si automaticky přiřadí Windows, ale proč? Nemůže běžný uživatel v klidu používat méně používaný jako např. Mac OS, Linux atd.? V čem to je tedy...

Upozorňuji jsem laik a je možné, že jsem se v něčem možná vyjádřil nepřesně nebo třeba zcela špatně.

Díky předem za nějakou radu.

Martin

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

tomibender*
hodnocení

1x

Já jsem pro ubuntu. Nainstaloval jsem ho ségře na11 let starý ntb a chodí bez problémů. 2x za rok na víc nová verze. A zdarma. Pod Wine emulátorem se dá spustit i spousta aplikací pro Windows

praivo*
hodnocení

0x

Volba OS záleží na hardwaru. Co máš?

uzivatelpc
hodnocení

asi nic moc

AMD 8650

2,31 Ghz

1,87 Ram

max1

zvol ten linux je zadarmo a není tak náročný na sestavu a zahraješ si na něm spousta her :D

když tam dáš windows 7/8

tak si nic nezahraješ maximálně counter strike 1.6

s linuxem uděláš nejlépe

bgki
hodnocení

0x

S vaší konfigurací počítačí si raději ponechte XP.

uzivatelpc
hodnocení

Tak díky všem

zajímavé odpovědi :)

hodnocení

0x
Zustal bych u xpcka, neni duvod menit. Pokud moc chces tak zkus jak pojedou 7cky. S proc winny? Bo nechcu nic resit. Chcu v pripade instalace dat 3x next s je to. Jinak decka hraji sve hry a nektere nejdou pod wine nebo se fejst sekaji a pod winnama bez problemu.

kangaroo*
hodnocení

0x

Linux nebo Win7. Když si tam nainstaluješ oba dva, tak neni co řešit. Ale Linux je Linux a ještě je zadarmo :)

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: