Nejste přihlášen/a.
Ahoj jsem samouk a chtěl bych se naučit základy tvorby webových stránek. Na internetu jsou různé výukové programy a mám několik knížek podle kterých postupuji.
Já bych se chtěl zeptat jestli nemáte někdo uloženou nějakou stránku v PS PAD, kterou byste mi mohli zapůjčit a podle, které bych se trochu učil stylem, "co se změní když zmáčknu tohle..." Tento styl mi docela vyhovuje. Úplně mi stači primitivní stránka, kde je použito trochu barev, obrázek a odkaz. Nic víc
Nebo nevíte kde sehnat již vypracované stránky, na které bych mohl mrknout abych viděl co a jak je udělané?
Pokud by mi někdo vyhověl byl bych moc rád.
Co tak koukam, tak PSPAD je bezny textovy editor. V nem si muzes otevrit zdrojovy kod libovolne stranky.
Me se treba libi ta hlavni stranka webu pro ten projekt PSPAD. Je to napsane velice ciste. Stahni si ji k sobe na disk (prave tlacitko na strance a zvol "Ulozit jako") a zacni si s tim hrat a upravovat jednotlive parametry. Nezapomen, ze popis graficke podoby stranky je v jednom z tech .css souboru, na ktere je odkaz v tom zdrojovem souboru.
Řada knížek má na internetu ke stažení soubory/projekty, které sledujou to, co se v knížce píše.. možná i ty vaše.
Kteroukoli stránku si můžete stáhnout z internetu, přes prohlížeč, ctrl+S a uložit jako offline kopii na hraní.
Na zkoušení co by kdyby se dají taky velmi dobře použít vývojářské nástroje, v IE a chromu F12, ve ff a opeře ctrl+shift+i, v safari ctrl+alt+i. Případně ve stránce kliknout pravým na konkrétní prvek a zvolit Zkontrolovat prvek, Prozkoumat, Inspect apod. Dá se upravovat cokoli ve zdrojáku stránky/DOM, v jakémkoli načteném css/js, css pravidla, spouštět js příkazy atd. Změny a odezvu lze pozorovat okamžitě.
PSPad možná bude ze začátku stačit, ale je to takové nepohodlné, možná lépe rovnou vzít pořádné IDE typu Visual Studio, Eclipse, Netbeans, Aptana..